Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter

Har bara sett UTG under ett par rundor. Han började starkt med att posta blind UTG och har sedan dess spelat de flesta av sina händer. Som ni ser är CO ny vid bordet.

Preflop: Hero is MP2 with Qc, Tc. CO posts a blind of $2.

UTG (Tomte) calls, 3 folds, Hero calls, MP3 calls, CO (poster) raises, 3 folds, UTG (Tomte) calls, Hero calls, MP3 calls.

Höja för att bli av med CO, eller? Med en draghand som QTs ser jag gärna fler syner bakom mig. CO trycker till med sin hand.

Flop: (9.50 SB) Jc, Ts, 3s (4 players)

Tomte bets, Hero raises, MP3 folds, CO 3-bets, Tomte calls, Hero calls.

Hyfsad flopp med mellanpar och köksvägsdrag till både färg och stege. PF-spelet från CO gör att jag misstänker högt PP eller AK-AJ. När han trebettar denna brädan tror jag mer på ett PP som kanske tom blev triss. Men det går inte att veta.

Turn: (9.25 BB) Qs (3 players)

Tomte bets, Hero raises, CO calls, Tomte calls.

Trevligt tvåpar, men äcklig trefärg. Om CO har högt PP ligger han efter, men han kan ha högt spader och har då drag till färgen. Jag tror att jag kan ha bäst hand och höjer. Om CO hade trebettat hade jag synat med mina fyra outs till ett hus. När han inte gör det blir jag stärkt i min misstanke att han har PP.

River: (15.25 BB) 5s (3 players)

Tomte bets, Hero calls, CO raises, Tomte calls, Hero folds.

Fyra spader på brädan. Tomte fortsätter sitt envetna satsande och jag synar. När CO höjer och Tomte synar lägger jag ner min hand.

Final Pot: 20.25 BB

När jag spelade handen kändes det självklart att lägga ner, men nu när jag ser pottstorleken är jag mer tveksam. Jag brukar syna ner på river, men har jag något att hämta i denna potten när spelet ser ut som det gör? Jag vet att jag bara behöver vinna potten 5% av gångerna för att synen ska vara korrekt, men det känns ändå fel att kasta in mer pengar här.

Postad

Jag hade nog synat för sinnesfridens skull även om jag är ganska skeptisk till att man vinner 5% av gångerna. Med tanke på UTGs bettande är det ju faktiskt inte orimligt att han redan har slagit dig utan färgen, och om CO inte har slagit dig på rivern gör han ju en riktigt vågad bluff (mot två spelare dessutom).

Höja eller ej pf är nog hugget som stucket (kanske beroende av hur lösa spelarna efter dig är). Resten av handen tycker jag inte att man kan spela annorlunda.