Jimmy_Pistol Postad 4 Januari , 2012 Rapport Postad 4 Januari , 2012 Tankar? Fi är stabil reg 27/22 Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $2(BB) Replayer Hero ($395) BB ($474) UTG ($214) CO ($92.97) BTN ($351) Dealt to Hero K:club: K:diamond: fold, fold, BTN raises to $4.50, Hero raises to $15.50, BB calls $13.50, BTN calls $11 FLOP ($46.50) 6:club: K:spade: T:diamond: Hero checks, BB checks, BTN checks TURN ($46.50) 6:club: K:spade: T:diamond: 9:spade: Hero bets $34.87, BB folds, BTN calls $34.87 RIVER ($116) 6:club: K:spade: T:diamond: 9:spade: 8:diamond: Hero bets $78, BTN raises to $301 (AI), Hero folds BTN wins $265 Citera
Redloos Postad 4 Januari , 2012 Rapport Postad 4 Januari , 2012 greyarea! svårt att sätta fi på nån hand, vad callar han med på turn? men ser han inte bluffa här heller, möjligtvis valuebettar 66-TT förutom 77 då som vi slår. jag hade nog foldat här jag men är nog nära 50/50 om vad som är korrekt Citera
Jimmy_Pistol Postad 4 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 4 Januari , 2012 greyarea! svårt att sätta fi på nån hand, vad callar han med på turn? men ser han inte bluffa här heller, möjligtvis valuebettar 66-TT förutom 77 då som vi slår. jag hade nog foldat här jag men är nog nära 50/50 om vad som är korrekt Har svårt att se att han flattar turn med set. Citera
Redloos Postad 4 Januari , 2012 Rapport Postad 4 Januari , 2012 Jo, men har svårt att se han flatta turn med 67 - 78 - 77 - JQ också Citera
monteramita Postad 4 Januari , 2012 Rapport Postad 4 Januari , 2012 Är check-syn på river ett dåligt alternativ i den här spotten? Jag tänker att han kan ha floatat turn eller synat med drag som missat och att vi ser ganska svaga ut efter att ha checkat flopp, betat turn och sen checkat river (om vi väljer det spelet) och då känns det som att han ofta kommer att bluffa. Plus att vi slipper folda mot värdebet av sämre händer (lägre set) som kan hända om vi bet-foldar som handen utspelade sig. Citera
Chofritz Postad 4 Januari , 2012 Rapport Postad 4 Januari , 2012 Utan några reads så spelar jag likadant (sen om det är bra eller dåligt är jag inte säker på =) Citera
Supertequila Postad 4 Januari , 2012 Rapport Postad 4 Januari , 2012 Utgår vi från att alla stegar hamnar i bet/call-rangen så bör starkaste handen under den rangen hamna i bet/fold och det blir då KKK. Möjligt att man kan argumentera för att topset ska va botten på bet/call-rangen, men den hamnar där nånstans i vart fall. Kan tänka mig att toppen på check-syn-rangen hamnar nånstans på de lägre 2paren (om man har t ex T9 o sånt i 3betsrangen pre). Citera
Recommended Posts