Gå till innehåll

tuffe_viktor


tuffe_viktor95

Recommended Posts

Du skrev som om SC var en egen kategori, så jag missförstod väl isf. Men kanske något som QQ+, AK, 56s, 76s, 89s? Finns det värde i att flatta 3bet med AQ/KQ eller 4betta endast för att vi har blockers till hans 5betrange?

 

tycker inte man ska 4betta SC alls, blir ju sjukt brett. fina händer så som KQ, AJ, AQ 4bettar du antingen för värde (sällsynt imo) eller för att du inte tror att du har en profitabel syn, dvs du gör om handen till bluff.

 

för övrigt kul med en dagbok där det faktiskt diskuteras poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 70
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

flatta AQ/KQ

 

sen en bra grej att tänka på när du i efterhand analyserar vilka händer som är profitabla för syn av 3b så går du direkt back din öppning vid fold, vilket betyder att många händer kommer visa -$ i databasen men vara profitabla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte man ska 4betta SC alls, blir ju sjukt brett. fina händer så som KQ, AJ, AQ 4bettar du antingen för värde (sällsynt imo) eller för att du inte tror att du har en profitabel syn, dvs du gör om handen till bluff.

 

för övrigt kul med en dagbok där det faktiskt diskuteras poker.

 

QQ+ och AK är nöt och är väl standard att 4bet här. AJ-AQ, KJ-KQ och QJ kan alltså inkluderas i värderangen men även användas som bluffar. Så låt oss säga att vi öppnar 49.8%(ca 50) BU för enkelhetens skull, blir 3bettad. Vi kommer alltså 4betta 17.2% av våran BU range vilket låter rimligt. Man får ju anpassa sig efter motståndet men om man har tex 5k händer på en reg och kikar på vad han 3bettar SB&BB vs BU så kan man se vad det bästa spelet är. Om han har en range (AQ, KQ) som dominerar våra broadways så är nog 4bet ganska bra då vi postflop kommer få betala av ganska ofta med sämre TP om vi bara synar och blir donatorer. Har han dock många SC i sin 3bet range så kan man väl flatta med många broadways? Jag börjar även luta åt att flatta SC vs 3bet och spela poker postflop.

 

Tackar för intresset, att diskutera poker är lika roligt som att spela det :-) . Hade spelfritt under dagen men började lira efter 00:00 och blev förvånad över att mina AA fick stå hela två gånger. Hade en bra känsla hela sessionen och fick betalt i spots jag inte fått på hela min svs tid. Dock är ju inte en session komplett utan att bli utdragen en stor pott och det blev jag. Totalt är jag +2920 och förhoppningsvis är den beryktade fredagsfisken framme imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJ-AQ, KJ-KQ och QJ kan alltså inkluderas i värderangen men även användas som bluffar. Så låt oss säga att vi öppnar 49.8%(ca 50) BU för enkelhetens skull, blir 3bettad. Vi kommer alltså 4betta 17.2% av våran BU range vilket låter rimligt. Man får ju anpassa sig efter motståndet men om man har tex 5k händer på en reg och kikar på vad han 3bettar SB&BB vs BU så kan man se vad det bästa spelet är. Om han har en range (AQ, KQ) som dominerar våra broadways så är nog 4bet ganska bra då vi postflop kommer få betala av ganska ofta med sämre TP om vi bara synar och blir donatorer. Har han dock många SC i sin 3bet range så kan man väl flatta med många broadways? Jag börjar även luta åt att flatta SC vs 3bet och spela poker postflop.

 

för att kunna kalla det "för värde" så krävs att motståndaren synar omslag, alternativt ställer in keramiken varpå vi kan syna av. detta händer liksom inte mot regs speciellt ofta (spelar 100bb). snackar nu broadways exklusive AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att kunna kalla det "för värde" så krävs att motståndaren synar omslag, alternativt ställer in keramiken varpå vi kan syna av. detta händer liksom inte mot regs speciellt ofta (spelar 100bb). snackar nu broadways exklusive AK.

 

måste vi kunna syna av en pusha för att det ska vara en värde-raise? Känns verkligen inte som det är med i definitionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade endast en session under söndagen och ligger totalt på +6000. Unnade dagen åt att göra så lite som möjligt och ladda batterierna inför kommande vecka. Även om man får lite ångest när det finns bra värde på söndagar så tänker jag att fisken kommer alltid finnas där.

 

Har hittils lirat 24/18 över de 13.000 händer jag spelat sedan jag startade dagboken. Känns som om jag kommer landa runt där när jag väl närmar mig lite större sample. Annars så har jag haft ett annat flow dem senaste dagarna i pokern och jag börjar få betalt när jag träffar. Tror jag var lite "gunshy" efter att alltid sprungit in i nötterna i början och blivit slagen i sjukt många showdowns där man oftast är bra. Kommer endast lira SVS denna vecka också och passa helt på nl100 grinden på ongame.

 

Blir till att tryck in lite sessions idag och givetvis hitta plusset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frustrerande pokerdag. Cirkulerade tidigt kring BE innan jag förlorar en 70/30 och sedan en flipp där jag var 200bb+ djup. Ligger just nu på +3.400. Känslan som jag haft ett par dagar att jag träffar och får betalt fanns inte idag tyvärr. Ska anstränga mig lite mer för att hitta mitt A-game 100% av tiden och korta ner sessionerna och spela lite mer aggressivt när tillfälle ges. Blir mycket poker imorgon!

 

Postar ett par händer så får tycka till om ni ser något som sticker ut!

 

Spelar med 100bb för att hitta lite värde. Heltokigt att få in det här?

Seat 3: Hero ( $990.20 USD )

Seat 4: Player4 ( $3073.76 USD ) - VPIP: 40, PFR: 30, 3B: 14, AF: 1.5, Hands: 20

Player4 posts big blind [$10.00 USD].

Hero posts small blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ As Kh ]

Player5 folds

Player1 folds

Player2 raises [$22.50 USD]

Hero raises [$72.50 USD]

Player4 raises [$245.00 USD]

Player2 folds

Hero raises [$912.70 USD]

 

 

Hur spelar vi vidare flop?

Seat 2: Player2 ( $893.69 USD ) - VPIP: 38, PFR: 10, 3B: 9, AF: 0.9, Hands: 58

Seat 5: Hero ( $1100.42 USD )

Player3 posts big blind [$10.00 USD].

Player2 posts small blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 9c 9h ]

Player4 folds

Hero raises [$35.00 USD]

Player1 folds

Player2 raises [$110.00 USD]

Player3 folds

Hero calls [$80.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 5s, 7c, 8c ]

Player2 bets [$120.00 USD]

Hero ??

 

 

FI 3bettar ganska brett från blindsen vs mina BU open. Hur spelar vi vidare flopp?

Seat 2: Player2 ( $812.88 USD ) - VPIP: 26, PFR: 19, 3B: 9, AF: 2.8, Hands: 837

Seat 5: Hero ( $1323.18 USD )

Player2 posts big blind [$4.00 USD].

Player1 posts small blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kc As ]

Player3 folds

Player4 calls [$4.00 USD]

Hero raises [$18.00 USD]

Player1 folds

Player2 raises [$45.50 USD]

Player4 folds

Hero calls [$31.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Ac, 7c, 9d ]

Player2 bets [$56.00 USD]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Degar AK här 100% med 100BB allt annat känns bara dåligt.

 

Synar 99 och tar nytt beslut på turn. Förmodligen vik turn unimproved.

 

Synar AK och ser en turn här med. Ser ingen mening med att slå om någonstans i handen än iaf. Skulle iofs kunna tänka mig att 4betta pre. Beroende på fis tendenser mot 4bets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

FI 3bettar ganska brett från blindsen vs mina BU open. Hur spelar vi vidare flopp?

Seat 2: Player2 ( $812.88 USD ) - VPIP: 26, PFR: 19, 3B: 9, AF: 2.8, Hands: 837

Seat 5: Hero ( $1323.18 USD )

Player2 posts big blind [$4.00 USD].

Player1 posts small blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kc As ]

Player3 folds

Player4 calls [$4.00 USD]

Hero raises [$18.00 USD]

Player1 folds

Player2 raises [$45.50 USD]

Player4 folds

Hero calls [$31.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Ac, 7c, 9d ]

Player2 bets [$56.00 USD]

 

hur spelar du TT/JJ, flushdrag eller set här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI 3bettar ganska brett från blindsen vs mina BU open. Hur spelar vi vidare flopp?

Seat 2: Player2 ( $812.88 USD ) - VPIP: 26, PFR: 19, 3B: 9, AF: 2.8, Hands: 837

Seat 5: Hero ( $1323.18 USD )

Player2 posts big blind [$4.00 USD].

Player1 posts small blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Kc As ]

Player3 folds

Player4 calls [$4.00 USD]

Hero raises [$18.00 USD]

Player1 folds

Player2 raises [$45.50 USD]

Player4 folds

Hero calls [$31.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Ac, 7c, 9d ]

Player2 bets [$56.00 USD]

 

Kan inte tänka mig ett bättre läge att syna ner, anledningen att du inte 5betar pre borde vara att du disguisear din hand och, förutsatt att han kan ha bluffar här, på en sån här bräda så kommer han nog panga på bra om du bara synar. Att du dessutom har Kc för bakdörren är grädde på moset (vem fan har grädde på mos?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma resonemang som du Jackvegas, kände att denna herre är ganska aggro/spewy postflop så det är ett bra läge att flatta 3bet pre och spela i position. Kan man syna ner alla 3 gator nästan oavsett vad som kommer?

 

Jag tror jag är benägen att syna med sets också och troligtvis raisa på river på nästan alla kort. Samma gäller nog färgdrag med våran dynamik. Gillar att låta han spewa loss med marginala händer. Kan tom tänka mig shove på river som bluff med missat flushdrag för att balansera det någorlunda, även om balans är överskattat på denna nivå imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma resonemang som du Jackvegas, kände att denna herre är ganska aggro/spewy postflop så det är ett bra läge att flatta 3bet pre och spela i position. Kan man syna ner alla 3 gator nästan oavsett vad som kommer?

 

Absolut, hade du haft en röd kung så hade det kunnat suga ganska hårt när bakdörren kommer men nu behöver du inte vara rädd för någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...