Gå till innehåll

Chelsea82 - Som tänker bli pokerspelare på riktigt...


Chelsea82_82

Recommended Posts

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

den här kritiken är nog grymt befogad, tror inte du riktigt har koll på korten preflop i omaha, jobba på det kompis i all välmening

 

 

 

det köper man men sen hur brett är en annan sak, det finns en gräns där det börjar bli dåligt vettu

 

"Nog grymt befogad" till och med...

 

Okej. Har jag spelat mot dig boman? Eller utgår du från A J 9 5ccc handen nu som jag postade? Som jag dessutom själv skrev var felspelad och oerhört fiskig.

 

När grafen ser ut som den gör och fortsatt att göra ca 2k händer till, (vet, inget jättesample direkt) men går de verkligen om man spelar alldeles för dåligt pre??

 

Nu funkar ju tydligen mitt aggressiva preflop spel. Kan det vara för att spelarna på nivåerna jag spelat på hittils, precis som jag skrev någonstans i början av den här dbn, är överlag alldeles för dåliga??

 

Nu vet ju jag att spelet antagligen inte håller för mycket högre nivåer, kanske inte ens funkar på 1/2, det återstår att se.

 

Men i all välmening kompis, så kommer jag fortsätta att ha en VPIP på 65+ när jag vet att det slår gamet! Puss :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

whatevs gl! hur är gamesen idag jämfört med när du spelade $5k?

 

hur ska man nå en sådan som dig med kritik när man skriver så fint och snällt som jag gjorde fick väldigt drygt tillbaka? :(

 

Jag som verkligen gjorde allt för att inte verka dryg! ;-)

 

Finns väl bara en anledning till att jag inte tar till mig av kritiken = den växande bankrullen. Ändras de så kommer ni att vara dom första jag rådfrågar! :-)

 

Nu var jag ju en skottande apa när jag spelade dom stakesen, så har inte så mycket att jämföra. Men som sagt jag vet ju att de inte funkar högre upp att ligga 65+ VPIP.

 

Nu vart de kul med db, fortsätt skriiiiv!!! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som verkligen gjorde allt för att inte verka dryg! ;-)

 

Finns väl bara en anledning till att jag inte tar till mig av kritiken = den växande bankrullen. Ändras de så kommer ni att vara dom första jag rådfrågar! :-)

 

Nu var jag ju en skottande apa när jag spelade dom stakesen, så har inte så mycket att jämföra. Men som sagt jag vet ju att de inte funkar högre upp att ligga 65+ VPIP.

 

Nu vart de kul med db, fortsätt skriiiiv!!! :-)

 

tveksamt du får nå hjälp då :/ får du tips av folk som spelar högre så ta till dig, lönar sig i längden, lovar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är svsriggen som är igång :) Floppar nöt 9/10 gånger och vinner som ett mongo i några veckor för att sen springa sämre än allt. Har också varit som dig och trott att bara för man vinner lite så är man bäst osv, bättre ta till sig av bättre spelare för att utvecklas. Jag lyssnar väldigt dåligt och det är därför jag fortfarande grinder micro. Om man hade varit smart hade jag lyssnat från början...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tveksamt du får nå hjälp då :/ får du tips av folk som spelar högre så ta till dig, lönar sig i längden, lovar.

 

Förstår inte riktigt vilka du menar nu som spelar högre som har gett tips? Lisa verkar hänga på samma nivå och tydligen fått reloada någon gång för mycket pga mig. Eller är det boman jag ska ta till mig av som inte ens verkar spela??

 

Det Live2012 skrev är väl det enda jag behöver ta till mig av, och det gör jag. Men mest av att jag redan vet att mitt aggro pfspel inte håller på högre nivå vilket jag också redan har kommenterat! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att du tagit absurda skott på 25/50 är inte redovisningsvis en nivå du spelat. jag ville bara veta hur någon med dessa tankegångar och övrig inställning till poker och sina motståndare kan ha spelat så högt :----) av rent intresse runt pokerpsykologi

 

edit det handlar inte om att du behöver ta till dig av det om du själv inte anser dig behöva göra det. däremot vore det kul om man när man tror sig försöka hjälpa en människa inte bemöts av onödigt vidrig attityd, människan är inte så idiotisk vill jag tro =)

 

Okej, då utelämnar jag den infon nästa gång jag skriver en pres.. :-)

 

Efter att ha varit in och läst i tråden: Warning! new scammer: the_killeroo on PS så undrar jag om du inte kastar några stenar i glashuset??

Hur tänkte du där? Borde gå under kategorin "onödigt vidrig attityd"?

 

Jaja, blivit ca 3h spelande idag och lite drygt 1k nävar. Började med att mixa 2 /1 bord med 2 /2 bord men kände ganska direkt att jag inte behärskade det. Plussade på /2 medans jag läckte som ett såll på /1.

 

Så gick tillbaka till nöta bara /1 med 100bbs inköp vilket fortsätter att vara ett vinnande koncept. +781:-

 

Dagens största:

Spelaren "storfisken" hade just visat att nicket stämde, så ville visa vem som var största fisken vid bordet. Fint att få in det som fjärde spelare på flopp med 6 högt flushdrag... :lol:

 

 

***** Hand History for Game 1806215002 ***** (Boss)

$100.00 USD PL Omaha - Wednesday, August 15, 12:19:54 ET 2012

Table Anna Turbo 5 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: NinaKanin ( $46.73 USD )

Seat 2: suffocate ( $93.78 USD )

Seat 3: JFK68 ( $247.47 USD )

Seat 4: Chelsea82 ( $800.41 USD )

Seat 5: storfisken ( $389.87 USD )

Chelsea82 posts small blind [$0.50 USD].

storfisken posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Chelsea82 [ Th 3s 6s Jh ]

NinaKanin folds

suffocate raises [$3.50 USD]

JFK68 calls [$3.50 USD]

Chelsea82 raises [$14.50 USD]

storfisken calls [$14.00 USD]

suffocate raises [$60.00 USD]

JFK68 calls [$60.00 USD]

Chelsea82 calls [$48.50 USD]

storfisken calls [$48.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 9s, 5s, Td ]

Chelsea82 checks

storfisken bets [$254.00 USD]

suffocate calls [$30.28 USD]

JFK68 calls [$183.97 USD]

Chelsea82 calls [$254.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 4s ]

Chelsea82 checks

storfisken bets [$72.37 USD]

Chelsea82 calls [$72.37 USD]

** Dealing River ** [ 8d ]

Chelsea82 shows [Th, 3s 6s Jh ]

storfisken shows [6h, 4c Ts 7h ]

Chelsea82 wins $1105.99 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har rätt, bra jobbat! skillnaden är att jag kan erkänna det 8-)

 

Jag skulle också erkänna det, men jag har gått tillbaka nu och läst min db från start och kan inte hitta en liknande attityd.

 

Har absolut inget emot dig boman, enda jag gjort är väl att stå upp för min hyperaggro spelstil, som jag fortsätter hävda funkar på nivån!? :-)

 

Hur dubbelciterar man?

 

Tsigalko, coolt namn btw. Är också ett stort CM 01/02 fan. :-)

Förstår dock inte vad du vill ha sagt, mer än att jag skulle utelämnat alla stakes jag någon gång suttit på?

Som jag skrev i första inlägget har jag ALDRIG varit en bankrulle spelare, vilket isf betyder att allt varit skott!? Borde inte ha skrivit ner några stakes alls då med andra ord? Det hade varit en intressant pres. :-)

 

Blir någon timmes spel nu, kommer köra /1

c u there

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...