Gå till innehåll

Riskfullt spela på pokerstars?


beaa

Recommended Posts

Spela inte från ett amerikanskt IP bara. Blev en del mailandes fram och tillbaka innan de låste upp kontot. Blev varnad att om jag försökte spela för pengar under den tiden skulle de konfiskera rubbet.

 

Pokerstars mobbar vidare. Kanske dags att klargöra att onlinepoker är lagligt i USA vilket gör det högt tvivelsaktigt att pokerstars kan förbjuda människor i ett visst land att spela på deras sajt. WTO skulle behöva ta både pokerstars och USA ordentligt i örat och säga åt dom att sluta svamla.

 

Att hota om konfiskering av DINA pengar är alltså totalt olagligt. Men visst, inte så enkelt att göra nåt åt det för random snubbe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerstars mobbar vidare. Kanske dags att klargöra att onlinepoker är lagligt i USA vilket gör det högt tvivelsaktigt att pokerstars kan förbjuda människor i ett visst land att spela på deras sajt. WTO skulle behöva ta både pokerstars och USA ordentligt i örat och säga åt dom att sluta svamla.

 

Att hota om konfiskering av DINA pengar är alltså totalt olagligt. Men visst, inte så enkelt att göra nåt åt det för random snubbe.

 

Det stämmer ju såklart inte Penils.

Det är deras företag, dom gör vafan dom vill. Dessutom står det i ToS.

Även om det inte stod inpräntat i ToS kan dom förmodligen be dig och dina stålar dra åt helvete för att du skrev pussy i chatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer ju såklart inte Penils.

Det är deras företag, dom gör vafan dom vill. Dessutom står det i ToS.

Även om det inte stod inpräntat i ToS kan dom förmodligen be dig och dina stålar dra åt helvete för att du skrev pussy i chatten.

 

Att det är deras företag betyder inte att dom kan göra som dom vill, lagen gäller, oavsett vad som står i ToS.

 

Om du skrev pussy i chatten så *kanske* dom kan stänga av dig.

Men tror du att en domstol skulle gå med på att låta ett företag konfiskera 5 miljoner bara för att du svor i chatten? Nja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är olaga hot ens i svensk lag. Det bör det däremot varit olagligt om jag spelat ändå eftersom jag då hade brytit mot ett avtal. Det är ju knappast vi som bestämmer reglerna, däremot underkastar man sig deras när man godkänner TOS. Bryter man mot regler som tilldelats en=olagligt.

 

Btw så får jag korrigera mig själv. De hotade inte med att sno pengarna om jag försökte utan om jag faktiskt gjorde obv. Har dock för mig det var omöjligt att sätta sig vid ett bord så antagligen bara typ utfyllnad i hotet, man måste ju testa..

 

Så här ser "hotet" ut för den som undrar:

 

 

Your account privileges have been suspended pending the outcome of our review. Playing on PokerStars during this time will cause any such account to be closed and the funds therein confiscated. Please respond fully and completely within 48 hours. Your cooperation will help to bring the matter to a close promptly.

 

us.investigations@pokerstars.com är kanske nån myndighetsnisse, var den som mailade mig i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte alls säkert att avtalen eller allt innehåll i avtalen med exempelvis Pokerstars är juridiskt bindande för spelarna. Kan mycket väl vara så att svensk lag anger att vissa delar av T&C är oskäliga och inte giltiga.

 

Problemet är att det i princip endast är teoretiska invändningar och om Pokerstars verkligen skulle stänga av ett konto och konfiskera pengarna där så skulle det säkerligen kosta mer än det smakar att processa, även om jag skulle ha rätt och spelaren vinner till slut.

 

För övrigt så har jag väldigt svårt att se hur Pokerstars inte får välja varifrån spelare inte får spela. Dessutom är väl onlinepoker i USA knappast kristallklart lagligt i alla aspekter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så dom andra sajterna stänger inte av ens konto bara för att man spelar från USA?

 

Hur många bolag är etablerade i USA?

 

Om jag kommer ihåg rätt så är det olagligt att tillhandahålla onlinepoker från USA (är dock osäker på om Pokerstars gör/har gjort det sen det blev olagligt 2006). Det är dessutom olagligt för pokerbolag i samarbete med (amerikanska) banker att överföra pengar till och från spelkonto för amerikanska spelare.

 

Då Pokerstars har sina kulor lite klämda av amerikanska myndigheter kan jag tänka mig att de inte på något sätt vill kunna bli anklagade för att tillåta amerikanska spelare på sin site och en enkel åtgärd är då att aldrig tillåta spel från amerikanska IP-nummer.

 

/End svammel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo. Men varför klagar en del på att man inte kan spela onlinepoker när man är i USA? Det verkar ju gå hur bra som helst bara man undviker Pokerstars.

 

Ingen aning. Spelar knappt poker och aldrig när jag är i USA.

 

kanske något av:

 

  • Tycker om att spela på Pokerstars
  • Andra siter stänger också av spelare när det spelas från fel IP
  • Folk tror att man inte kan/får spela när man är i USA
  • Folk ljuger för att behålla värde för sig själva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo. Men varför klagar en del på att man inte kan spela onlinepoker när man är i USA? Det verkar ju gå hur bra som helst bara man undviker Pokerstars.

 

Mmmm, lira du från USA från alla andra siter än PS så blir det nog kanon.

0% chans att ditt konto stängs........ :roll:

(Ibland undrar jag om du inte vill fatta saker)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det finns ju bevisligen massor med folk som lirar onlinepoker från USA.

Hur går det ihop med din världsbild?

 

Och det finns bevisligen massor med folk som får sin kontot låsta när de lirar från USA utan VPN, så fortfarande NEJ det går inte "HUR BRA SOM HELST" att lira från andra siter än PS. Har aldrig sagt att vissa siter säkert fungerar utan VPN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det finns bevisligen massor med folk som får sin kontot låsta när de lirar från USA utan VPN, så fortfarande NEJ det går inte "HUR BRA SOM HELST" att lira från andra siter än PS. Har aldrig sagt att vissa siter säkert fungerar utan VPN.

 

Så High Stakes lirarna blir också bannade då menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte alls säkert att avtalen eller allt innehåll i avtalen med exempelvis Pokerstars är juridiskt bindande för spelarna. Kan mycket väl vara så att svensk lag anger att vissa delar av T&C är oskäliga och inte giltiga.

 

Vad talar för att det är SVENSK lag som är relevant? (Speciellt med tanke på att Internetpokerspel om pengar inte är tillåtet i Sverige annat än på Svenska Spel talar ju väldigt lite för att svenskt lagrum skulle vara aktuellt att använda)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...