Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Homegame, 0.50/1 kr :)

De flesta hade dragit, och vi var 3 pers kvar vid bordet. Bordstämningen var väl lite väl slaskig, alla var trötta som fan.

Sitter med en hosten och hans brorsa, brorsan är väl en fisk, men en lösaggro sådan. Han har däremot visat respekt för re-raises.

Brorsan och jag har väl kanske 40xBB kvar i stackarna

Blir tilldelad 34o på BB :)

Hosten på button lägger sig, brorsan i SB höjer med 1.50 tror jag att det var.

Efter det blev SH så har han bettat alla ess och klädda kort.

Jag synar, ingen pissar på mig när jag har 34o!11!!!1!1 (Borde jag ha höjt här?)

Floppen kommer 2 5 x rainbow, ger mig öppet stegdrag. Sätter han esset som han möjligtvis höjt med kan jag till och med ställa in direkt och få syn.

Han bettar 4, jag slår om till 10~, jag vet att det är idiotiskt med dom grunda stackarna, men vad är egentligen rätt spel här? Det finns väl en rimlig chans att han foldar, han har veknat tidigare när jag visat styrka.

Skulle jag ha ställt in kanske? eller bara vänta på ett bättre tillfälle?

Synen med 34o postflop byggde väl på att jag tänkte att jag kunde utmanövrera honom postflop, men kom på i efterhand att stackdjupen inte tilllät detta :/

Förresten tänkte jag experimentera lite med slask/lotto-stilen som blivit så populär ;)

Min första handhistory här, varsågod och såga på :)