Dragge40 Postad 2 Mars , 2012 Rapport Postad 2 Mars , 2012 Hejsan, Jag förstår inte hur man lättast räknar ut sina kortodds innan floppen. då menar jag inte handranking utan t.ex. om jag har AK preflopp. vad är oddsen att jag ska träffa A eller K på flopp. Hade det bara varit ett kort som ska ut hade det varit 12 % chans men nu är det 3. ska man då ta 12 + 12 + 12? hur räknar man? har någon några bra knep? Mvh/ Dragge Citera
-samba- Postad 2 Mars , 2012 Rapport Postad 2 Mars , 2012 http://www.cardplayer.com/poker-tools/odds-and-outs Citera
Chofritz Postad 2 Mars , 2012 Rapport Postad 2 Mars , 2012 Hejsan, Jag förstår inte hur man lättast räknar ut sina kortodds innan floppen. då menar jag inte handranking utan t.ex. om jag har AK preflopp. vad är oddsen att jag ska träffa A eller K på flopp. Hade det bara varit ett kort som ska ut hade det varit 12 % chans men nu är det 3. ska man då ta 12 + 12 + 12? hur räknar man? har någon några bra knep? Mvh/ Dragge 1 minus chansen att du inte träffar. Dvs 1-44/50*43/49*42/48=0.32 Citera
Recommended Posts