Gå till innehåll

NLT - Set mot möjlig färg


Care

Recommended Posts

Party Poker NL400, 4$ BB (6 max, 5 handed)

 

UTG ($660.4)

Hero ($425.7) - Tight-aggressive

Button ($300.2)

SB ($982.8) - Solid, tight-aggressive

BB ($431.8)

 

Preflop: Hero is MP with 8s, 8h. SB posts a blind of $2.

1 fold, Hero raises to $12, 1 fold, SB calls $10, 1 fold.

 

Kommentarer Preflop; Här foldas det fram till mig och jag sitter i CO med ett lägre pocket och jag drar iväg en höjning på 3bb som blir en blanding av en steal och ett upplägg för en ordentlig pott om jag träffar. Det känns vanligt att folk gör samma höjning på 3bb med AA-QQ om alla har foldat till dem, för att få ut pengar ur sina höga pockets.

Mina höjningar ligger annars oftast på 4-5bb, om någon har limpat före mig eller om jag sitter i tidig position. SB har spelat väldigt få händer vid bordet och synar sällan mina höjningar.

 

Jag kommenterar inte längre än såhär då jag inte vill påverka era beslut.

 

Flop: ($28) 5c, Td, 8c (2 players)

SB bets $26, Hero raises to $75, SB calls $49.

 

Turn: ($178) Ac (2 players)

SB checks, Hero bets $76, SB is all-In $895.8, Hero ?

 

Tar ni synen i det här läget för $262 eller lägger ni er?

Jag återkommer med mina egna tankar om ett par timmar, beslutet kändes inte alls självklart för mig och jag vet fortfarande inte om jag skulle göra på samma sätt nästa gång jag hamnar i den här situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm sånt där hatar jag men jag brukar betala av för man köper ju ut så ofta 1/3 och har jag satt trissen så vägrar jag tro att han har färg fast det är helt klart att han har färg som i det här läget

 

Du förbättrar inte till kåk 1/3 ggr.

 

Snarare runt 22-23% av gångerna som man förbättrar till kåk eller 4-tal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog ha synat, köper inte att han har färg riktigt, med tanke på hur handen utspelar sig.

 

Behöver inte vara färg då han kallcallade din flophöjning så skulle han kunna sitta på AA(med en A:et som samma suit) och hittat högstsetet och nötfärgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog ha synat, köper inte att han har färg riktigt, med tanke på hur handen utspelar sig.

 

Behöver inte vara färg då han kallcallade din flophöjning så skulle han kunna sitta på AA(med en A:et som samma suit) och hittat högstsetet och nötfärgdrag.

 

 

Nja, jag tror inte på AA. Om han trodde att han ledde på floppen borde han ju ställt in isåfall istället för o syna.. Dessutom så är det vanligare att folk höjer preflop än o bara syna.

 

Att nån som isåfall gillar o slowplayar, träffar triss och bästa färgdrag, sen slänger in hela sin stack... Inte troligt i mina ögon

 

EDIT: Förstår iförsig inte hur han skulle kunna ha nöt-färgdraget.. Men kanske beror på att jag inte ätit lunch ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog ha synat, köper inte att han har färg riktigt, med tanke på hur handen utspelar sig.

 

Behöver inte vara färg då han kallcallade din flophöjning så skulle han kunna sitta på AA(med en A:et som samma suit) och hittat högstsetet och nötfärgdrag.

 

Lite knepigt att ha nötfärgdrag tanke på att klöveresset redan ligger på bordet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par timmar har gått nu och det har trillat in några förslag. Överlag sägs det att handen är svår och det var så det kändes. Jag vet inte om det hade hjälpt med ett par minuters betänketid extra men..

 

Här är tankarna som for genom mitt huvud under handen;

 

Floppen - skitbra, han leder ut och det är inte ovanligt alls - han kan sitta på allt från ett oesd, färgdrag, tvåpar, lågt eller högt par som har missat, you name it. På en så pass dragvänlig flop höjer jag ordentligt för att dölja min hand något. 75$. Han kan inte sätta mig på en hand riktigt ännu - det kan vara AK-AT i klöver, KQ i klöver, AA-JJ eller ett set.

 

Turn - mindre bra, Ac betyder att han inte har AK-AT i klöver. Han checkar och jag får ett ganska svårt beslut. Jag väljer att satsa under halva potten. Jag tänker mig att jag hade satsat en liknande mängd med KQ i klöver då han måste ha svårt att sätta mig på en sådan hand när Ac ligger på bordet.

Frågan är om han läser detta som svaghet och tycker att han ska pressa in hela sin stack för att köpa potten, eller om han hittade färgen och tar betalt på en gång så att jag inte ska dra in i en eventuellt högre färg med KK-JJ med ett klöverkort.

Att han skickar in hela stacken istället för att bara täcka mig med ett bet som hade satt mig all-in känns som att han tänker "visa styrka, han vet att visad styrka betyder svaghet och kan tänka sig att jag bluffar".

 

På känsla, utan att ha räknat allt för ingående vilka händer han kan ha och hur stor chans det är att han har just dem, foldade jag efter att ha tagit hela betänketiden i anspråk. Det känns inte som att han skulle göra den här moven utan att hålla minst en färdig färg. TT och AA är också möjliga, om än otroliga.

 

Tack för era förslag och tankar runt den här handen.

Jag önskar att jag visste vad han hade så att jag kunde berätta det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...