Gå till innehåll

plo€20, osäker på rivern


Rubik

Recommended Posts

Mitt stora turnbet ur pos mot 2 stk kan ju diskuteras, men det är rivern jag känner mig mest lost på. Jag betar €11,3 i en €17 pot och har €18 kvar i stacken, FI(77/13/8 på 30 händer bara) täcker mig.

 

Jag betar med tanken att betfolda. Betar jag för stort för att betfolda?

Kommer jag bli sönderägd de gånger han bluffar med naket A, är det mer profitabelt att checka och få värde av bluffar/värdebet av värre färger osv?

 

Känner mig som sagt lite vilsen i denna, tacksam för hjälp :-)

 

 

$0.10/0.20 Blinds - 6 Players

 

CO: $15.69

BTN: $35.01

SB: $21.46

BB: $36.68

UTG: $58.48

UTG+1: $20.21

 

Pre-flop: Dealt to BB 4:heart: K:club: 3:club: 7:heart:

UTG calls $.20, (1 folds), CO calls $.20, (1 folds), SB raises $.20, BB calls $.20, UTG calls $.20, CO calls $.20

 

Flop: ($1.60) Q:club: 5:club: 2:spade: (4 Players)

SB checks, BB bets $1.40, UTG calls $1.40, CO calls $1.40, (1 folds)

 

Turn: ($5.80) 3:heart: (3 Players)

BB bets $5.60, UTG calls $5.60, (1 folds)

 

River: ($17) 6:club: (2 Players)

BB bets $11.30 <--- med tanken att folda mot raise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog spelat som dig där (eventuellt mindre bet på turn eller check/syn). Men får du en reraisa emot dig där antar jag om jag räknat rätt att det är ca $17 för dig att syna. Så väljer du att betta ut där måste du syna en reraise. Du bettar ju ut hela vägen för att du vill ha färgen eller stegen och när den väl sitter kan du inte folda en reraise av den simpla anledningen att personer på denna nivå ofta övervärderar en färg och jag tror att han även om han går all-in där kommer ha sämre färg än dig mer än 50% av gångerna.

 

I övrigt hade jag nog foldat pre... Gillar inte att limpa i dålig pos med mediokra händer. Kanske reraisat om jag var på slask humör av den anledningen att vi har pos på raisarn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, men jag har trots allt nästan ett inköp kvar bakom och sällan någon på denna nivå ställer för värde med sämre färg eller bluffar.

 

I övrigt hade jag nog foldat pre... Gillar inte att limpa i dålig pos med mediokra händer. Kanske reraisat om jag var på slask humör av den anledningen att vi har pos på raisarn.

 

jag limpar inte, jag är BB och synar en miniraise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du spelar den bra hela vägen. På turn reppar du fortfarande wrapen som stämmer väl in med en förmodad range när du leder ut floppen om du kommer beta på alla rivers. Nu sitter färgen för dig och jag tycker att betfold är helt ok. Han kommer sällan sitta på Ac blocker med hänsyn hur handen har utspelat sig. Size på river tycker jag är helt ok och kan till och med vara högre även fast du kommer betfolda. Tror du killen är kapabel till lite större herocalls så tycker jag sizen är perfekt. Tror du killen enbart kommer stoppa in pengar på river med flush så kan du slå högre även fast du vill betfolda.

 

Att Qc ligger på brädan gör en liten skillnad psykologiskt för motspelaren som enligt stats är fisk. Hade det varit ett lägre kort så är risken "större" att fi skulle stoppa en sämre flush men nu är bästa flushen han kan ha som du har slagen J hög och är nog mindre troligt att han stoppar den i det läget. Du kommer iaf inte få tillräckliga odds för att ta synen här.

 

Daxxar: Har du en någorlunda stor dataabas och tar och ställer in filter i HM så kommer du nog se att väldigt sällan så har fisk något annat än nötflush i dessa lägen när han höjer river. Dessutom är checksyn river riktigt dåligt. Finns typ inga händer som har kommit till river som fi kommer göra om till bluff och Hero tappar väldigt mycket värde på checksyn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...