Gå till innehåll

STUDIEGRP: Hold'em Brain - Avsnitt 6


toppace

Recommended Posts

Bluffing

 

välkomna till det sjätte stycket i studierna kring boken "Holdem Brain".

 

Denna vecka(relativt) skall vi tala om bluffing, det är ju det som är poker eller? Nej! Jag tror inte det, jag tror att semibluffing blir viktigt när man spelar på högre limitar. 8/16$ och uppåt men innan dess har bluffing en klart överskattad betydelse.

 

uppgift 1.

 

Potten vid river är 18BB, du är heads up med gunnar och du skall agera first(first to act). Du har ingenting! Absolut nada. Om du betar hur ofta behöver gunnar lägga sig för att din bet skall vara lönsam(svara i procent)?

 

uppgift 2.

 

Varför har en bluff större chans att lyckas i 300/600$ än 3/6$spel?

 

uppgift 3.

 

vilken av dessa floppar passar bäst för en bluff?

 

a. A-x-x

b- K-x-x

c x-x-x

 

Lycka Till

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry jag har helt missat denna veckan. trodde du var på semester så jag har inte läst här....

 

iaf

 

1. 5.56%

2. på låga limitar synar folk med mediokra händer.

3. b för A spelas _mycket_ oftare än K. scarycard är bra för att bluffa. c är bra den med, men på de limitar jag spelar så har folk en tendens att calla med mellanpar på c, men inte på b.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Skall snart åka på semester så jag skriver ner lite. Har inte så mycket att tillägga på fråga 1-2 än heltok, förutom utveckla fråga 2 att där är folk inte tillräckligt bra för att kunna lägga en hand mot en bluff utan synar med vad som helst.

 

På fråga 3 beror mitt spel preflop på vad jag föredrar. Satt jag i sen position och försökte stjäla blindsen? I så fall är A att föredra. Speciellt i SH är A-bluffen ofta genomförbar. Spelar inte fullbord längre, men där kanske K-brädan är att föredra. Gillar inte C-brädan. C-brädan kan man möjligtvis bluffa från blindarna mot en synare i mitt/sen position. Sklansky sade också att man skall höja då och då med t.ex. 76s för att visa folk att de inte kan bluffa bort en när floppen ger låga kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...