WannaSeeMyPig Postad 26 Mars , 2012 Rapport Postad 26 Mars , 2012 God dag pf.nu Tänkte börja skriva en pokerdagbok själv här efter ett par års lurkande. Dagboken kommer handla om mitt spelande på PokerStars nya Zoom! Spelade tidigare i princip endast turneringar men med tanke på den massiva variansen p.g.a de ohyggligt stora fieldsizen på pokerstars så tänkte jag försökte sadla om till en CG-grinder och bara köra några turneringar här och där när jag tycker att det passar. Brände nästan hela min rulle på micro millions och diverse turneringar under samma tidsperiod. Eftersom jag inte har någon större erfarenhet av cashgame så hoppas jag att det finns ett par rutinerade CG-grinders här som kan ge mig några visdomsord som kan förbättra mitt spel. Nåväl! *** BR: $54.92 Nivå: NL2 Antal bord: 4 Citera
WannaSeeMyPig Postad 26 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2012 Update 01 Har tjuvstartat lite redan och efter 3500 händer ser grafen ut såhär: http://oi44.tinypic.com/256shhj.jpg Här är lite statistik: Litet sample av händer men kan ni direkt se några läckor eller 'konstigheter'? Citera
WannaSeeMyPig Postad 26 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2012 Update 02 Bleh konstig 'riktig' första dag. Plus 3 BI men många konstiga händer... här är grafen iaf: http://i41.tinypic.com/sq5xjl.jpg Tråkigt att jag inte kan använda img-taggar, bilden blir alldeles för stor. Gjorde resizing men går inte få ngn balans mellan lagom stor och fortf läslig text. Vetefan vad som hände med redline, men vet att jag fick göra ett par sinnessjuka folds. Floppade set på torr bräda för att brädan senare går runner-runner till supervåt och blir tvungen att lägga när man blir call-call-raised och alla draws sitter. Kanske bluffade mindre rent allmänt också. Sista handen var lite skoj däremot, jag tripple barrel med A3 hög och får syn av AK hög på river lol. gg Citera
WannaSeeMyPig Postad 28 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2012 Tjo. Körde ingenting igår men i förrgår efter senaste updaten drog jag några händer till och min redline blev jämn som tidigare men spelet gick i övrigt jävligt segt. Ingen aning som vad hände mellan hand ~4k och ~7k. Vet att jag gjorde ett par jobbiga folds men den dyker ju som en linjär ekvation. Men jag gjorde det förbjudna och hoppade upp och körde nl25 vilket gick tur nog bra. Tilt är ingen höjdare och det var bara flyt, floppade stege när jag försvarade BB med T6s och fick AA en gång som jag fick ok betalt för. Drog några händer till idag och redlinen fortsatte fint och plussade lite över en bi trots att jag torksade KK < AA aipf, utdragen på river med KK och tror alla gånger jag fick AA så blev det roundfold så jag plockade max upp sb+bb. Kände mig dock mycket piggare och tiltade inte alls efter KK händerna. En dags kort paus gjorde väl Dock verkar raken vara sinnessjuk... enligt PT har jag rakeat $80, två tredjedelar av 'vinsten'. Får binka en turre och hoppa upp lite. Eller så får FTP komma tillbaka. Citera
Recommended Posts