Gå till innehåll

Moehaunter grindar Sverige (i 2 veckor) !

Recommended Posts

Postad

Hej!

Dags för mig att starta en egen dagbok då jag ännu en gång tänkte dra igång med ett seriösare pokerspelande. Har tidigare skrivit i; http://pokerforum.nu/forum/dagb-cker/66530-moe-och-pwnarn-skriver-i-grupp.html. Har lovat mig själv att spela minst 1500 händer/dag, uppdatera efter avslutad session och se en pokerfilm/dag. Drar igång detta projekt imorgon. Basen för volymen blir SvS men kommer även spela en del microturrar på Stars. Kommer spela 1 till 10 men bara om jag hittar riktigt fint värde där uppe.

Startrulle: 12850

Tänkte trycka in lite bilder och storys från Barcelona och runt omkring Catalunya då jag far runt en del. Kanske dyker upp några bra tips också. Nästa resa blir i början juli då det bär av till Menorca. Om någon vill diskutera lite micropoker eller har frågor så skicka PM. Får även eventuellt sällskap i DBen om ett tag.

Nu kör vi!!

Postad
Såja! GL

ty!

Lycka till!

tyty!

Gl mannen!!

Har du kollat PM btw? =)

ty! Såg det nu, tänkte göra en ny skype bara för pokergrejs så PMar den jag fixat det:-)

Riktigt trevlig dag i Barcelona och så sjukligt varmt. Har köpt en del nya grejer så det är fint. Blir att ta sig upp tidigt imorgon för att dra och bodyboarda och på lördag fira sant joan i en stuga vid franska gränsen.

Backade typ -920 på SvS igår och det var sjuuukt kallt. Värdet var verkligen otroligt. Idag blir det 18st turrar på Stars och även CG på SvS. Mot gulen!

EDIT: Behöver hjälp. "Vi beklagar, Pokerstars tillåter inte insättningar i din region" får jag vid deposit. Fungerar det inte att stoppa in från Spanien? Nån som kan sälja lite $ där?

Postad

Sjukheten som uppstår efter blivit upptvingad efter 2h sömn, sticker ner o köper 6 öl och 3 desperados (öl/tequila).. Tvingar ner 2 direkt och nu sitter jag i en bil med 2 hippes och vi cruisar efter kusten upp mot frankrike.. Vidrigt trött och hungrig men fick de o stanna o köpa några snickers.. FEST IKVÄLL

Litet 700 plus igår efter -3 dagar yeah

Postad
GL! Ses säkert vid borden. :)

Tack GRINDER!

Kom hem igår från Llançà där vi spenderade sant joan. Blev att hänga med tjejens hippevänner. Bara hemmaodlad mat. Absolut inget kött. Fick smyga mig iväg och trycka riktig mat på fyllan. Annars var det väl trevligt, vackert osv. Blev även lite bad på fyllan med diverse tjejer:oops:

Back on track nu och på grinden ikväll, först iväg o köpa en grill o massa gottigt att grilla!

Postad
Ditt liv låter riktigt soft utan överdriven lyx! Lirar du poker på heltid eller vad gör du i Catalunya?

Haha försöker göra det soft iaf, är för fattig för lyx=) Jo har grindat sen jag gick ur gymnasiet. Åkte hit i maj förra året med målsättning att stanna över sommaren men trivdes och träffade tjejen så blev kvar. Brukar åka till Sverige i några veckor och lockdowna då o då så man klarar sig, o då behöver man inte spela så mycket när man väl är här o man kan passa på att njuta. Sen är det ju betydligt billigare när man har en katalansk tjej som vet allting. Tänkte ta tag i livet till hösten o plugga till civilekonom även fast det tar emot :-( :-(

Postad
Haha försöker göra det soft iaf, är för fattig för lyx=) Jo har grindat sen jag gick Brukar åka till Sverige i några veckor och lockdowna då o då så man klarar sig, o då behöver man inte spela så mycket när man väl är här o man kan passa på att njuta

med en 12k rulle?? Du måste väl ha ett jobb vid sidan av? Just asking ;-)

Postad
med en 12k rulle?? Du måste väl ha ett jobb vid sidan av? Just asking ;-)

Skrev startrulle eftersom jag gjorde en liten omstart och det råkade vara så mycket jag hade inne på SvS. Men ja totala rullen är har varit betydligt större tidigare men jag spelar inte lika seriöst längre. Upptäckte att det fanns roligare saker att göra=)

Lägger alltid undan så jag klarar mig 4-5 månader utan inkomst om pokern skulle gå åt helvete..

Postad
Haha försöker göra det soft iaf, är för fattig för lyx=) Jo har grindat sen jag gick ur gymnasiet. Åkte hit i maj förra året med målsättning att stanna över sommaren men trivdes och träffade tjejen så blev kvar. Brukar åka till Sverige i några veckor och lockdowna då o då så man klarar sig, o då behöver man inte spela så mycket när man väl är här o man kan passa på att njuta. Sen är det ju betydligt billigare när man har en katalansk tjej som vet allting. Tänkte ta tag i livet till hösten o plugga till civilekonom även fast det tar emot :-( :-(

Alright, jag ska själv snart iväg på ett liknande äventyr till en tjej i Toulouse som jag nyligen träffat. Återstår att se hur länge man blir kvar där! Hur gjorde du med språket i början, tog du lektioner osv?

Mvh

Postad
Alright, jag ska själv snart iväg på ett liknande äventyr till en tjej i Toulouse som jag nyligen träffat. Återstår att se hur länge man blir kvar där! Hur gjorde du med språket i början, tog du lektioner osv?

Mvh

Trevligt, ta dig till Perpignan och tåga/bila ner till Barcelona. Tåget går växlande berg och nere vid stranden. Bara kliva av vid valfri beach:-) :-). Nja, förstår en del och pratar lite. Har mest tränat med tjejen och hennes familj/vänner. Både katalanska och spanska. Finns massor med ungdomar som du kan ta privatlektioner med för en liten slant iom arbetslösheten osv. Kolla även lingofriends.com som är en language exchange sajt.

GLHF

Glgl, kommer följas :), nivå och nick på svs?

Tjena tyty, Lowstakes. Nicket är hemligt:-)

Är väldigt oinspirerad för tillfället och har inte blivit nån volym att tala om senaste dagarna. Det lilla jag spelat har gått ok med +900 igår o +450 idag. Nästa helg har vi bestämt oss för en lockdown iaf så får jobba på spelsuget till dess.

Dags för lite pad thai o "vad blir det för mat"-lockdown:-) :-)

Postad

Hamnar på tilten direkt när man försöker grinda i den här värmen, +24 fortfarande, fick in hela 400 händer idag. Ska iaf slänga iväg en beställning imorgon på lite pokerböcker bla "the mental game of poker" som det blir att strandläsa för att bygga grindsug.

Roligt att Spanien vann och aldrig gillat Ramos men idag växte han. Imorgon tänkte jag ta upp kosten och träningen igen så ska passa på att käka lite snickers och nöta serier nu..

GN

8-)

Postad

Hej!

Köpte lite färsk fisk till lunch igår och blev musslor med tomat, chili, vitlök, osv till middag framför fotbollen. Smakade riktigt bra och sjuk match av italien. Fick in lite spel senare som slutade +500 efter en massa standardsituationer. Sökte på hur man grillar kött på bästa sätt på tuben och fastnade obv när jag såg "Jamie´s great italian escape". Kom i säng vid 7 imorse hehe. Riktig kung de där. Måste verkligen tillbaka till Italien snart. Första avsnittet;

Ska boka Sverige i två veckor från 9e-23e. En vecka kommer tillbringas tältande uppe i vildmarken. Fiska. Terapi. Tänkte grinda slut på mig innan och ta semestern i Sverige. Sätter inte upp nå mål utan försöker bara köra så mycket jag kan. Börjar ikväll men först iväg och käka sushi. Jobba jobba!

Postad

Ska boka Sverige i två veckor från 9e-23e. En vecka kommer tillbringas tältande uppe i vildmarken. Fiska.

Låter nice! Vart bär det av? Funderar på något liknande sista veckan i juli eventuellt men har ju aldrig tagit tag i körkortet så känner mig handikappad om jag ger mig av på något sådant äventyr.

Postad
Låter nice! Vart bär det av? Funderar på något liknande sista veckan i juli eventuellt men har ju aldrig tagit tag i körkortet så känner mig handikappad om jag ger mig av på något sådant äventyr.

Lainioälven;

sve14.gif

Varit där några gånger tidigare och fisket är otroligt. Väldigt fin miljö så det blir nog riktigt fint. Perfekt när man behöver komma iväg och ladda batterierna. Efter en vecka i vildmarken lär man sig uppskatta vardagen8-)

Varit och simmat samt käkat Fideuá på stranden och nu jäklar ska det grindas!

Postad
Trevligt, ta dig till Perpignan och tåga/bila ner till Barcelona. Tåget går växlande berg och nere vid stranden. Bara kliva av vid valfri beach:-) :-). Nja, förstår en del och pratar lite. Har mest tränat med tjejen och hennes familj/vänner. Både katalanska och spanska. Finns massor med ungdomar som du kan ta privatlektioner med för en liten slant iom arbetslösheten osv. Kolla även lingofriends.com som är en language exchange sajt.

GLHF

Tackar för tipsen, ska helt klart testa att bila ner från Toulouse till Barcelona. Fan längtar redan, bara ordet "beach" får ju en att studsa till av lycka.:-D Ok, antar att du kanske läste spanska i skolan? Funderar på att köra med hemmalektioner med privatlärare, känns enklast och mest bekvämast så.:-)

Postad
fan vad fresh! man kommer långt med bil? är själv bördig från de norra trakterna och ska iväg på en vandring/fiske om man hittar ngn bra rutt :)

Yes vi lämnar bilen och går 7-8h över ett litet berg för att komma till älven. Återkommer när jag vet lite mer om resvägen:-)

Tackar för tipsen, ska helt klart testa att bila ner från Toulouse till Barcelona. Fan längtar redan, bara ordet "beach" får ju en att studsa till av lycka.:-D Ok, antar att du kanske läste spanska i skolan? Funderar på att köra med hemmalektioner med privatlärare, känns enklast och mest bekvämast så.:-)

Ja, läste till steg 4 på gymnasiet. När bär det av? GL

Gårdagens spel i BigBets (går det att få bb:s i PT3?)

bbwonoverhandsplayed.jpg

Spelet kändes väl mest standard. Inte direkt några roliga spots. Blir mest så nuförtiden. Hoppas hitta nån riktig aggrofisk ikväll för lite roligare action, har några favoriter=)

Köpa kycklingpizza sen på det, klick klick!

Postad

Har sprungit dåligt senaste dagarna vilket inte direkt hjälpt pokersuget. Hade en vidrig session i söndags. Vädret med +30 gör det inte heller enklare att få in volym. Så pokern är långt ifrån mina topprioteringar just nu och det känns bra. Spelade ändå en minisession igår och vann lite så började fylla igen hålet iaf.

Har fått in lite volym på träningsfronten så det är fin fint. Standardpasset är 8km löpning och avsluta med en simtur i havet. Underbara känsla.

Tänkte ta mig in till Barcelona nu för att hitta på nått. TJA.

Postad

lol Pwanarn är här och vi spelade en runda 5-10 dollar, köpte in för 220, 3betspushar första handen med K9ss och får fold, upp till 250. Får in det med AKo mot QQ bingar Axx och står där. Snappostar ur blindsen, sista handen innan BB kollar vi ner på KK och öppnar, en syn, en squeeze och vi skeppar mot AKdd och står.. upp till 1150 bucks :-) :-)

Lirat massa turrar på SvS, bustade lillördag AK vs KQss han sätter färgen på river just nu :-( får satsa på cg då

Postad
Yes vi lämnar bilen och går 7-8h över ett litet berg för att komma till älven. Återkommer när jag vet lite mer om resvägen:-)

Ja, läste till steg 4 på gymnasiet. När bär det av? GL

Ok, då förstår jag. Ska försöka komma iväg nu i Juli, förmodligen blir det slutet av månaden. Har en lägenhet här i Stockholm som jag inte vill släppa så försöker styra någon som vill bo här medans jag befinner mig där borta. Thanks! :)