Gå till innehåll

NLT - Top tvåpar mot färgdrag, hur bettar man?


calm

Recommended Posts

Tjenare,

 

tyvärr har jag ingen hand history på denna...jag vet också att

jag saknar annan väsentlig information, som exakt stacksize och

blind.

Det var dock relativt tidigt i gårdagens $10000 @ 24h

blindsen var väl mellan 50 och 100...

[EDIT]skall se om jag kan få HH när jag kommer hem....[/EDIT]

 

Jag satt med QsKs, jag + två till hade synat flopen:

 

flop: 6sQdKd

 

Jag agerar nu först och har ca ~1000 kvar

utg+1 har kanske 1500

utg+2 har nog ganska jämnt med mig, minnet sviktar....

 

hursom, jag checkar, hoppas på en check-raise

utg+1 check

utg+2 bettar runt 200

jag slår om och går all-in

utg+1 fold

utg+2 synar

 

han satt med Ax i ruter, och satte färgen på rivern. Surt förstås, men

jag skulle vilja veta om jag gjorde fel att gå på en check-raise. Skulle

jag bettat hårt på två-paret? Skulle jag kanske bara synat? hmm nej

det känns helt fel för mig...

Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som du synade bort 1/10 av din stack UTG med en högst medioker hand som måste slängas vid nästan alla omslag. Det verkar lite märkligt, eller var det istället så att du satt i någon av mörkarna och synade en liten höjning? Det är ju i så fall betydligt vettigare.

 

Om du inte har stor chans att plocka upp mörkarna så behöver du den antagligen bästa handen annars spekulerar du med väldigt grunda pengar och det lönar sig helt enkelt inte, och KQs är en väldigt spekulativ hand från tidig position.

 

Men som sagt, jag hade nog inte tagit mig ända till floppen med den här handen i den här situationen.

 

Hur som helst, om potten var höjd preflopp så är det nästan säkert någon annan som också har träffat den här floppen antingen genom par eller drag. Det här är ett rätt bra ställe att check-raisa på eftersom det är väldigt troligt att någon annan betar (om nu inte spelarna har väldigt passiva tendenser) och att du kan göra en snygg all-in som ger fi något att tänka på när du ställer in. Om du nu sitter mot hyperaggressiva motståndare kanske ett litet bet kan provocera fram en all-in vilket kan vara värt att tänka på, men en check är nog att föredra då också. Om du däremot sitter mot väldigt passiva motståndare som knappt vågar beta något sämre än TPTK så måste du nog beta ut eftersom risken är så väldigt stor att du annars ger gratiskort åt både ett färgdrag och en gut-shot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som du synade bort 1/10 av din stack UTG med en högst medioker hand som måste slängas vid nästan alla omslag. Det verkar lite märkligt, eller var det istället så att du satt i någon av mörkarna och synade en liten höjning? Det är ju i så fall betydligt vettigare.

 

Jag kommer tyvärr inte ihåg...skall se exakt när jag kommer hem och kan requesta hand history. Möjligt att han som vann var dealer vilket sätter mig i en sen position pre-flop....nåväl, meningslöst att spekulera i det.

I turneringsspel kommer jag nog alltid syna en ohöjd BB med KQs, nästan oberoende av position. Det är en tillräckligt bra hand för att limpa med på, i min värld i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...