hubbahubba Postad 1 Januari , 2012 Rapport Postad 1 Januari , 2012 Vid förra årets jullunch diskuterade jag "första skivan för egna pengar" med mina arbetskamrater. Drömmande nämndes Sweets Fanny adams, CCR och för egen del We're only in it for the drugs med Ebba Grön. Den musikintresserade 80-talisten släppte bomben "Jag har aldrig köpt en skiva". Vad har dagens ungdom för liknade referens? Citera
devalanteriel Postad 1 Januari , 2012 Rapport Postad 1 Januari , 2012 Jag är musikintresserad 80-talist och äger ett hundratal skivor. Har knappt 400 till jag tänkt köpa när jag får möjlighet. Den första jag köpte för egna pengar var nog en av Kathryn Tickell. Första jag fick var ABBA Gold. Citera
León Postad 1 Januari , 2012 Rapport Postad 1 Januari , 2012 Aldrig köpt ett album, men singlar är ju skivor också och då är Westlifes Flying Without Wings första skivan. Citera
hubbahubba Postad 1 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 1 Januari , 2012 Jag är musikintresserad 80-talist och äger ett hundratal skivor. Har knappt 400 till jag tänkt köpa när jag får möjlighet. Den första jag köpte för egna pengar var nog en av Kathryn Tickell. Första jag fick var ABBA Gold. Du är alltså inte helt säker? Citera
devalanteriel Postad 1 Januari , 2012 Rapport Postad 1 Januari , 2012 Nej, det kan ha varit den fantastiska skivan Evert Taubes bästa också. Jag är inte helt säker på vilken av dem jag köpte först. Citera
ferrari_ Postad 1 Januari , 2012 Rapport Postad 1 Januari , 2012 (redigerade) . Redigerad 16 Oktober , 2015 av ferrari_ Citera
jello Postad 1 Januari , 2012 Rapport Postad 1 Januari , 2012 californication tror jag. men första skivan jag ägde fick jag nån jul i mitten på 90-talet och det var sikta mot stjärnorna vol 2 med guld som paradise city och i love it loud på. alltid närt ett stort hat mot elvis efter det också. har fortfarande inte lyckats lista ut hur någon kan tycka att något han har gjort är bra. Citera
Agent Cooper Postad 1 Januari , 2012 Rapport Postad 1 Januari , 2012 LP, Iron Maiden, Piece of mind. Citera
Cyntax Postad 1 Januari , 2012 Rapport Postad 1 Januari , 2012 Mötley Crüe - Shout at the devil. Året var 1984. ... och självklart har jag kvar plattan! Citera
Jeg123 Postad 1 Januari , 2012 Rapport Postad 1 Januari , 2012 Har köpt två singlar. Markoolio - Mer mål och Faster Harder Scooter Citera
Ignatius Postad 1 Januari , 2012 Rapport Postad 1 Januari , 2012 Depeche Mode, Some Great Reward, 1984 - KLASSIKER! Citera
affe2000 Postad 2 Januari , 2012 Rapport Postad 2 Januari , 2012 Köpte singeln mmmbop med the Hanson Brothers någon gång på 90-talet. Är ganska säker på att det var mitt första och sämsta skivköp. Kan även ha varit Dire Straits debutalbum som köptes först, vilket i så fall gör mitt första köp något bättre. Citera
valterego Postad 2 Januari , 2012 Rapport Postad 2 Januari , 2012 Accept - Metal Heart. Borde ha varit 1985. Innan dess lyssnade jag bara på kassettband med kopierad musik. Citera
Hyler Postad 3 Januari , 2012 Rapport Postad 3 Januari , 2012 Judas Priest - Defenders of the Faith var den första för egna pengar, men jag hade innan dess pryat i en hemelektronikaffär som också sålde skivor och fick ta en skiva som "lön"; David Bowie - Let's Dance (musikvideon rullade ständigt på MTV på TV-apparaterna de sålde). Citera
Supertequila Postad 3 Januari , 2012 Rapport Postad 3 Januari , 2012 första singeln , snow - informer första album - boney m - gold jag var före min tid. Citera
erik_d Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Rust in piece - Megadeth Det var vintern 91 och jag hade precis fyllt 12. Jag var sinnessjukt nervös när jag skulle betala för skivan då en polare hade lurat i mig i kön att det var 15års gräns för att köpa hårdrocksskivor. Att man såg ut som en 10åring gjorde det hela inte bättre, med en darrande hand och ett försök till att låta manlig sade jag "har redan So Far, So Good... So What!, hoppas denna är lika bra" samtidigt som jag lägger upp skivan på disken. Varpå kassören säger "va?" och jag blir genast nervös och tror att jag är busted. Jag repeterar det jag tidigare sade, med en osäker stämma. Varpå han säger "ahhh jo du kommer nog bli rejält nöjd....... blablabla" följt med "149kr och var det bra så?". När jag fått kvittot och växeln i handen halvspringer jag ut ur butiken varpå polaren börjar asflabba och förklarar att han blåst mig. Citera
gamblob Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Var nog 1992 och jag tog tåget till Stockholm från Dalarna tillsammans med några kompisar. Köpte Metallicas Black Album och punksamlingen Definitivt 50 Spänn. De skivorna höll länge minns jag. Bra köp! Citera
Peruken Postad 11 Januari , 2012 Rapport Postad 11 Januari , 2012 Köpte singeln mmmbop med the Hanson Brothers någon gång på 90-talet. Är ganska säker på att det var mitt första och sämsta skivköp. Kan även ha varit Dire Straits debutalbum som köptes först, vilket i så fall gör mitt första köp något bättre. :mrgreen: Oroväckande. Talk of the town- free like an eagle här. Citera
Recommended Posts