Gå till innehåll

Timmi siktar på det ljuva livet


Timmi

Recommended Posts

Här kommer ännu en dagbok ;)

 

Lite om mig:

 

Är 24år och bor i Borås tillsammans med min underbara flicka Erika och min hund Hedvig i en bostadsrätt på 2rok

 

Spelbakgrund: Har spelat poker och andra kortspel så länge jag kan minnas och har oftast gått plus. Polare har sagt att jag är född med en kortlek i handen ;) Jag försörjde mig genom kortspel både när jag gick i högstadiet och hade ibland uppmot 6000kr att inkassera när det var studiebidragsdax (vi spelade på lista).

 

Har vunnit flera turneringar på våran klubb i borås har länge legat 2a i rankingen, men pga dålig "privat ekonomi" och att jag tröttnat lite så har jag inte spelat på klubben på ett bra tag, detta har medfört att fraallan (oxå medlem på detta forum) har gått om mig men jag är fortfarande rankad 4a = jackpotfinal i oktober där 5% dragits från varje turnering på våran klubb till en stor final med mycket pengar i.

 

I höstas så plussade jag fruktansvärt mycket genom främst turneringspel och sportsbetting, satte in sammanlagt 15000kr och 3 månader senare så casha jag ut ca 150000kr som jag köpte upp då jag skulel ta ett brejk från pokern. Anledningen till brejket var att jag blev lite besatt att pokern, jag spelade hela dagen och när jag la mig så tänkte jag ut vad jag skulle göra och hur jag skulle spela på morgonen där jag vaknade tjejen var konstant sur och lägenheten var ostädad. Tjejen jobbade heltid på ett hotell och inte så kontigt att hon var sur på mig då jag inte gjort något när hon varit borta.

 

Grejjer jag köpte för utcashningen:

 

42" plasma + tillbehör

Bil till min tjej: 50k

lägehetslån 50k

m.m

 

Målet med dagboken nu 29/11 -05

 

Få rullen att fortsätta växa + casha ut nåra €100 i månaden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En sit n go spelat

 

Inköp $2+.25

Plats 3 vinst $3.60

 

Hade oflyt när jag åkte, var chip2a när en shortstack går all in på ca 900 till blindsen är 200/400 chipleaderna callar, jag callar har 88 flop 225 rainbow

 

chipleadern går all in jag callar han visar upp KJ turn blank och K på river :(

 

annars ahde jag varit chipleader

 

men men

 

rulle innan $6

rulle nu $7.35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att folk är intresserade :) kommer antagligen inte hinna spela föränn på söndag då det är AP challenge, en $1000 turnering som top5 i freerolls kvalar sig till, $175$ i första pris. Behöver verkligen komma itm på den för att rullen ska få sig ett lyft

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hunnit med 1 freeroll till, sluta på 67 plats men en jävla massa otur mot en svensk som hette bluffme

 

var chip2a i turneringen, hade 4700 kvar efter denna

 

Får AA blinds 250/500 med ante

 

rasiar till 3000 preflop

 

får 2 callers

 

flop 238 rainbow jag rasiar 6000k

 

den ena killen foldar, får en rerasie till 20k

 

jag trycker in, han callar och visar upp QQ

 

Turn: K

 

River: Q :twisted::evil::x

 

sen så var man history efter en perfekt spelat tourney :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torska tyvärr pengarna på Absolutepoker och har inte hunnit spela något,

 

men då kläckte Timmi den smarta idén

 

Fan har ju VIP points på Unibet

 

sagt och gjort

 

inköp 2€ eller 200vip 7c Stud Hi/lo

 

var typ enda som fanns när jag kläckte idén och jag hade inte allt för stor erfarenhet,

 

sagt och gjort spela den och kom 2a = 16€

 

hade lite oflyt HU när han rivra in trissen när jag hade AAQQ 2 par :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan har ju VIP points på Unibet

 

sagt och gjort

 

inköp 2€ eller 200vip 7c Stud Hi/lo

 

sagt och gjort spela den och kom 2a = 16€

Bra jobbat. Ibland finns de ju tillfällen då man får nytta av alla dessa poäng som man samlar. Har du inga poäng på party eller liknande?

By the way, vad gav förstaplatsen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan har ju VIP points på Unibet

 

sagt och gjort

 

inköp 2€ eller 200vip 7c Stud Hi/lo

 

sagt och gjort spela den och kom 2a = 16€

Bra jobbat. Ibland finns de ju tillfällen då man får nytta av alla dessa poäng som man samlar. Har du inga poäng på party eller liknande?

By the way, vad gav förstaplatsen?

 

 

Har tyvärr inte några poäng på party :(

första platsen gav 24€ tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt på en sak, jag får väldigt många 2a platser, men jag gör inget fel då jag 90% har bäst kort då pengarna åker in,

 

som i förra sit n gon

 

hade jag 88 mot A2, och han träffa såklart A på floppen

 

vad ska man kunna göra åt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner mig lite cynisk när jag tänker för mig själv att "här är någon som har blivit av med tjejen.."

 

All denna tiden till freerolls och lägre sngs - tvivlar du på att du är en vinnande spelare på högre nivåer eller saknar du pengar helt och hållet för att spela ens NL25?

Gör du detta för att senare kunna säga att det "ändå bara var vunna pengar" om du förlorar?

 

Dagböcker likt denna dyker upp lite då och då, och jag har alltid funderat vad det är som driver en sedan tidigare vinnande spelare att "börja om" och därmed (oftast) minska sin förväntade vinst per timme investerad.

Du kanske kan stilla min nyfikenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har pengar så det både räcker och blir över :) men vill ha ett mål och älskar man spelet så är det inte bara pengarna som lockar utan utmaningen m.m

 

edit: + att jag inte tycker cashgame är kul utan föredrar turneringar och sit n go

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rimlig tid är nog svårt om man inte chansar lite. Jag började med 20 dollar- rullen är nu upp i över 1000 usd.

 

Och det bara på micro limit...samt upp till..0.5 /1...

 

Sit n goes...är ju väldigt bra sätt att bygga lite extra på...prova primas 2 dollars sngs...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj så nära jag gick gul

 

Lol@me lyckades komma 4a 3 ggr i rad på €3+.25 och rullen chrashade ner till €10

 

Då tänkte jag det som jag aldrig ska tänka ?!¤##%&/

 

Jag spelar cashgame för att få upp dem igen till €20

 

Spela tajt och solid poker på .25/.50 och var uppe på €18

 

får syn på QQ på BB reisar till €4 efter 2 limpare + sb limpat in

 

flop AK7 och det blir en jädra massa aktion på floppen och jag lägger mig.

 

2 händer efter så Hittar jag AA utg raisar till €4 och får en syn

 

BB resaisar till €8 och jag trycker in mina sista stålar, 1a callaren foldar

 

och BB visar upp AKs gött tänker jag men icke!!

 

flop 4KK så var man gul trodde jag

 

Checkar mitt konto och ser att jag har 300 VIP kvar och spelar en €3+.25 eller 300 VIP sit n go och vinner den

 

så var man tillbaka igen :D

 

sen vinner jag lite till med perfekt spel, slowplaya på rätt ställe trycker in och blir inte utdragen

 

tror att i sista sit n gon som jag spela så hade jag bäst hand varje gång stålarna åkte in och min chiplead var aldrig hotat ens, hade 6000 i marker när vi var 5 stycken kvar, 1000 i startmarker

 

Saldo nu: €45.97

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

×
×
  • Skapa nytt...