LobL Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 Måste göra en custom resolution till min Dell U2711 och har lite problem, väljer jag 2560x1440 tillsammans med automatiska timinginställningar så står "active pixels" kvar på 1920x1080 och bilden blir suddig. Precis som när man väljer en upplösning som inte är skärmens nativeupplösning. Detta beror ju så klart på att timingen är felinställd och jag har faktiskt inte en aning om hur det ska vara inställt och vill ej testa mig fram för vad som eventuellt kan fungera. Gjorde det tidigare och det gick åt skogen med drivrutinerna till grafikkortet och hjälptes endast åt av en formatering och återinstallation av allt. Datorn är en Dell XPS 14z GT520m och en kabel med Dual-link DVI -> mini-displayport. Jag kan välja manual timings som sagt, men har ingen aning om vad resten av iställningarna ska vara på? Active pixels, front porch, sync width, total pixels, polarity och refreshrate. Tänkte att det säkert är någon här som använder en u2711 och har koll på hur man gör. Citera
widde_f Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 Stödjer grafikkortet i datorn upplösningen? Hade samma problem på min stationära och var tvungen och fixa nytt kort.. Citera
JackVegas Postad 23 Maj , 2012 Rapport Postad 23 Maj , 2012 Jag hade samma problem med mina i början, har ingen aning om hur jag fixade det, en sån grej som bara löste sig. Jag skulle först kontrollera så att du har en DVI-2 kabel och sen leta softwares, du måste installera något som utvidgar windows initial maxresolution. Citera
LobL Postad 24 Maj , 2012 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2012 Grafikkortet klarar upplösningen och sen har jag en sån här kabel: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/displayport/mini-displayport-dvi/mini-displayport-till-dvi-2-m-p68941 så det ska ju egentligen bara vara att dra igång det. Fick bild i 2560x1400 tills datorn gick ner i viloläge med en custom resolution men sen gick det åt skogen, så kabeln klarar ju av överföringshastigheten. Men som sagt dyker den inte upp bland upplösningarna som går att välja mellan och anledningen till att det slutade funka var säkert att timingsen var helt off eller liknande. Ska leta efter någon programvara som kanske kan ge rätt timings om man väljer upplösning! Citera
devalanteriel Postad 24 Maj , 2012 Rapport Postad 24 Maj , 2012 Låter jävligt segt. Jag tänkte också skriva dual link, men du har ju rätt kabel redan. Testa displayport i stället? Citera
LobL Postad 24 Maj , 2012 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2012 Hållt på som en galning i 4-5 dagar och får det inte att funka, kanske är någonting som är trasigt i utgången på laptopen eller så. Men det sjuka är ju att det funkar en liten stund och sen bara dör det och så får jag inte bild alls via DP förens jag har installerat om windows. Räcker inte ens att installera om drivrutinerna, för när jag har tagit bort de hittar inte nvidia mitt grafikkort längre. Orkar inte hålla på mer och beställer en iMac. Citera
Recommended Posts