Gå till innehåll

Limit Holdem @ Pokerstars = Supernova


Travbana

Recommended Posts

Då var det dax för Limit Holdem igen, har inte spelat denna spelform sen -08 om jag minns rätt. Har spenderat större delen av min pokerkarriär till att försöka bli en vinnande spelare i Omaha, vilket har resulterat i mediokra framgånger, så jag tänkte ge Limit Holdem en chans igen, då jag anser det är den spelform jag behärskar bäst.

 

Kommer börja med $500 @ Pokerstars $0.5/$1 spelandes 8bord

Målet är att utvecklas som spelare och kunna plocka ut en summa varje månad som skall slösas på diverse onödiga saker ;-)

3-2-1- Go !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

gl

 

Ty!

 

Dagboksriggen börjar bra, +69 över 446 händer.

Var lite smått överraskad över hur dåliga folk var, limpa K7o UTG osv.

Med tanke på att Cardrunners,Dc m.m finns så förvänta jag mig lite bättre kvalite på spelare, men vem är jag och klaga :)

Ett misstag jag gjorde flera gånger var att donka ut när jag klonka in nå r-r istället för att c/r vilket gjorde gjorde att jag gick misste om ett extra bet. Får tänka på det till nästa gång och inte bli så het på gröten och donka.

 

Bankroll : $569.33

Antal spelade händer : 446

Rake : $15.66

Fpps:5573

 

Hitta denna på tuben:

Skapligt hus snubben har :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://imageshack.us/photo/my-images/821/detailsz.jpg/

 

 

Låten sammanfattar väl dagens resultat. Kan väl inte direkt ta åt mig nå cred för vinsten, det är inte svårt att vinna när man 3! pre, floppar TP, bettar alla gator och dom synar ner med sämre :-)

 

Bankroll : $618

Antal spelade händer : 792

Rake : $27.73

Fpps:5656

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!

Vad planerar du att göra mer än att spela för att utvecklas?

 

Posta händer delvis här samt på 2+2, ägna minst 5-10timmar i veckan till att studera videosar från Cardrunners, Deucescracked, samt försöka komma med i en skype grupp för FL spelare. Håller på och läser igenom Winning in tough holdem games boken av Stoxtrader igen, vilket jag tycker är den bästa boken för Fixed Limit som finns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget pokerspelande idag, bara haft en mysig dag med flickvännen.

Imorgon blir det grind och träning igen, haft en förkylning i snart två veckor men den verkar släppa nu iaf, så Crossfit och Grind står på schemat efter jobbet. När bankrollen når $1000 ska jag ta ett skott på $1/$2 . Känner att 500xbb är en lagom bankroll för mig just nu, hellre för mycket än för lite, har gjort det misstaget i PLO allt för många gånger att spela med för liten bankroll. Hoppas ni får en trevlig kväll !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en dag avklarad. Tyvärr gick den inte lika bra som jag hade hoppats, men man kan inte vinna jämt ! Tycker jag spela bra 90% av tiden, precis innan jag sluta gjorde jag några tveksamma syner/moves, men förutom hjärnsläppena på slutet så är jag nöjd.

 

 

http://imageshack.us/photo/my-images/828/amountwoninusdoverhandsdj.jpg/

 

Bankroll : $607

Vinst: -$21.54

Antal spelade händer : 2053

Rake : $64.13

Fpps:6182

 

Jag är lite fundersam här på riven när jag donkar ut, är det bättre att c/r ?!

Hans range på turn är ju 66,77,QJ,KJ,JTs, AJ, J9s så risken att bli 3! av bättre händer är rätt så stor,även fast jag tror han cappar floppen med 66-77, så jag vet inte riktigt om det är+EV att c/r, c/c gillar jag inte alls.

 

PokerStars - $0.50/$1 (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

SB: $22.36

BB: $16.41

Hero (UTG): $30.66

MP: $16.17

CO: $39.23

BTN: $13.90

 

SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

 

Pre Flop: ($0.75) Hero has A:diamond: J:spade:

 

Hero raises to $1.00, MP calls $1.00, CO raises to $1.50, fold, fold, BB calls $1.00, Hero calls $0.50, MP calls $0.50

 

Flop: ($6.25, 4 players) 6:club: J:diamond: 7:spade:

BB checks, Hero checks, MP bets $0.50, CO raises to $1.00, fold, Hero raises to $1.50, MP calls $1.00, fold

 

Turn: ($10.25, 2 players) J:heart:

Hero bets $1.00, MP raises to $2.00, Hero raises to $3.00, MP raises to $4.00, Hero calls $1.00

 

River: ($18.25, 2 players) T:heart:

Hero bets $1.00, MP calls $1.00

 

Hero shows A:diamond: J:spade: (Three of a Kind, Jacks) (Pre 68%, Flop 83%, Turn 86%)

MP mucks J:club: Q:club: (Three of a Kind, Jacks) (Pre 32%, Flop 17%, Turn 14%)

Hero wins $19.85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hopp!

Idag vart det lite av en monstergrind, hann lira 1 ½ timme innan jobba och lika mycket efter träningen. Tyvärr vart väl inte resultatet som jag hade hoppats på. Ett misstag jag gjorde flertal gånger som jag kom på mig själv var att inte betta river när ett scarecard kom, vet inte varför jag inte betta... totalt hjärnsläpp efter dagens mördarpass på Crossfit kanske. Aja, bara råda bot tills imorgon.

 

Bankroll : $560

Vinst: -$46.65

Antal spelade händer : 2213

Rake : $80.59

Fpps:6851

 

Om allt går som planerat borde jag kunna nå Platinumstar innan slutet på denna månad. Har dragit på mig 2555 denna månad så ytterliggare 5k borde inte vara några problem i detta tempot. Har som mål att dra ihop 200VPP innan året är slut, så jag lär öka tempot, framförallt kliva upp i nivå så man rakar lite mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi donkar ut när 3kortsfärgen kommer, orkar man raisa här eller är det -EV

 

 

[converted_hand][hand_history]Poker Stars, $0.50/$1 Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. View Hand #12174442

 

Preflop: Hero is BTN with K:diamond: K:heart:

2 folds, Hero raises, SB calls, BB calls

 

Flop: (6 SB) 2:club: 7:spade: 3:club: (3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB calls

 

Turn: (4.5 BB) J:club: (3 players)

SB checks, BB bets, Hero?? calls, SB calls

 

River: (7.5 BB) 2:heart: (3 players)

SB bets, BB calls, Hero calls

 

Spoiler!
Results: 10.5 BB pot (0.4 BB rake)

Final Board: 2:club: 7:spade: 3:club: J:club: 2:heart:

BB showed J:heart: Q:spade: and lost (-3.5 BB net)

Hero showed K:diamond: K:heart: and won 10.1 BB (6.6 BB net)

SB showed 4:diamond: 4:heart: and lost (-3.5 BB net)

[/hand_history][replayer=12174442][/replayer][/converted_hand]

 

 

 

 

 

 

 

Möte årets tiltfisk som gärna donera flera dollars, här är ett exempel :

 

PokerStars - $0.50/$1 (6 max) - Holdem - 6 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

Hero (MP): $38.45

CO: $9.36

BTN: $28.35

SB: $26.70

BB: $14.50

UTG: $54.59

 

SB posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

 

Pre Flop: ($0.75) Hero has K:diamond: K:heart:

 

fold, Hero raises to $1.00, fold, fold, fold, BB raises to $1.50, Hero raises to $2.00, BB calls $0.50

 

Flop: ($4.25, 2 players) A:diamond: A:club: 5:spade:

BB bets $0.50, Hero calls $0.50

 

Turn: ($5.25, 2 players) K:club:

BB bets $1.00, Hero raises to $2.00[/color], BB raises to $3.00, Hero raises to $4.00, BB calls $1.00

 

River: ($13.25, 2 players) 8:club:

BB bets $1.00, Hero raises to $2.00, BB raises to $3.00, Hero raises to $4.00, BB calls $1.00

 

Hero shows K:diamond: K:heart: (Full House, Kings full of Aces) (Pre 88%, Flop 98%, Turn 100%)

BB mucks T:club: 2:diamond: (One Pair, Aces) (Pre 12%, Flop 2%, Turn 0%)

Hero wins $20.85

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då bryter vi den dåliga trenden av minusdagar med ett fint litet plus. Spelade 12bord för omväxlingensskull, var ingen större skillnad mot 8, dock vart det en riktig berg&dalbane session. http://img194.imageshack.us/img194/3789/amountwoninusdoverhandso.jpg

Nådde Goldstar igår, och köpte en $50bonus för lite Fpp's då jag spelade lite turneringar igår kväll som inte gick min väg så att säga.

 

Bankroll : $535

Vinst: +$27.12

Antal spelade händer : 2495

Rake : $74.55

Fpps:3695

 

 

10/3 = $69

12/3 = $21.54

13/3 = $46.65

14/3 = $25.65

15/3 =$27.12

 

 

Ibland möter man sånna här Online Proffs, då är det inte lätt (=

 

[converted_hand][hand_history]Poker Stars, $0.50/$1 Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. View Hand #12187122

 

Preflop: Hero is SB with Q:club: Q:spade:

UTG folds, MP raises, 2 folds, Hero 3-bets, BB calls, MP caps, Hero calls, BB calls

 

Flop: (12 SB) 4:heart: J:spade: 7:spade: (3 players)

Hero checks, BB checks, MP bets, Hero raises, BB folds, MP 3-bets, Hero calls

 

Turn: (9 BB) 6:club: (2 players)

Hero checks, MP bets, Hero calls

 

River: (11 BB) 6:spade: (2 players)

Hero checks, MP bets, Hero calls

 

Spoiler!
Results: 13 BB pot (0.4 BB rake)

Final Board: 4:heart: J:spade: 7:spade: 6:club: 6:spade:

Hero mucked Q:club: Q:spade: and lost (-5.5 BB net)

MP showed Q:heart: 6:heart: and won 12.6 BB (7.1 BB net)

[/hand_history][replayer=12187122][/replayer][/converted_hand]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du vill dölja ditt nick så kan du alltid redigera bilden, då det är synligt där..

 

Pumpa på, du får in ok volym :)

 

Jo, tanken var från början att vara hemlig, men jobbigt och hålla på och ändra HH's och printscreen varje gång man ska skriva ett inlägg :)

. Ja, man kan dra in rätt skönt med Rakeback på Limit när man lirar 8+bord, iaf på $1/$2 och högre, 8bord @ $0.5/$1 3timmar om dagen ger $672 i månaden.

Samma antal bord och timmar på $1/$2 genererar $2194, skapligt skillnad. (beräknat på 30% rakeback) . Frågan är om man ska överge Pokerstar och istället lira på en annan sajt med 40%rakeback + rakerace ?! Tanken tåls att tänka på, har hittills rejkat $358 så c:a $143 hade det givit tillbaka, det är ju ändå 143bb skillnad, fast jag trivs bra på Pokerstars, många bord, lätt att table selekta osv, att lyckas hitta 8bord på dom lite mindre sajterna kan vara ett rent helvete ibland beroende på vilket dygn man lirar.

Idag gick det åt pipan, kändes som jag missa alla drag, alla TP vart pippade på rivern. Sen lira jag 15bord vilket gjorde att mina reads inte var sådär spoton utan jag autopilota mest ABC poker.

Blir nog inge mer poker för idag, jag och tjejen ska dra till relaxen och ta det lungt, sen blir det väl hem och laga käk + film. Får se om man kan få in nå volym imorgon (= .

 

Bankroll : $472

Vinst:$62.93

Antal spelade händer : 1841

Rake : $49.71

Fpps:4262

 

 

10/3 = $69

12/3 = $21.54

13/3 = $46.65

14/3 = $25.65

15/3 =$27.12

16/3 = $62.93

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FL brukar vara torrt, PS är de ända du kan få in den volymen då du spelar 8 bord. Blahablaha. Negativ PTR = / De är plons fel va? hihi

 

Känns som så va, Ja, en dålig dag @ $1/$2 sabba min lust för PLO för evigt kan man väl säga http://imageshack.us/f/257/screenshot001lrh.jpg/ Springa $3814 under EV suger !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Std PLO. Spyr lite i munnen.

 

Har du bara gett dig på FL/NLHE och PLO? Jag är lite sugen på att lära mig 8game, 27td, razz, studhilo något du har erfarenhet av?

 

Jag har erfarenhet av rätt så mycket Horse (Holdem,Omaha Hi/low,Razz,Stud hi/low) , tyvärr inte i samma omfattning som FL & PLO, men helt värdelös skulle jag inte vilja kalla mig ! Problemet är väl bara att jag älskar att multitabla, och det blir lite svårt när man spelar Razz/Stud, men en turnering i Horse tackar jag inte nej till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur 8 och 15 tablar man 6max? Jag blir stressad när jag lirar 4 bord :oops: använder du några hjälpmedel? Berätta om din setup. Skulle själv behöva få inte lite fler händer när jag lirar. Kul med en limit-dagbok, keep it up and good luck at the tables.

 

Absolut inga problem och spela ABC på 15+ bord.

 

Allt handlar mer eller mindre om vana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur 8 och 15 tablar man 6max? Jag blir stressad när jag lirar 4 bord :oops: använder du några hjälpmedel? Berätta om din setup. Skulle själv behöva få inte lite fler händer när jag lirar. Kul med en limit-dagbok, keep it up and good luck at the tables.

 

Man ökar succesivt, jag spelade 4bord väldigt länge, sen prova jag och lägga till ett bord åt gången. Jag använder Pokertracker 3, utöver det har jag inga hjälpmedel, vet många gillar tableninja och sånna program, är nog väldigt nyttigt om man mutitablar NL&PLO, men limit är det ju bara raise eller fold som gäller så inte så mycket man behöver hålla reda på :) . Min setup består av 2st 24" skärmar, är sugen på att investera i en 30tummare, men det får bli när bankrollen är lite större, dom kostar ändå en 10.000 lite drygt.

 

Dagens spel väldigt bra fast det inte vart någon plusdag, är väldigt nöjd med mitt spel.

 

Denna skäms jag väl lite över hur jag spelade, vet inte rikigt hur så många bet kan åka in med den handen jag har...

 

PokerStars - $0.50/$1 (6 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 3

 

CO: $29.58

BTN: $24.80

Hero (SB): $28.75

BB: $15.20

UTG: $24.84

 

Hero posts SB $0.25, BB posts BB $0.50

 

Pre Flop: ($0.75) Hero has A:diamond: 7:heart:

 

fold, fold, BTN raises to $1.00, Hero raises to $1.50, fold, BTN calls $0.50

 

Flop: ($3.50, 2 players) 7:diamond: 6:diamond: 9:diamond:

Hero bets $0.50, BTN raises to $1.00, Hero raises to $1.50, BTN raises to $2.00, Hero calls $0.50

 

Turn: ($7.50, 2 players) 5:diamond:

Hero bets $1.00, BTN raises to $2.00, Hero raises to $3.00, BTN raises to $4.00, Hero calls $1.00

 

River: ($15.50, 2 players) J:heart:

Hero bets $1.00, BTN raises to $2.00, Hero raises to $3.00, BTN raises to $4.00, Hero calls $1.00

 

BTN shows A:club: 8:diamond: (Straight Flush, Nine High) (Pre 66%, Flop 37%, Turn 100%)

Hero mucks A:diamond: 7:heart: (Flush, Ace High) (Pre 34%, Flop 63%, Turn 0%)

BTN wins $23.10

 

 

 

 

 

Bankroll : $520

Vinst:$1.53

Antal spelade händer : 1840

Rake : $62.21

 

 

 

10/3 = $69

12/3 = $21.54

13/3 = $46.65

14/3 = $25.65

15/3 =$27.12

16/3 = $62.93

17/3 = $1.53

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...