Gå till innehåll

Nazimoderering i stakeforumet


Recommended Posts

Moderatorerna verkar vara väldigt snabba på avtryckaren i stakeforumet. Vad är det för sjuka regler som gäller där egentligen?

 

Jag antar att jag bannades för att jag påpekade hur sjukt det är att en f.d. €25/50-reg med heltidsjobb söker stake för 1/2 på Svenska spel. Ni fattar väl att det är väldigt konstigt att man behöver ~6k SEK i stake om man har spelat highstakes tidigare och dessutom har ett heltidsjobb? Det låter mest som att nån vill gambla med andras pengar. Jag tycker att man ska få påpeka det.

 

Unbanna mig nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du hade påpekat det sakligt hade jag nog låtit det bero. Eftersom du valde att levla så tja, skyll dig själv.

 

Anledningen till nolltoleranset mot trams är att slippa alla tangentbordsninjor som gömmer levlingar bland "seriösa" inlägg. Du kan reglerna, du är inte dum i huvudet, alltså försöker du bara tramsa.

 

Men ok, släpper in dig. Skärp dig den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs reglerna ffs. Hur svårt kan det vara?

Det är stenhårda krav, av den enkla anledningen att vi inte har lust att babysitta dygnet runt

 

Från reglerna

 

Scammad? SKYLL DIG SJÄLV! Läs här innan du postar.

Här är det fritt fram att...

 

* diskutera/söka/utföra procentbyte

* söka/erbjuda stakes

* dona med money transfers, t.ex. T$ på Full Tilt mot € på nåt Euroskin

 

Du får inte...

 

* låna ut pengar eller be om lån

* kräva att någon du stejkar ska regga sig under dig eller någon specifik affiliate - händer detta stängs du av direkt

* hänvisa till pm/msn - erbjudandet måste finnas i tråd. däremot är det förstås fritt att t.ex. skicka sitenicks till varandra privat vid procentbyte

* tramsa (ger omedelbar avstängning från stakesforumet)

* spamma

* tigga pengar

* bumpa din tråd oftare än varannat dygn

 

Om du blir scammad...

 

* kommer du inte att få någon hjälp av forumet

* får du inte starta flame wars

* ta kontakt med oss så startar vi en saklig tråd om det där båda får komma till tals en gång - sedan får andra dra sina egna slutsatser som konsumentupplysning

 

I sammanfattning: använd sunt förnuft, sköt det snyggt, och lycka till med pokern.

 

Reglerna kan komma att ändras när som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men seriost....hur kan mitt inlagg vara att tramsa??tycker ni de va konstigt att jag tyckt de va roligt???bara en vecka efter min trad sa kommer den,,,,ja fick en jewla massa skit for att inga grafer kom upp,,,denna spelare visade inte ens upp sitt nickname...skrev ett haha inlagg for jag visste va som komma skall....

 

laste mod ens igenom min trad?? de va ganska manga trams inlagg i den..fast de va val bara duktiga spelare som gjorde de.. da ar de saklart lugnt eller???

 

aja valjer ni att inte slappa in mej i stake forumet kan ni lika val ta bort mitt konto helt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart vi läste din tråd. Några personer blev av med accessen till stakesforumet bara pga den tråden, och några inlägg raderade. Men efter ett tag när du började tjafsa emot var det rätt tydligt att du inte tänkte hålla det på någon vettig nivå, och då tillät vi lite hårdare mot slutet än annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker också modereringen är kass. Kanske främst avseende hur liberal man kan vara som OP och fortfarande (likt modsen, bör påpekas) vänta sig att folk antingen avböjer och håller käften eller meddelar sitt intresse.

 

Det är inte simplare än att man i regel-synpunkt helt enkelt apar efter världens största pokerforum och ett av världens största forum öht som håller en beundransvärd klass på Staking-forumet m. subforum.

 

2) All stake requests must be accompanied by your poker site screen name(s) in each post you seek a stake. And yes, this includes simple "PM Sent" posts as well. This also includes links to OPR/PTR etc - you must type out your screennames*** - NEW!

 

Det är ju givet. Man slipper många frågetecken bara genom den enkla åtgärden. "nick ges ut i PM" ser man i var och varannan tråd, det är helt horribelt.

 

It is recommended (not required) that you also provide graphs or links to your results, provide references, and be specific as to your staking needs.

 

Inga konstigheter. Trådarna som saknar graf saknar oftast screennames öht.

 

Thread Bumping: You may bump your thread “a few” times, but only if it’s fallen off of the first page. Responding to inquiries within the thread is fine, but please do so judiciously in fairness to others who would like their threads seen as well.

 

Obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...