Gå till innehåll

WSOP 2005: Kommentera Ectors WSOP dagbok!


Skanke

Recommended Posts

  • Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kom du tvåa i pokermiljonen? Är du han stand-up komikern från parlamentet (har glömt namnet)? För det var väll han (du?) som kom tvåa? I vilket fall så är han (du?) jäkligt rolig, speciellt live!

 

Lycka till i vilket fall!

 

Menar ni Manus Betnér? Isf har han ju lämpligt efternamn :-)

För er som inte vet vem det är så kan ni kolla här

http://www.magnusbetner.com/

 

Edit: Såg i hans dagbok att han ska åka till Las Vegas så det måste ju vara han ni menar :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ector blev uppägd på pokermiljonen, hade 90 % chans att vinna hela turneringen inför rivern, men förlorade den potten och senare hade han en andraplats...

 

Eftersom dom stoppade in markerna preflop så äre ju rätt ointressant vilken river-procent han hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är jag som är jag... sitter just nu på planet mellan köpenhamn och Washington och tycker att det är fruktansvärt coolt att det går att surfa medan man flyger... sån är jag.

 

Northwest Airlines gick det inte att surfa på, fan vad det var en långtråkig resa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl pga av hur lite man har att göra på flygplan som man har tillgång till en rullande bar? Som upplagt för att man ska befria sig själv från tristessen med lite fyllesömn och olämpliga frågor om milehighclub till kabinpersonalen. :D Möjliga alternativa nöjen är ju att fråga kabinpersonalenom en sån där rundtur av planet som man fick när man var en wee lad, där man får se cockpit (misstänker dock att den inte finns längre pga terrorhotet mm mm). På långflygningar tycker jag iofs att det kan vara värt uppgradering till bättre än ekonomiklass om man har tänkt vara vid medvetande hela flygningen.

Enormt OT jag vet men mina 2 cent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ector: En sak jag inte fattar är varför du inte använder ditt munnläder till att snacka sönder dina medspelare? Nu vet jag ju inte om du kanske brukar göra det, men i pokermiljonen så fick man iaf inte se/höra att du gjorde det... Det kanske var bortklippt vad vet jag?

 

Jag brukar babbla på en hel del under tiden jag spelar och lyckas också snacka sönder många... mycket roande ;)

Det kanske blir svårare på engelska, men på svenska är du ju kvick som en oljad ål i munnen... eller nåt... 8-)

 

På dom bara! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är dålig pokeretik att försöka snacka ner sina motståndare som exempelvis Tony G och Mike the Mouth kan göra. Bättre att sitta och ha trevligt vid bordet än att hela tiden sitta och provocera motståndarna. Det slår bara tillbaka mot en själv om man sitter och är dryg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är dålig pokeretik att försöka snacka ner sina motståndare som exempelvis Tony G och Mike the Mouth kan göra. Bättre att sitta och ha trevligt vid bordet än att hela tiden sitta och provocera motståndarna. Det slår bara tillbaka mot en själv om man sitter och är dryg.

 

Jag satt tidigare i veckan och surrade med Tony G efter att han bustade ut från en 3k No-Holdem event under WSOP. Han är en helgo kille i verkligheten och nästan intill blyg av sig, det som var kul är att han har bytte lite av table image. Nu gör han inga idiotutalande etc i stil med WPT paris till mångas trevnad. Dock efter 8 events så har inte landat ITM en endaste gång, vill inte påstå att det är pågrund av att han inte är like "irreterande" på pokerborden. Men vi spelar ju alla för att tjäna pengar och bör nog hålla oss till den straten som funkar bäst 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är dålig pokeretik att försöka snacka ner sina motståndare som exempelvis Tony G och Mike the Mouth kan göra.

 

Kanske det men det är ju ett riktigt effektivt vapen, får ju även proffsen på tilt.

 

Själv snackar jag gärna mycket vid bordet, dock för att framstå som loose.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är dålig pokeretik att försöka snacka ner sina motståndare som exempelvis Tony G och Mike the Mouth kan göra. Bättre att sitta och ha trevligt vid bordet än att hela tiden sitta och provocera motståndarna. Det slår bara tillbaka mot en själv om man sitter och är dryg.

 

Vem har sagt att man behöver vara otrevlig vid bordet för att man snackar en massa?

Det är absolut inte den stilen som jag kör eller menade, man kan snacka en massa och få folk ur balans genom att bara babbla på om ditt och datt ;) Humor funkar i allra högsta grad.

 

Jag är alltid trevlig vid bordet... många flippar ur bara för att de inte orkar höra dig ;) *hehe*

 

Dessutom är det som Indrivaren säger... genom att spela en viss roll så får du de andra vid bordet att få fel uppfattning av dig tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är som jag är... ibland snackar jag mycket oftast inte. Är jag på dåligt humör så ser jag till att vinna medan jag surar. Är jag på bra humör så surrar jag en massa och spelar sämre.

 

Lyckligtvis är jag oftast på dåligt humör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är dålig pokeretik att försöka snacka ner sina motståndare som exempelvis Tony G och Mike the Mouth kan göra. Bättre att sitta och ha trevligt vid bordet än att hela tiden sitta och provocera motståndarna. Det slår bara tillbaka mot en själv om man sitter och är dryg.

 

bara man inte är oartig så är det lugnt tycker jag. Men det skitsnacket som Matusow spydde på Raymer under WSOP 2004 där, var regelvidrigt enligt min mening och sådant borde straffas...

 

Om dom nu har en sån skitregel som F-word reglen så borde dom kunna skaffa otrevlighets regler oxå tycker man ju...

 

 

*edit* sorry för OT, kunde inte hålla mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är dålig pokeretik att försöka snacka ner sina motståndare som exempelvis Tony G och Mike the Mouth kan göra. Bättre att sitta och ha trevligt vid bordet än att hela tiden sitta och provocera motståndarna. Det slår bara tillbaka mot en själv om man sitter och är dryg.

 

Jag håller med. Jag brukar mest göra mig rolig över mig själv och det får motståndarna att slappna av och sänka garden. Gillar själv ironi eftersom det inte gör någon arg eller ledsen, förutom mig själv då :D

 

Nu fattas det bara att jag ska spela bra också, så lär segrarna radas upp :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, man kan ju snacka för att provocera motståndarna på olika sätt. Som Mike och Tony G gör/ har gjort tycker jag det är rätt om det straffas med 10 min Sitting Out, men som Sam Grizzle och Phil Hellmuth gjorde WSOP 2004 då det är sarkasm och ironi bakom så gör det inte så mycket. Då kan det ju vara kul och bordet har ändå en trevlig stämning.

 

Roligast är kanske Ectors kommentar till Nusseman under en moderatorgryta när Nusseman återigen drog ut Ector:

 

Nä nu får du fan ge dig annars ringer jag morsan! :D

 

Sånt är kul ;)

 

Lycka till nu Ector!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...