PokerWiz Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Hej alla på PF.nu! Jag hade spelade en ganska kort session där jag lyckats ta hem en hel del potter osynat. Dock hade smärre motgångar gjort att jag låg minimalt back på det här bordet. Min image är nog lite suddig då jag inte visat upp så många händer och inte gjort så mycket väsen av mig. Players: Tioman (EUR 188,00 in seat 1) MrJessen (EUR 123,00 in seat 2) PokerWiz (EUR 191,75 in seat 3) zootopia (EUR 155,25 in seat 4) CrazyAA (EUR 98,50 in seat 5) Lumbergh (EUR 43,75 in seat 6) Dealer: Lumbergh Small Blind: Tioman (1,00) Big Blind: MrJessen (2,00) PokerWiz was dealt: A:diamond: - K:club: Jag får AKo och bestämmer mig för att höja UTG. Hoppas kunna köpa potten på floppen om jag inte träffar. PokerWiz Raise (6,00) zootopia Fold CrazyAA Fold Lumbergh Call (6,00) Tioman Call (5,00) MrJessen Fold Flop 6:club: - 8:club: - 2:club: : Pot size (€20) Jag får två gubbar med mig och floppar näst-nöt-färgdraget med två överkort. Jag bestämmer mig för att beta pott. Ajdå, han svarar med en minibet. Vad betyder detta. Med mitt skapliga drag bestämmer jag mig för att syna. Tioman Check PokerWiz Bet (20,00) Lumbergh Fold Tioman Raise (40,00) PokerWiz Call (20,00) Turn 6:club: - 8:club: - 2:club: - T:heart: : Pot size (€100) På turnen kommer en blank och han betar bara €34. Kände mig ganska så tvungen att syna här. Tioman Bet (34,00) PokerWiz Call (34,00) River 6:club: - 8:club: - 2:club: - T:heart: - 9:spade: : Pot size (€168) Vilken otroligt mesig bet (€24). Antingen har han ett monster som han vill sälja eller så har han en svag hand som han släpper mot en all-in. Jag lutar åt det senare så jag kör all-in och kollar vad som händer. Tioman Bet (24,00) PokerWiz All-In (111,75) Vad tycker ni om denna move? Tomte move eller? Han har drygt €80 kvar att syna. Citera
Skumdum Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Ja, jag skulle gissa på att antingen har han ett set eller så hade han klöveresset på hand från början. Jag hade nog lagt ner tidigare, svårt läge nu. Om han gick efter färgen var det ju i alla fall klockrent. Citera
PokerWiz Postad 1 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2005 Tack för feedbacken! Jag väntar lite med att avslöja utgången. Citera
jackbalsam Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Att han skulle ha A passar inte med hans bet på rivern. Hade han haft klöveresset hade han ju antingen gett upp och checkat eller gått all in som en bluff. Jag tycker det är ett dåligt spel. Din allin lyser missat drag lång väg. Väntar på resultatet. Citera
Skumdum Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Han kanske kör dubbelbluffen. Fejkar ett valuebet. värsta grabben i såna fall. Citera
PokerWiz Postad 1 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 1 Juli , 2005 Jag brukar personligen ofta fejka valuebets på rivern för att bluffa hem potten billigare och det luktar som ett sådant försök tyckte jag. Hur som helst, snubben foldade och jag rullade mig i hans pengar. Bör nog inte göra detta spel allt för ofta dock. Citera
Recommended Posts