Gå till innehåll

AQs OOP callsynar 3bet i mörk pre


Recommended Posts

Vad gör man på turn här mot motståndare man inte vet så mycket om, suttit vid bordet ca 100händer, inte sett allt för mycket spel av killen. Gissar att han är en standard reg. Gör vi något annat preflop med handen? vad? varför?

Capbusta är en spewkille som jag tror synar preflop 9/10 gånger

 

PokerStars Game #72146425619: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00 USD) - 2011/12/14 9:49:33 ET

Table 'Lanzia V' 6-max Seat #6 is the button

Seat 1: Ginsash ($107.30 in chips)

Seat 2: Inef Frank ($101 in chips)

Seat 3: jj_raise ($217.75 in chips)

Seat 4: HellRazor_KK ($182.90 in chips)

Seat 5: Capbusta ($88.60 in chips)

Seat 6: phos13 ($100 in chips)

Ginsash: posts small blind $0.50

Inef Frank: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Inef Frank Ace of HeartsQueen of Hearts

jj_raise: folds

HellRazor_KK: folds

Capbusta: raises $2 to $3

phos13: folds

Ginsash: raises $8 to $11

Inef Frank: calls $10

Capbusta: folds

*** FLOP *** Jack of Clubs8 of Hearts7 of Clubs

Ginsash: checks

Inef Frank: checks

*** TURN *** Jack of Clubs8 of Hearts7 of ClubsQueen of Spades

Ginsash: bets $32

??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar och foldar river 7/10 om det inte är en fittbet eller som sagt LAG som värdebettar KQ/AJ osv. Beror en del på hur mitt tidigare spel sett ut också.. Är jag i tiltmode så synar jag ner allt.. Hoppas att de tror jag sitter på TT och bettar knekten.

 

 

Känns jävligt kallt att folda 7/10 rivers med dom stackdjupen på river, varför ska vi ens syna av på turn om vi ska folda så många rivers? Synar vi turn tycker jag vi megacomittar till river med TPTK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du synar en 3bet pre med AQs ska du ha klart för dig följande:

Vilka träffar är jag beredd att stacka av 100 BB med?

 

När du har den saken klart för dig så är resten tämligen enkelt.

 

Om du anser att enbart 2par+ är ok att stacka av med så ska du räkna på det (eller läsa i oddstabeller) och fundera på om du har odds, faktiska eller implicita, att syna 3bet pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det forsta vi bor gora ar att tanka ut fis range. Och vad han tror om varan range och hur han agerar dar efter. Vi har nagra ledtradar

 

-Han 3 bettar en fisk (synar 9/10 3 b) Darfor bor han ha en stark och ganska bred

varde range 99+kq?

-Han bettar pott pa turn polariserar till starkare varde och bluff.

 

Vad tror han om varan range? stark skulle jag saga aq+ tt+

 

Han sizing oroar mig. Han polariserar bort det svaga ur hans varde range som vi garna synar mot typ kq qjs.

 

Utifran den range jag ger honom och hur han ser pa varan range. Skulle jag nog saga att det ar en fold

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det forsta vi bor gora ar att tanka ut fis range. Och vad han tror om varan range och hur han agerar dar efter. Vi har nagra ledtradar

 

-Han 3 bettar en fisk (synar 9/10 3 b) Darfor bor han ha en stark och ganska bred

varde range 99+kq?

-Han bettar pott pa turn polariserar till starkare varde och bluff.

 

Vad tror han om varan range? stark skulle jag saga aq+ tt+

 

Han sizing oroar mig. Han polariserar bort det svaga ur hans varde range som vi garna synar mot typ kq qjs.

 

Utifran den range jag ger honom och hur han ser pa varan range. Skulle jag nog saga att det ar en fold

 

Du foldar alltså AQ mot en bet här på denna bräda? :shock:

Då måste du hata synen pre också eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det forsta vi bor gora ar att tanka ut fis range. Och vad han tror om varan range och hur han agerar dar efter. Vi har nagra ledtradar

 

-Han 3 bettar en fisk (synar 9/10 3 b) Darfor bor han ha en stark och ganska bred

varde range 99+kq?

-Han bettar pott pa turn polariserar till starkare varde och bluff.

 

Vad tror han om varan range? stark skulle jag saga aq+ tt+

 

Han sizing oroar mig. Han polariserar bort det svaga ur hans varde range som vi garna synar mot typ kq qjs.

 

Utifran den range jag ger honom och hur han ser pa varan range. Skulle jag nog saga att det ar en fold

wtf, trodde pokern var död

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan du synar en 3bet pre med AQs ska du ha klart för dig följande:

Vilka träffar är jag beredd att stacka av 100 BB med?

 

När du har den saken klart för dig så är resten tämligen enkelt.

 

Om du anser att enbart 2par+ är ok att stacka av med så ska du räkna på det (eller läsa i oddstabeller) och fundera på om du har odds, faktiska eller implicita, att syna 3bet pre.

 

Jupp, de är ju de här. Kan inte syna med den och folda sina bättre träffar. Men va kan man annars göra med den pre, tycker en 4betsfold är alldeles för light och fold är för tight.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du foldar alltså AQ mot en bet här på denna bräda? :shock:

Då måste du hata synen pre också eller?

 

Han sizar ju typ sa att vi maste folda lr shova. inte sakert pa att jag vill ha in 90 ? bb mot hans range pa den turnen. Tror det ar close fold lr shove. Bor ju veta fis 3 bet stats ocksa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att aggregera beslutsgången sådär, eller det går såklart, men det är inte överdrivet sunt. Att ta det beslutet preflop är att ignorera massvis med information - nej, han "måste" inte syna baserat på att han synade preflop när snubben checkar flopp och överbettar turn. Det är en förenklingen av besluttsprocessen men långt ifrån ett måste, tvärt om är det bättre att vara öppen för att göra något annat.

 

Men fundera, resonera kring situationerna (som du gör nu) och varje gång du inte kommer fram till något vettigt i en sån här situation så kör på och syna. Han ger dig en massa information på flopp och turn men lyckas du inte tyda informationen har du bara handvärde kvar och med handvärde som underlag är det en syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att aggregera beslutsgången sådär, eller det går såklart, men det är inte överdrivet sunt. Att ta det beslutet preflop är att ignorera massvis med information - nej, han "måste" inte syna baserat på att han synade preflop när snubben checkar flopp och överbettar turn. Det är en förenklingen av besluttsprocessen men långt ifrån ett måste, tvärt om är det bättre att vara öppen för att göra något annat.

 

Men fundera, resonera kring situationerna (som du gör nu) och varje gång du inte kommer fram till något vettigt i en sån här situation så kör på och syna. Han ger dig en massa information på flopp och turn men lyckas du inte tyda informationen har du bara handvärde kvar och med handvärde som underlag är det en syn.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns jävligt kallt att folda 7/10 rivers med dom stackdjupen på river, varför ska vi ens syna av på turn om vi ska folda så många rivers? Synar vi turn tycker jag vi megacomittar till river med TPTK.

 

Kollade igen och antingen har jag nog missuppfattat något men onykter var jag när jag skrev. Foldar inte många rivers mot många FI's och tror det är väldigt marginellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...