Stusse Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Omaha Hi/Lo Pot Limit EUR 0,25/0,50 - Är ny på både omaha och eight-or-better, så kommentera gärna så mkt som möjligt! Har inte så bra koll på spelarna vid bordet. Förutom att de brukar syna stora bets med icke-nötter och icke-nöt-drag. Players: Stusse (EUR 77,16 in seat 1) Raaka (EUR 86,13 in seat 2) Nitroner (EUR 14,10 in seat 3) Holy_Diver (EUR 35,88 in seat 6) Donatien (EUR 30,00 in seat 8) Dealer: Nitroner Small Blind: Holy_Diver (0,25) Big Blind: Donatien (0,50) Stusse was dealt: 3d - 6c - Ad - 5c Stusse Call (0,50) Raaka Fold Nitroner Call (0,50) Holy_Diver Call (0,25) Donatien Check Flop 4d - 3h - 2s Holy_Diver Bet (0,50) Donatien Fold Stusse Raise (3,50) här höjer jag pot Nitroner Call (3,50) Holy_Diver Call (3,00) Turn 4d - 3h - 2s - 4s Holy_Diver Bet (4,25) Stusse Raise (25,25) höjer återigen pot Citera
Hjort Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Välkommen till de nya forumreglerna. Andemeningen av dem är att vi håller resultaten helt utanför det här forumet tills diskussionen är över så jag skalperar din post lite grann. Citera
Hjort Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 På turn så tycker jag det är dags att fundera en hel del på att hålla pottstorleken nere eftersom det då börjar bli rätt otroligt att du ska scoopa. Och om du bara har skott på halva potten/kvartning så är det mycket bättre med sällskap i potten. Undantaget är väl om du gör ett avancerat spel och försöker tvinga ut de andra nötlågarna, men jag har en känsla av att det inte är aktuellt. P.S. 5-A är aldrig nötstegen. Citera
wolf Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 P.S. 5-A är aldrig nötstegen. Han har 6:an också på handen (var bara tvungen att tillrättavisa hjorten då man får chansen ) Citera
Hjort Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Han har 6:an också på handen (var bara tvungen att tillrättavisa hjorten då man får chansen ) Eh, ehrm: LOOK A METEOR! *springer mot utgången* Citera
ades_va Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Eh, ehrm: LOOK A METEOR! *springer mot utgången* Du kan väl iaf vänta tills drc lagt sig i diskussionen?! edit!: Jag tycker du gör rätt i att smiska på fullt på flopp, men du kanske bör lugna ner dig på turn då det iaf finns en chans för att du slåss om 1/4 av potten. Du kommer antagligen bara få syn av bättre händer. Citera
Hjort Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 edit!: Jag tycker du gör rätt i att smiska på fullt på flopp, men du kanske bör lugna ner dig på turn då det iaf finns en chans för att du slåss om 1/4 av potten.Du kommer antagligen bara få syn av bättre händer. De andra nötlågarna kommer ju garanterat syna, så med det här upplägget gillar jag höjningen betydligt mer. Citera
Recommended Posts