Gå till innehåll

Återkomsten


rakebackhero

Recommended Posts

  • Svars 504
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stör mig på att jag fastnar på ett så enkelt mattetal. Detta talet ska alltså bli 1. Vilket det inte blir i mitt huvud!

 

be7j91.jpg

 

 

Detta är spontant vad jag vill göra eftersom en av kvadreringsreglerna säger att √a * √b = √ab men kom inte direkt vidare genom att göra det och vet ingen regel om addition av kvadratrötter

2rdujar.jpg

 

Min andra tanke blir att ta upphöjt i 2 för att få bort rotentecknet

fv8un8.jpg

 

Detta lämnar mig med ett simpelt tal som jag endå lyckas få olika lösningar på. Antar att det är några räkneregler som glömts bort med åren. Antar att det längst ner är det rätta sättet men det är typ sättet jag känner är minst logiskt. Någon som har lust att förtydliga ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Klarade första matteprovet! Skönt som fan, tack för all hjälp :)

 

Märkte idag att min seminya dator verkade lite seg. Kollade cpu tempen i bios och såg att den låg på ca 100C. Bör man ens ha datorn på om den är så hög?

 

Mest troliga att cpu kylaren pajjat?

 

100c är på tok för mycket oavsett om det är AMD/intel.

 

Kommer du ens förbi bios med så hög temperatur? jag själv fick inte komma vidare när den låg över 70c (har lite strul med fläkten).

 

Ta en titt på CPU-fläkten så den verkligen sitter på plats, och plockar du bort den se då till att byta kylpastan på samma gång så ska du nog se att det blir bättre :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100c är på tok för mycket oavsett om det är AMD/intel.

 

Kommer du ens förbi bios med så hög temperatur? jag själv fick inte komma vidare när den låg över 70c (har lite strul med fläkten).

 

Ta en titt på CPU-fläkten så den verkligen sitter på plats, och plockar du bort den se då till att byta kylpastan på samma gång så ska du nog se att det blir bättre :)

 

Jao kommer in i windows och lirade lite LoL tom, fast det hackade somfan. Är det möjligt att bios visar fel? För om jag tittar med programmet GPU-Z så säger det GPU temperature 43°C, låter väl mer rimligt? eller är detta kanske tempen i själva datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Länge sedan nu, passar på att göra comeback i dagboken efter en mycket fin månad.

 

Började jobba denna månad och återigen uppleva min klassiska Intespelapokerpåheltidmedrigg,detta genom att komma 3a i 80k$ på fredagen efter en arbetsvecka. Detta gav mig ca 10k$. Ledde dock finalbordet stort ett tag och hade lite otur men man skall inte vara girig.

Bestämde mig för att behålla pengarna på stars och testa lira lite nl100 för att se om det var beatable, obv sprungit riktigt fint där med men tror jag slår nivån iaf, så ska fortsätta grinda lite där.

 

MTT

 

29x6p1v.jpg

 

SvS

 

rcix44.jpg

 

Pokerstars nl100$

 

2v9yr0k.jpg

 

Summerat landar månaden på typ prick 100k.

 

Aktien jag tidigare köpte för 0.16 öre rusade även till 0.31. Det går bra nu

 

Blev dock bara reserv på skolorna jag sökte och slutar jobba om 2 veckor, då brukar saker gå utför igen.

 

Den bästa poker jag spelat är alltid när jag jobbat, så fort jag spelar på heltid sitter jag bara vid dator hela dagen och har svårt att fokusera. Så lite rädd för att sluta jobbet :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Även Augusti gick fint, ca 60k

 

331ge2h.jpg

 

Slutade jobba för ca 3 veckor sedan. Pokern har gått otroligt bra under tiden jag jobbat och sämre de tiderna jag varit utan jobb.

 

Detta pga att när jag jobbar har jag rutiner, mår bra och kan tänka på annat under dagarna. Är jag utan jobb blir det lätt för många timmar framför datorn, att man spelar när man inte är sugen osv. Så vi får se hur det här går nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade jobba för ca 3 veckor sedan. Pokern har gått otroligt bra under tiden jag jobbat och sämre de tiderna jag varit utan jobb.

 

Detta pga att när jag jobbar har jag rutiner, mår bra och kan tänka på annat under dagarna. Är jag utan jobb blir det lätt för många timmar framför datorn, att man spelar när man inte är sugen osv. Så vi får se hur det här går nu :D

 

Ironiskt nog så pratade jag och killerwolf om detta i Grindhörnetråden jag precis la upp.

 

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=1768515#1768515

 

Är i samma sits som dig, jag behöver rutiner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är synd att denna dagbok uppdateras på tok för sällan ;)

 

Ang jobbet, du kan inte bara hoppa på någon randomkurs på någon skola i närheten då? Går ju att läsa vad som, borde inte vara så svårt att hitta något intressant. Blir ju inget hål i ditt cv heller ;)

 

Ska försöka bättra mig :D hmm läste lite matte C och biologi A på distans när jag breakade från jobbet, tyvärr kändes inte pokern alls bra då. Matten var ju bara 9h i veckan eller nått och biologin typ 1h om dagen, så blev ju ändå sjukt mycket datortid = trög i huvet = dålig poker

 

Ironiskt nog så pratade jag och killerwolf om detta i Grindhörnetråden jag precis la upp.

 

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?p=1768515#1768515

 

Är i samma sits som dig, jag behöver rutiner!

 

Spännande , tror det är fler som känner igen sig. Man kan verkligen se i min overall-graf när jag jobbat och inte. Kanske visar lite utförligare och förklarar sen.

 

Nu senaste veckorna har pokern ändå gått bra. Har haft ganska sjyssta rutiner. Tror det blir svårare när vintern och mörkret kommer. Mina rutiner har ungefär sett ut såhär:

 

08:00 Uppstigning, promenad 5km

08:45 Dusch, frukost

09:15 Poker

12:00 lunch, sola(om det går) & chilla på altanen till musik

14/15 Gym

15/16 Chill vid datorn (detta måste bort men vad ska man göra istället)

17:00 Middag

17:30 Mer chill vid datorn eller promenad med en vän

19:00 Försöker bränna av en session till

20:00 Kolla serie / lurka framför datorn

23:00 sova

 

Typ något sånt har det väl sett ut, känner att jag skulle behöva få bort mer datortid men har svårt att hitta på saker att göra. Tips ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre händer från 25/50 förra månaden

 

Boss, $25/$50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $20,740.92 (414.8 bb)

BB: $13,332.38 (266.6 bb)

MP: $14,038.15 (280.8 bb)

CO: $17,262.52 (345.3 bb)

Hero (BTN): $9,498.78 (190 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with T:club: A:club:

MP raises to $175, CO folds, Hero calls $175, SB folds, BB raises to $725, MP calls $550, Hero calls $550

 

Flop: ($2,200) K:heart: 4:spade: T:heart: (3 players)

BB checks, MP checks, Hero checks

 

Turn: ($2,200) 4:heart: (3 players)

BB checks, MP bets $1,575, Hero calls $1,575, BB folds

 

River: ($5,350) Q:club: (2 players)

MP bets $2,675, Hero raises to $7,198.78, MP folds

 

 

----------------

 

Boss, $25/$50 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

BB: $7,235.82 (144.7 bb)

Hero (MP): $17,460.90 (349.2 bb)

CO: $5,137.39 (102.7 bb)

BTN: $10,601.26 (212 bb)

SB: $2,229.65 (44.6 bb)

 

Preflop: Hero is MP with T:diamond: K:heart:

Hero raises to $112.50, CO folds, BTN calls $112.50, 2 folds

 

Flop: ($300) 8:spade: K:spade: 7:heart: (2 players)

Hero checks, BTN bets $225, Hero calls $225

 

Turn: ($750) Q:club: (2 players)

Hero checks, BTN bets $562.50, Hero calls $562.50

 

River: ($1,875) A:diamond: (2 players)

Hero checks, BTN bets $1,406.25, Hero raises to $3,750, BTN raises to $9,701.26 and is all-in, Hero folds

 

 

 

 

----------

 

 

Boss, $25/$50 No Limit Hold'em Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

CO: $5,817.13 (116.3 bb)

BTN: $10,748.48 (215 bb)

SB: $11,502.30 (230 bb)

Hero (BB): $5,839.07 (116.8 bb)

 

Preflop: Hero is BB with 9:club: Q:club:

CO raises to $150, 2 folds, Hero raises to $475, CO calls $325

 

Flop: ($975) 4:diamond: 8:diamond: 2:spade: (2 players)

Hero bets $500, CO calls $500

 

Turn: ($1,975) 9:heart: (2 players)

Hero bets $1,050, CO calls $1,050

 

River: ($4,075) T:club: (2 players)

Hero checks, CO bets $3,792.13 and is all-in, Hero calls $3,792.13

 

Results:

Spoiler!
$11,659.26 pot ($15 rake)

Final Board: 4:diamond: 8:diamond: 2:spade: 9:heart: T:club:

CO showed 6:club: 5:club: and lost (-$5,817.13 net)

Hero showed 9:club: Q:club: and won $11,644.26 ($5,827.13 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Spännande , tror det är fler som känner igen sig. Man kan verkligen se i min overall-graf när jag jobbat och inte. Kanske visar lite utförligare och förklarar sen.

 

Nu senaste veckorna har pokern ändå gått bra. Har haft ganska sjyssta rutiner. Tror det blir svårare när vintern och mörkret kommer. Mina rutiner har ungefär sett ut såhär:

 

08:00 Uppstigning, promenad 5km

08:45 Dusch, frukost

09:15 Poker

12:00 lunch, sola(om det går) & chilla på altanen till musik

14/15 Gym

15/16 Chill vid datorn (detta måste bort men vad ska man göra istället)

17:00 Middag

17:30 Mer chill vid datorn eller promenad med en vän

19:00 Försöker bränna av en session till

20:00 Kolla serie / lurka framför datorn

23:00 sova

 

Typ något sånt har det väl sett ut, känner att jag skulle behöva få bort mer datortid men har svårt att hitta på saker att göra. Tips ?

 

Har som dig en del (läs för mycket) "chill vid datorn". Om man vill komma ifrån datorn så är ju en ny hobby oftast att föredra.

 

Ibland brukar jag gå ut på gården med sandwedgen och chippa i en timme typ om jag inte kan ta iväg mig till ranchen

 

Börja med något instrument, någon ny sport, läsa böcker, fota eller liknande är saker som jag kommer på på rak arm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...