morberg Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Party Poker 2/4 Hold'em (9 handed) converter Inga direkta reads. Preflop: morberg is MP1 with Qh, Qc. UTG calls, 1 fold, morberg raises, 3 folds, Button calls, 1 fold, BB calls, UTG calls. Skolbok. Flop: (8.50 SB) 6s, Th, Ah (4 players) BB checks, UTG checks, morberg bets, Button raises, BB folds, UTG folds, morberg 3-bets, Button calls. Jag kan ju inte bli rädd för ett simpelt A, men jag kanske drar iväg för långt när jag trebettar? Turn: (7.25 BB) Ac (2 players) morberg bets, Button calls. Nu tänker jag att chansen för att Button har ett A minskar och jag bettar ut. River: (9.25 BB) 3h (2 players) morberg checks, Button bets, morberg calls. Knappen har spelat som ett färgdrag (K-högt eller låga connectors; jag har ju Qh) som försökte sig på ett gratiskort efter floppen (tycker jag), och det kan nu ha gått in. Väljer en försiktig linje och check-synar. Final Pot: 11.25 BB Vad säger ni? Några saker att fundera på: Tryckte jag på för hårt på floppen? Hade det varit bättre att syna höjningen från knappen och beta ut på turn? Ska jag ge ett tänkbart färgdrag gratiskort på turn? Är ett värdebet på river uteslutet? Citera
Sactodian Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Vad säger ni? Några saker att fundera på: Tryckte jag på för hårt på floppen? Hade det varit bättre att syna höjningen från knappen och beta ut på turn? Ska jag ge ett tänkbart färgdrag gratiskort på turn? Är ett värdebet på river uteslutet? Skulle nog spelat som du gjorde fast utan 3-bet på floppen. Hade du checkat turn skulle nog fi ändå betat. Nu har du ändå visat aggressivitet, därför var det bra att beta turn också. Värdebet river? Anser att du har klart under 50% chans att vinna handen, och motståndaren kommer nog inte lägga handen så värdebet hade jag inte gjort. På den här nivån skulle jag syna river som du gjorde. För övrigt tycker jag chansen är högre att knappen spelade Ax-hand än färgdrag (förutom möjligen KJs) Vad hände? Citera
Recommended Posts