HataSKV Postad 27 Februari , 2012 Rapport Postad 27 Februari , 2012 MP 128,804 (16.1 bb) Relativt duktig och stabil Smallstakes/Midstakes reg. CO 56,972 (7.1 bb) BTN Hero 106,969 (13.4 bb) SB 159,167 (19.9 bb) BB 69,543 (8.7 bb) UTG 148,545 (18.6 bb) Blinds 4k/8k med 400 ante, långsam struktur Preflop: Hero is BTN with :Yy: UTG folds, MP raises to 16,000, CO folds, Hero raises to 106,569 and is all-in. Vad shovar ni i det här läget med två tighta fiskar bakom? Han hade ganska precis minöppnat och vikit en hand efter att jag shovat på honom. Resten av bordet består av fisk. Ganska så top-heavy prisstruktur också. Citera
HataSKV Postad 27 Februari , 2012 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2012 ingenting Låter vettigt. Citera
papiPope Postad 27 Februari , 2012 Rapport Postad 27 Februari , 2012 Stora hopp mellan varje prisnivå alltså? Men typ alla par(kanske inte typ 55-22), AK-AJ, KQ osv vill jag då inte ha in där. Citera
HataSKV Postad 27 Februari , 2012 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2012 Stora hopp mellan varje prisnivå alltså? Men typ alla par(kanske inte typ 55-22), AK-AJ, KQ osv vill jag då inte ha in där. Ja ganska stort hopp, låter extremt tight att folda KQ. Citera
Ergo Postad 27 Februari , 2012 Rapport Postad 27 Februari , 2012 det finns ju som vanligt flera aspekter (som vanligt:)) Har FI öppnat massa och lagt emot ställ? Du nämnde att han gjort det en gång. Men var det flera? I denna handen har BB ca 9BB, Fi BORDE inte raisefolda emot shove från BB. Detta gör att hans range BORDE bli lite starkare. Dock kan det vara så att FI vet att BB är en fisk som bara kommer ställa A10+ (själva rangen är inte detta viktiga, men att den är relativt tight är poängen). Om Fi tror det kan han lika väl öppna 92o. Men vet ha att BB kan ställa semi-light kommer han säkerligen minst ha J10 (hur som helst en hand med hyggligt värde emot BBs shoverange. Då han matematiskt måste syna shove från BB) Typ allt detta gäller emot Cutoff också. Då du säger att turneringen är topheavy finns det anledning att ta lite större risk för att bygga stack. (Eftersom det inte spelar så stor roll att glida in på en 4e plats). Därför hade jag nog ställde (Lite beroende på fi) kanske QJ+, A7+ alla par. Något sånt. Citera
HataSKV Postad 3 Mars , 2012 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2012 det finns ju som vanligt flera aspekter (som vanligt:)) Har FI öppnat massa och lagt emot ställ? Du nämnde att han gjort det en gång. Men var det flera? I denna handen har BB ca 9BB, Fi BORDE inte raisefolda emot shove från BB. Detta gör att hans range BORDE bli lite starkare. Dock kan det vara så att FI vet att BB är en fisk som bara kommer ställa A10+ (själva rangen är inte detta viktiga, men att den är relativt tight är poängen). Om Fi tror det kan han lika väl öppna 92o. Men vet ha att BB kan ställa semi-light kommer han säkerligen minst ha J10 (hur som helst en hand med hyggligt värde emot BBs shoverange. Då han matematiskt måste syna shove från BB) Typ allt detta gäller emot Cutoff också. Då du säger att turneringen är topheavy finns det anledning att ta lite större risk för att bygga stack. (Eftersom det inte spelar så stor roll att glida in på en 4e plats). Därför hade jag nog ställde (Lite beroende på fi) kanske QJ+, A7+ alla par. Något sånt. Ja han hade raisefoldat tidigare med likvärdig stack. Precis så jag tänkte. Tror han öppnade nära 100% i det läget. Dock hade jag ändå två personer bakom så det gör att en light shove i det här läget nog inte var den bästa speciellt då resten av gänget var riktigt dåliga. mer än man borde göra Livet är grymt. Citera
Recommended Posts