dafvor Postad 14 December , 2011 Rapport Postad 14 December , 2011 Tja. Som vi alla vet så pluggar alla vinnande pokerspelare mer eller mindre. Med plugga menar jag att läsa handhistory's, titta filmer etc etc. Om vi antar att man spenderar runt 100h/veckan på poker. Hur många timmar (på ett ungefär) spenderar ni på "plugg"? (Vet att 100/vecka är nästan orimligt mycket men det blir lättare att räkna i % då) Citera
hund2 Postad 14 December , 2011 Rapport Postad 14 December , 2011 läst en bok under 6års online spelande....aldrig diskuterat hh eller liknande med nån Citera
dafvor Postad 14 December , 2011 Författare Rapport Postad 14 December , 2011 läst en bok under 6års online spelande....aldrig diskuterat hh eller liknande med nån Haha, det är därför du säker stejk och har grova tiltproblem. Menade inte detta som ett påhopp, utan mer som i att om någon borde plugga är det just du. Du är säkert grym på poker men du verkar faila ganska ordentligt på den mentala biten(enligt dig själv). Citera
miata91 Postad 14 December , 2011 Rapport Postad 14 December , 2011 (Vet att 100/vecka är nästan orimligt mycket men det blir lättare att räkna i % då) Kanske är trött men jag tycker den meningen var hysteriskt rolig. Har du svårt med procenträknande kanske poker inte är nåt för dig Citera
dafvor Postad 14 December , 2011 Författare Rapport Postad 14 December , 2011 Kanske är trött men jag tycker den meningen var hysteriskt rolig. Har du svårt med procenträknande kanske poker inte är nåt för dig Nja, matte är inte riktigt min grej. Hur mycket tid lägger du på plugg? Citera
freddyponken Postad 14 December , 2011 Rapport Postad 14 December , 2011 Mer nuförtiden än tidigare, nu kanske det blir runt 1h/dag i snitt av handanalys/HEM-analys och film. Tidigare 0h/månad typ . Citera
Woarda Postad 14 December , 2011 Rapport Postad 14 December , 2011 Jag bara spelar och spelar. Men när jag inte spelar så reflekterar jag över spelade händer och kring min Poker. Poker 24 H Men jag analyserar sällan genom att studera händer mer ingående. Då hade jag kanske vunnit mer, vem vet... Citera
okocha Postad 14 December , 2011 Rapport Postad 14 December , 2011 alldeles för lite, blir några handanalyser varje dag av typen "mm, checkshove turn är nog fine". annars är det väl nån timmes rangeplitande 2-3 ggr varje år. aldrig läst en hel pokerbok (skummat MoP några gånger) och har knappt sett en video på flera år. Citera
Chofritz Postad 14 December , 2011 Rapport Postad 14 December , 2011 1/5 av vad murberg lägger. Alltså mer än majoriteten. Citera
HataSKV Postad 15 December , 2011 Rapport Postad 15 December , 2011 Ingenting. Brukade "studera" och kolla på videor osv men känner inte att det ger så mycket mer än att spela. Dock ser jag pokern som något jag inte kommer hålla på med så länge till så jag är inte oroad över framtiden på den biten. Skulle gissa att jag på ett ungefär lägger 15-25 timmar i veckan på pokerspelandet. Citera
Poddna Postad 15 December , 2011 Rapport Postad 15 December , 2011 Skulle tippa på att det blir 3h om dagen om jag får räkna in alla hh's och strategisnack där jag hjälper andra. Ca 1h om dagen i snitt om man räknar där det bara är jag i fokus. Vill dock poängtera att det är väldigt lärorikt att försöka hjälpa andra. Citera
dafvor Postad 15 December , 2011 Författare Rapport Postad 15 December , 2011 Tack för alla svar. Ser att vissa pluggar mindre än de borde och att vissa pluggar 2-3h om dagen. Själv pluggar jag nog inte ens 2-3h i månaden. Bör kanske ändra på det =) Citera
Drekari Postad 15 December , 2011 Rapport Postad 15 December , 2011 läst en bok under 6års online spelande....aldrig diskuterat hh eller liknande med nån Sen tog det 6 år innan du började vinna lite Citera
Starfitter Postad 15 December , 2011 Rapport Postad 15 December , 2011 Har inte tid nu för tiden men back in the day var det väl 3-5h/veckan kanske. Citera
hund2 Postad 15 December , 2011 Rapport Postad 15 December , 2011 Sen tog det 6 år innan du började vinna lite haha va? inte haft ett enda minusår hittils 2011 ser inte jättebra ut dock Citera
KungKroon Postad 15 December , 2011 Rapport Postad 15 December , 2011 Nästan ingen tid åt bara pluggande, men när det inte är så många bord kvar kan det förhoppningsvis bli bra diskussioner om enskilda händer eller koncept i nån turrechat Citera
blää Postad 15 December , 2011 Rapport Postad 15 December , 2011 Inte mycket....har visserligen en massa pokertidningar jag i brist på annat brukar läsa när jag sitter på dass..och jag sitter ju där ganska länge:-D Handhistorik går jag mest igenom för att kunna föra statistik över allin showdowns (för sitNgos) vilket hjälper lite mot tilt när man blir utdragen hela tiden. Fast visst kan man ju då reflektera en del över vad man kunde gjort annat, men pluggande är det väl inte. Citera
PhD.Psycho Postad 15 December , 2011 Rapport Postad 15 December , 2011 Hade en period då jag pluggade mer än jag spelade typ. Fastnade i en djungel av instruktionsvideor, böcker och snack med polare osv. Det gav riktigt djup förståelse för spelet. Spelade i princip aldrig ensam vilket var både positivt och negativt. Citera
Recommended Posts