Gå till innehåll

Skriva artikel: Nätpokerns utveckling


heltoker

Recommended Posts

Tjena,

 

jag pluggar just nu ekonomi i Uppsala och ska skriva en artikel i den lokala föreningens tidning om nätpokerns utveckling och bakomliggande orsaker.

 

Min ingångslinje är att det snabbt gick upp, peakade runt år 2007 och nu är påväg nedåt, om än med lägre förändringshastighet jämfört med tex 2008. Denna uppfattning grundar jag på diverse spelbolags balansräkningar så där tycker jag inte det är så mycket att orda om.

 

Vad jag främst vill ha tips om av er är vilka enskilda faktorer ni anser har påverkat nätpokerns utveckling, från början till den situation den är i idag. Lagförändringar? Teknikens utveckling? Marknadsföring? Poker i media?

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med, vilken del av världen är det du menar?

 

US marknden peakade i princip hösten 2006, den skandinaviska marknaden något år innan det. Men den spanska marknaden pekade för bara något år sedan, den italienska marknaden går just nu igenom sin boom och vissa inkompetenta ekonomer påstår att Latinamerika fortfarande är en växande marknad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar när det senaste politiska beslutet fattades som gynnade poker istället för tvärtom. Var nog runt 2007.

 

Fast än finns det hopp...

 

http://www.fool.com/investing/general/2012/01/18/online-gaming-pressure-mounting-on-feds.aspx

 

http://www.forbes.com/sites/nathanvardi/2011/12/23/department-of-justice-flip-flops-on-internet-gambling/?partner=yahootix

 

Nevada har redan beslutat om online poker inom staten, men som den första artikeln säger så finns redan tryck för en federal lag som gäller för hela U.S.A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!