Gå till innehåll

NLT - floppar SET, slowplay som går åt skogen?


Reaper

Recommended Posts

Lirat på bordet i 1h, har rätt så mkt siffror på fi men inga reads. Han är tight passive preflop och "neutral" postflop.

 

Bordstämning:

Ganska löst preflop, men mkt passiva spelare. Nästan bara jag som gör preflop raise.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, NL50 (9 handed) converter

 

CO ($50.7)

Button ($45.95)

SB ($96.3)

BB ($46.25)

UTG ($48)

UTG+1 ($51.65)

MP1 ($75.9)

MP2 ($63.3)

Hero ($60.3)

 

Preflop: Hero is MP3 with T:diamond:, T:heart:. SB posts a blind of $0.25.

4 folds, Hero raises to $2, CO calls $2, 3 folds.

 

Höjer 4xBB för att få bort eventuella skithänder. Kanske skulle höjt till $3? Fi kan ha synat med lågt pp alt Axs. Men svårt att få info då han endast synar.

 

Flop: ($4.75) T:club:, 3:club:, 6:spade: (2 players)

Hero checks, CO checks.

 

Checkar för att få en check-raise. Medveten om färgraget, men tänkte att jag skulle försöka fånga han ifall det blir check-check och han träffar någe på turn. (Brukar aldrig slowplaya sånna här händer vanligtvis)

 

Turn: ($4.75) Q:diamond: (2 players)

Hero bets $2, CO calls $2.

 

Möjlig stege/färg.. men jag hoppas han sitter med 2 höga kort då han förhoppningsvis träffat sitt Q (AQ/KQ). Borde ha gjort ett potbet här, då stege/färg drag inte får odds för syn?

 

River: ($8.75) K:spade: (2 players)

Hero bets $3, CO raises to $15, Hero .... ???

 

Ja, vad gör jag nu? Hans raise blir omkring potten. Får känslan av att han vill köpa potten då jag inte visat någon direkt styrka. Finns juh 3 händer som slår mig (KK/QQ/AJ/J9), men vilka är troliga att han sitter med? Med AA-JJ borde han höjt mig preflop?

 

syn/fold/re-raise ?

 

Resultatet kommer när jag fått några vettiga tips/förslag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker faktiskt du ber om att bli utdragen här.

 

Vilka småbets!

Jag skulle synat/checkat o föröskt dra in en runner runner färg om du spelar såhär...!

 

Edit: FOLD, du har lagt in 7 dollar totalt, han reraisar dig till 15 och du har inte en aning om vart du står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gissa på AJ, osannolikt att han har ett högt pocket par. Möjligtvis kan han ha AK.. Han lär knappast ha QK.

 

Eftersom det var du som raisade preflop tycker jag du ska stå för bettandet på floppen, du kan inte alltid förvänta dig att du ska få göra en check/raise i såna situationer... Dessutom kommer inte motståndaren uppfatta det som att du träffat nånting bara för att du bettar på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck och hoppas att han har tvåparet eller ett lägre set, som du har spelat handen har du lagt upp det för att han ska höja ordentligt efter dig på rivern. Ibland har han J9 eller AJ, i resten av fallen tar du hem en schysst pot.

 

Oavsett vilket resultat du får har du förhoppningsvis lärt dig att inte spela set på det här viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var en av dom FÅ gånger jag slowplayat SET såhär, för ber juh som sagt om att bli utdragen.

 

Jag foldade denna hand, så är inte säker på att han satt med stegen. Men han sa i chatten att han satt med AJ.

 

Så ända rätta jag gjorde denna hand var att folda på river.

 

För potbet på flop+turn är det jag normalt brukar göra, vilket troligen hade gjort att han foldat redan på flopp då han hade NADA.

 

Man lär så länge man lever :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...