Gå till innehåll

Klickare med slumpad fördröjning


770310

Recommended Posts

Jag har skrivit ett script som kopplar valfria tangenter till pokerklienters knappar. Det har också möjlighet till en slumpad fördröjning för knapparna, så man inte avslöjar sig med hur snabbt man lägger sig/passar/synar/höjer. Jag vill se om det finns något intresse innan jag fortsätter lägga till fler klienter.

 

Då det är skrivet i TCL krävs några extra installations-steg. Förväxla inte detta med att det är ett dåligt script. Jag har inte kompilerat det till en exe-fil för att 1) jag skulle själv aldrig köra en sån som någon postat på ett forum 2) om det skulle visa sig att virus gömt sig i mitt system vill jag inte sprida det. Den här zip-filen innehåller bara scriptfiler med vanlig text som går lätt att kolla innan man startar det.

 

Installation:

 

* Installera ActiveTcl från http://www.activestate.com/activetcl/downloads.

* Kör "C:\Tcl\bin\teacup.exe install twapi" i Kommandotolken.

* Ladda hem scriptet från http://www.troligen.se/pokerclick.zip.

* Redigera grejorna ovanför ----- i pokerclick.tcl.

 

Kör:

 

* Dubbelklicka. Lägger sig i bakgrunden och stjäl ingen CPU-tid.

* Avsluta med "q".

 

Originaltråden finns här: https://www.flashback.org/t1773011.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit ett script som kopplar valfria tangenter till pokerklienters knappar. Det har också möjlighet till en slumpad fördröjning för knapparna, så man inte avslöjar sig med hur snabbt man lägger sig/passar/synar/höjer. Jag vill se om det finns något intresse innan jag fortsätter lägga till fler klienter.

 

Då det är skrivet i TCL krävs några extra installations-steg. Förväxla inte detta med att det är ett dåligt script. Jag har inte kompilerat det till en exe-fil för att 1) jag skulle själv aldrig köra en sån som någon postat på ett forum 2) om det skulle visa sig att virus gömt sig i mitt system vill jag inte sprida det. Den här zip-filen innehåller bara scriptfiler med vanlig text som går lätt att kolla innan man startar det.

 

Installation:

 

* Installera ActiveTcl från http://www.activestate.com/activetcl/downloads.

* Kör "C:\Tcl\bin\teacup.exe install twapi" i Kommandotolken.

* Ladda hem scriptet från http://www.troligen.se/pokerclick.zip.

* Redigera grejorna ovanför ----- i pokerclick.tcl.

 

Kör:

 

* Dubbelklicka. Lägger sig i bakgrunden och stjäl ingen CPU-tid.

* Avsluta med "q".

 

Originaltråden finns här: https://www.flashback.org/t1773011.

 

Är nyfiken, någon som har hunnit testa det?

 

MVH

 

Murat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All freeware är misstänksam om du frågar mig

 

+1

 

Inte så konstigt om folk på ett pokerforum blir misstänksamma av att en nyreggad användare vill dela med sig av sitt hemmabyggda hjälpprogram.

 

Är nyfiken, någon som har hunnit testa det?

 

MVH

 

Murat

 

Antar att Imfromsweden redan testat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och alla förstår kanske inte hur man tolkar script eller är säkra på att man inte får med något annat när man laddar hem och installerar saker.

 

Prova då att fråga "har du programmerat länge", "är det välskrivet och -testat" eller just "installerar det något annat i systemet", istället för att använda ord som hemmabygge och våldtäkt trots att ni antagligen inte kan något alls om programmering. :lol: Idioter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova då att fråga "har du programmerat länge", "är det välskrivet och -testat" eller just "installerar det något annat i systemet", istället för att använda ord som hemmabygge och våldtäkt trots att ni antagligen inte kan något alls om programmering. :lol: Idioter.

 

Har du programmerat det någon annanstans än hemma så ber jag naturligtvis om ursäkt. Min anmärkning var emellertid inte riktad direkt mot dig utan mer än allmän förklaring till varför folk förhåller sig skeptiska, särskilt med tanke på den senast scammen med falska/olovliga spotifykoder och inte minst med tanke på den allmänna något avoga inställningen till nyreggade medlemmar som erbjuder freeware det första de gör. Men om du tog åt dig personligen så ber jag som sagt om ursäkt.

 

Vem som använt ordet våldtäkt vet jag inte, men det var i alla fall inte jag. Jag noterar även att du använder dig av ett invektiv till någon och även om det inte är självklart att det är riktat mot bland andra mig så har du ju i alla fall citerat endast mig så det ligger ju i farans riktning som man säger. Men du hade ju en smiley så det var säkert inget illa menat.

 

Och om du nu är en äcklig scammer så hjälper det ju inte så mycket att ställa frågor eftersom det är inte alla som är lika hjälpsamma som spotifyscammern som först erkänner att han är tidigare dömd för nätbedrägeri och sedan presenterar ett too-good-to-be-true-erbjudande, förvisso under två olika konton men ändå.

 

Ett exempel på hur en äcklig scammer hade kunnat svara på dina föreslagna frågor:

 

1. har du programmerat länge?

 

"Jajamän! Jobbar med det på heltid sen flera år tillbaka."

 

2. Är det välskrivet och testat?

 

"Absolut, jag jobbar som sagt med programmering och det här är inget svårt eller konstigt alls. Jag har flera polare (Conny, Sonny och Börje) som har använt det i flera månader och de tycker det fungerar skitbra."

 

3. Installerar det något annat i systemet?

 

"Nänä, för fan! Endast det jag säger att det gör, är ju bara ett enkelt script ju."

 

Lustigt nog så skulle jag gissa att dina svar skulle bli nästan identiska som den fiktiva scammerns, förutom att Börje kanske heter något annat. Konstigt, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg inget misstänkt när jag kollade scriptet. Dock lade jag märke till att det såg amatörmässigt ut. Sen kan man gömma saker i de flesta programmeringsspråk för de flesta ögon, så ta inte det jag säger för godkännande om att köras samtidigt som jag lirar poker. Ett exempel är via RegEx och ett annat att göra filen stor på bredden.

 

Rekommenderar autohotkey för den som vill scripta pokerprogs. Finns färdiga funktioner man kan använda sig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättare att mata in en trojan eller liknande i ett script om man är duktig som programmerare.

 

Självklart är man inte sugen att ladda ner detta script av en nyreggad användare totalt utan referenser. Men vi lever i ett fritt land så folk för göra precis som dom vill. Sen att du är en färsking här och kallar oss för idioter ökar ju inte dina odds att få "kunder" eller vad fan du vill ha.

 

Om detta är ett rent script så: bra jobbat. Sen att det är ett marginellt ev- beslut att dela med sig av detta är en annan sak;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättare att mata in en trojan eller liknande i ett script om man är duktig som programmerare.

 

Självklart är man inte sugen att ladda ner detta script av en nyreggad användare totalt utan referenser. Men vi lever i ett fritt land så folk för göra precis som dom vill. Sen att du är en färsking här och kallar oss för idioter ökar ju inte dina odds att få "kunder" eller vad fan du vill ha.

 

Om detta är ett rent script så: bra jobbat. Sen att det är ett marginellt ev- beslut att dela med sig av detta är en annan sak;-)

 

Om det är ren scripttext så lär det knappast vara en trojan, läs själv :)

 

Edit: Orkar inte kolla själv och är allmänt negativ till zippade filer av ngn anledning

 

Edit2: AutoHotKey is the shit

 

Edit3: Jag borde sova vid den här tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg inget misstänkt när jag kollade scriptet. Dock lade jag märke till att det såg amatörmässigt ut.

 

Förklara vilka delar som är amatörmässiga, eller skäms lite för att du rekommenderar / inte rekommenderar saker till folk utan att du egentligen vet vad du pratar om.

 

Angående att försöka dela med mig av ett bra script som är klart att köra efter 5 minuters konfiguration: det verkar vara för mycket jobb. Glöm det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara vilka delar som är amatörmässiga, eller skäms lite för att du rekommenderar / inte rekommenderar saker till folk utan att du egentligen vet vad du pratar om.

Trevligt att du skäms åt mig men tills du visar mig något avancerat så utdömer jag alla filerna till amatörmässiga. Sen är inte att scripta särskilt avancerat i sig. Har du nån särskild anledning för att inte använda Autohotkey? Plus att du är en anonym tomte.

 

Tidsfördröjarfunktioner till poker är visserligen inget jag sett att nån delat med sig av öppet, så du kan se dig som lite av en banbrytare. Men jag vågar påstå att om nån "snor" den idéen så kommer den skrivas i .AHK nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inget som är varken avancerat eller amatörmässigt. Enkelt och fungerar säkert fint om man activetcl skulle trigga för knapptryckningar i bords-fönstren, men det gör den inte för mig :-(

 

Blir alltså inga anrop till doButton när jag trycker på tangenterna om bordsfönstret (SVS - Windows 7 pro) är aktivt, men får anrop om lobbyn eller annat fönster är aktivt.

 

AutoHotKey ser ju dock intressant ut, kände jag inte till, får ta en titt på det om inte TS vill fixa scriptet ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt och fungerar säkert fint om man activetcl skulle trigga för knapptryckningar i bords-fönstren, men det gör den inte för mig :-(

 

Blir alltså inga anrop till doButton när jag trycker på tangenterna om bordsfönstret (SVS - Windows 7 pro) är aktivt, men får anrop om lobbyn eller annat fönster är aktivt.

 

Kolla att bordsfönstret är standardstorlek (samma som lobbyn). Dra först ner det till en storlek som är mindre än lobbyn; sen när du ökar storleken finns ett hack, dvs storleksökningen stannar till. Där är standardstorleken.

 

Du borde ha fått ett beep någonstans där det blev fel; prova ändra båda "twapi::beep" till "twapi::beep -type hand" eller:

 

tk_messageBox -icon error -message "BEEP!" -title "Error" -type ok

 

Om storleksändring inte fungerar, ändra de två ställena till olika dialogmeddelanden för att se var felet uppstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...