derpase Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Tänkte se om någon har synpunkter på hur den här handen spelades. Min uppfattning om fi var att han var hyfsat bra och tight, hade inte sett honom göra några speciella moves eller galna bluffar utan spelat hyfsat stabilt. Dessutom var han svensk varför jag ger honom en aning mer cred än andra (åtminstone tills man får bevis om annat). $50 NL Hold'em - Tuesday, July 05, 17:28:42 EDT 2005 Table Table 37047 (6 max) (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 6: Praetor1 ( $30.35 ) Seat 5: derpase ( $72.5 ) Seat 2: bojanx ( $55.38 ) Seat 3: thedismount ( $26.4 ) Seat 4: Embarazada ( $64.95 ) Seat 1: dodo0808 ( $48.5 ) dodo0808 posts small blind [$0.25]. bojanx posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to derpase [ Ad As ] thedismount folds. Embarazada raises [$3]. derpase raises [$9]. Praetor1 folds. dodo0808 folds. bojanx folds. Embarazada calls [$6]. ** Dealing Flop ** [ Jd, Qc, 3s ] Embarazada checks. derpase bets [$10]. Embarazada raises [$20]. derpase calls [$10]. är det rätt att slå om här? check-raiset indikerar rätt mycket styrka tycker jag. JJ eller QQ pasar bra in på alla hans spel hittils. QJ bör nog inte syna en re-raise pre-flop, detsamma gäller 33. ** Dealing Turn ** [ Qh ] Embarazada bets [$20]. derpase calls [$20]. här är det väl bara att folda eller all in? löjlig syn, erkänner. ** Dealing River ** [ 9h ] Embarazada is all-In [$15.95] derpase calls [$15.95]. skriver ut rivern här, den hade ingen betydelse. Citera
busen Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Större bet på floppen och om fi re-raisat Dig då, All-in Citera
babyface10 Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 all-in på floppen är ju solklart. Har han fått trissen och du fått in så mycket preflop ska han ha betalt punkt slut. Citera
derpase Postad 6 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 6 Juli , 2005 Tack för era synpunkter. Så här slutade handen: Embarazada shows [ Ks, Kc ] two pairs, kings and queens. derpase shows [ Ad, As ] two pairs, aces and queens. derpase wins $128.65 from the main pot with two pairs, aces and queens. Han hade KK, rimligt spelat av honom. Det jag mest undrade över här var om jag ger sken av att vara lite för "ängslig" i mitt spel. Citera
alve Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Som du ser så synar du ner en all-in hur som helst. Dom händer som ger action kommer nog att ge action på flop också, tänker först och främst på JJ, QQ, KK och AA(mindre troligt dock). Har han synat pre-flop och raiseat flop med AQ kommer nog den handen ge action också. Din hand har inte särskilt stor chans att förbättra så in med pengarna på floppen. Citera
Recommended Posts