Gå till innehåll

SNG - Byta hastighetsnivå?


Deppodi

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har spelat 45-manna SNG i Turbo hastighet på pokerstars. Nu ska jag byta inköpsnivå och på den nya nivån så finns inte turbo.

 

Det jag har att välja på är normal eller hyper.

 

Vad skulle ni rekommendera? Hur bör jag tänka?

 

Anledningen till att jag byter nivå är för att jag har 40 inköp på nästa nivå.

 

Hyper = 2 min blinds

Turbo = 5 min blinds

Normal = 10 min blinds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tror du att det kommer bli att byta hastighetsnivå till Normal?

 

Spontant tror jag att det kommer bli långsammare spel, mer "riktig" poker om man säger så.

 

Är väldigt tveksam till att jag kommer trivas med det, men jag måste pröva innan jag säger något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du ska välja beror väl mycket på varför du spelar poker.

 

Om du bara spelar för att det är roligt kan jag förstå om du väljer normal eftersom det blir mer "riktig" poker där, med floppspel mm.

 

Om du däremot spelar seriöst så tycker jag du ska välja hyper, alternativt stanna kvar på din gamla nivå och spela turbos.

Eftersom normala tar mycket längre tid att spela så minskar du troligtvis din timinkomst. Jag skriver troligtvis eftersom man måste tänka på att det oftast är sämre motstånd på normala bord, eftersom dom förlorar sina pengar långsammare där :lol:

 

Angående hur många inköp du ska ha innan du går upp i nivå, så beror det ju också på om du har mer pengar att avvara för spel om du gular.

 

Har du inte det så är det bättre att vänta tills du har 100 inköp.

Något du kan göra istället om det är så är att du spelar fler bord samtidigt.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar spela 2 bord samtidigt :-)

 

Jag vet nu efter att ha testat både Normal, Turbo och Hyper att Turbo är den hastighetsnivån jag ska spela på.

Jag får helt enkelt anpassa min rulle efter dom nivåerna där Turbo finns.

 

Jag spelade nyss en 45-manna SNG 1$ Normal - Jag vann hela turneringen. Men det tog 2timmar och 17 minuter. Det är alldeles för lång tid för mig..

 

Tack för era tips!

 

Jag kommer låta det här med 100 inköp ligga kvar och gnaga i huvudet på mig. Så som det är i dagsläget känner jag mig ändå nöjd med 40 inköp. Om jag tappar 20 inköp så går jag ner i nivå, så har jag 40 nya där.

 

Förhoppningsvis behöver jag inte gula den här rullen.

 

Jag spelar inte om stora pengar, och jag spelar egentligen bara för att det är kul. Men jag vill ändå hålla hårt i mina pengar och succesivt bygga en större rulle!

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...