Gå till innehåll

Sluta att vara sämst, vinna $$$ etc etc


udiewhenuryoung

Recommended Posts

BR: $686.38

 

Jag har spelat ytterligare två gröna sessioner på NL25. Jag var sjukt nära att ha en > $100-dag idag men det ville sig inte på slutet och jag tappade ett drygt buy-in istället.

 

Har tänkt lite på just denna typ av situationer idag. Det jag kommit fram till hittills är att det är nog rätt jävla dåligt att när jag checkar, så går jag c/f alldeles för ofta. Jag tar aldrig bet flop c/c eller c/r turn, blir för mycket c/f helt enkelt. Blir för lätt att spela mot en då, tror det är någonting att jobba på när man vill kliva upp.

 

Testa c/r mera, floppen där kan du ju c/r tycker jag (vet inget om fi) Annars testa c/r med tex AcKs på 4c5c10s flop, då kan du även fortsätta på vissa bra turns. Men iaf, check syna inte 99 på flop för ofta där utan att ha en plan utan din plan så kommer du gå c/f på såååå många turns och det är nog rätt dåligt.

 

Som sagt så är det här en läcka jag precis börjat jobba på så det är bara lite random tankar.

 

Jag tror absolut du har en bra poäng här och jag ska också försöka tänka igenom liknande spots bättre.

 

I just den handen är det lite annorlunda eftersom det är en 3-bettad pot. Jag tror jag vore mer okej med att check-raisa om det inte var det. Men jag gillar nog att donka ut - vi riskerar mindre än en check-raise och försvarar vår equity mot överkort. Eftersom FI var rätt aggro (15% 3b) så är vi nog bra här rätt så ofta men det är ju besvärligt att spela denna rätt så sårbara hand OOP mot en kille som antagligen kan skjuta minst två gånger, känns ju inte så kul att blunda och syna liksom och han kan alltid knulla oss på riverar genom att c/f de gånger han bluffade på ett överkort och valuebeta de gånger han inte gjorde det och så vidare. Man förlorar ju betydligt mindre på en b/f flopp line än att c/c alla gator om man råkar springa in i hans top range och jag tror inte chansen att man blir bluffad är lika stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

BR: $851.38

 

Över $1K i vinster nu, weee.

3486dd5.jpg

 

NL25:

enl8y.png

 

Jag spelade en okej session idag, några mindre misstag men inget större tror jag. Jag är inte jättebra på multitabling och gör ibland en del misstag därav. För det mesta spelar jag mer än sex bord, har sex bord på min ena skärm och ett par andra på den andra skärmen som jag byter in när något bord blir sämre och sätter mig vid nya på den skärmen så jag hela tiden har en ruljans av minst sex bord jag vill sitta vid. Men jag är lite dålig på att hålla koll på hur action gick ibland när jag hoppar med blicken mellan två skärmar.

 

Anyho', jag spelade en session igår som jag tror jag stackade av lite för light i. Det blev tillslut ett minipluss, vilket jag var nöjd med med tanke på hur det gick innan. Här är några händer från den session jag inte är helt hundra på:

 

FI: 24/18/6.00 afq 161 händer

Poker Stars, $0.10/$0.25 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

MP: $27.25 (109 bb)

CO: $120.89 (483.6 bb)

BTN: $18.44 (73.8 bb)

SB: $33.04 (132.2 bb)

Hero (BB): $25.97 (103.9 bb)

UTG: $36.24 (145 bb)

 

Preflop: Hero is BB with 2diamond4.gif Jdiamond4.gif

4 folds, SB raises to $0.50, Hero calls $0.25

 

Flop: ($1) 9diamond4.gif Tdiamond4.gif 3club4.gif (2 players)

SB bets $0.60, Hero raises to $1.75, SB raises to $5, Hero raises to $25.47 and is all-in, SB calls $20.47

 

Turn: ($51.94) 9club4.gif (2 players, 1 is all-in)

River: ($51.94) 4spade4.gif (2 players, 1 is all-in)

 

Results: $51.94 pot ($2 rake)

Final Board: 9diamond4.gif Tdiamond4.gif 3club4.gif 9club4.gif 4spade4.gif

SB showed Qspade4.gif Qclub4.gif and won $49.94 ($23.97 net)

Hero showed 2diamond4.gif Jdiamond4.gif and lost (-$25.97 net)

 

 

Den här handen våldtog jag nog rätt hårt. FI 26/18/5.50AFQ/0% F3B 106 händer.

 

Poker Stars, $0.10/$0.25 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $45.09 (180.4 bb)

MP: $18.81 (75.2 bb)

CO: $9.65 (38.6 bb)

BTN: $25.16 (100.6 bb)

Hero (SB): $30.46 (121.8 bb)

 

Preflop: Hero is SB with Adiamond4.gif 7diamond4.gif

MP folds, CO raises to $0.75, BTN calls $0.75, Hero raises to $2.75, 2 folds, BTN calls $2

 

Flop: ($6.50) Kdiamond4.gif 4spade4.gif 6heart4.gif (2 players)

Hero bets $3.25, BTN calls $3.25

 

Turn: ($13) 5diamond4.gif (2 players)

Hero bets $24.46 and is all-in, BTN calls $19.16 and is all-in

 

River: ($51.32) 9club4.gif (2 players, 2 are all-in)

 

Results: $51.32 pot ($2.00 rake)

Final Board: Kdiamond4.gif 4spade4.gif 6heart4.gif 5diamond4.gif 9club4.gif

BTN showed 4diamond4.gif 4heart4.gif and won $49.32 ($24.16 net)

Hero showed Adiamond4.gif 7diamond4.gif and lost (-$25.16 net)

 

Jag borde nog bara ha bettat ~$6 på turn (och synat om han ställer antar jag mtp min equity?) eller något i den stilen för att alla hans pocket par combos och eventuella floats ska ge upp och sen kan jag bluff shova höga kort och de gånger jag träffar på river.

 

Jag får snart en $50 Stellar reward och har tillräckligt med FPPs för att köpa $25, så jag räknar med att ta ett shot på NL50 någongång nästa vecka om allt går bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BR: $787.31

 

Blää, tappade typ 5BIs idag. Jag har spelat skitdåligt och sprungit skitdåligt. Är helt sinnessjukt tilt nu. Min fina winrate för NL25 är ju mer än halverad nu. Ja, jag vet inte, jag är bara så jävla förbannad. Det kanske är fjantigt men... Borde inte ha spelat så länge som jag gjorde heller. Happ, får göra ett nytt försök imorgon.

 

Har jag sagt att jag hatar poker förut?

 

Jag hatar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BR: $579.62

 

Jag var uppe på +$50 för dagen och BR på typ $780 innan jag prompt förlorade varje hand jag spelade. Jag ska definitivt gå ner på NL10 nu, vinna 10BIs eller nåt och få tillbaka lite självförtroende. Det känns inte så bra att ha förlorat typ $250 på två dagar. Jag tror mitt game är skadat också - jag menar jag vann konsekvent, varje session var vinnande för ett par dagar sen. Jag var typ 5.5BIs under ev på den sessionen jag spelade idag så jag sprang nog dåligt också.

 

@widde_f: Jo, jag vet att det är litet sample men vad som stör mig är att jag brukade vinna konsekvent tidigare så jag börjar tvivla på om jag spelar annorlunda än jag gjorde förut. Jag hade typ åtta dagar i rad med minst +2BI/dag på NL25 och nu känns det helt omöjligt att vinna en enda hand. Men det kanske inte går/är mycket svårare att vinna lika konsekvent på NL25 kontra NL10.

 

Jag vet inte, jag bara hatar att förlora men jag kanske måste vänja mig vid att ha fler förlustdagar om jag ska gå upp i nivåerna. Jag måste lära mig att hantera det också - jag spelar nästan alltid sämre när jag förlorar och jag bara känner mig allmänt värdelös efter/under tiden. På NL10 hade jag nästan aldrig en förlustdag.

 

Men aja, som sagt - det blir NL10 åtminstone en vecka nu för att få tillbaka lite $$$ och självförtroende. Ska också försöka få lite ordning på mitt liv - min dygnsrytm är typ att sova mellan kl 8-12 på morgonen och sen kl 17-19 på kvällen och är vaken resten av tiden. Det är lite svårt att få det att synkronisera med världen där ute. Tror inte jag ätit mat på två veckor heller heh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hai thar.

 

Så för typ fjärde gången i den här tråden tog jag ut min rulle. Denna gången för att köpa en dator. Jag lämnade kvar $100 som jag har grindat upp under månaden. BR ligger nu på $389,12. Jag tog också ut $100 innan CSN när det krisade lite. Så om jag inte vore så jävla bra på att slösa bort pengar hade jag spelat NL25 nu. I alla fall, detta är alla händer jag har spelat den här månaden på den nya datorn. Allting är NL10. Jag har nog sammanlagt vunnit > $1K på NL10, så lite pinsamt att jag fortfarande är där och grindar.

 

npoojb.png

 

Enda problemet nu är att jag är IRL-pank igen och eh, det är en hel månad kvar tills nästa utbetalning av CSN... :roll: Kanske borde försöka få stake eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...