Gå till innehåll

wahlen1!


wahlen1

Recommended Posts

Mot rätt motståndare kan det vara ett fint spel och mot andra kallt. :-)

 

vs reg hade jag inte kallsynat sb med 88 när utg+1 3 betar. du är oftast upp emot en väldigt starkt range och du får spela den oop.

 

Mot en nit hade jag aldrig gjort, men tänkte att synen flopp ser ju väldigt starkt ut av mig, men förstår hur du menar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Preflop är den väl ganska kall skulle jag tro. Funkar ju ganska bra att 4beta och få in här titt som tätt. Gillar inte att syna något alls här f.ö, så jag lirar fold eller 4b, och i just detta fall hade jag slagit om. Man får löjligt mycket cred för sådana moves på micro så att ha lite annat än AQs+, JJ+ när man gör dem skadar inte.

 

Postflop förstår jag inte alls. Du floatar med intention att dra en bluff på på turn, och den bluffen kommer i princip bara funka om du har bäst hand skulle jag tro. Ska du floata så kan du väl åtminstone se till att ha en hand som kan få lite ökad equity på turn, med något litet runner-runner drag eller liknande.

 

Mina tankar.

 

Lycka till med spelet och din kommande operation. Kommer gå som smort :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop är den väl ganska kall skulle jag tro. Funkar ju ganska bra att 4beta och få in här titt som tätt. Gillar inte att syna något alls här f.ö, så jag lirar fold eller 4b, och i just detta fall hade jag slagit om. Man får löjligt mycket cred för sådana moves på micro så att ha lite annat än AQs+, JJ+ när man gör dem skadar inte.

 

Postflop förstår jag inte alls. Du floatar med intention att dra en bluff på på turn, och den bluffen kommer i princip bara funka om du har bäst hand skulle jag tro. Ska du floata så kan du väl åtminstone se till att ha en hand som kan få lite ökad equity på turn, med något litet runner-runner drag eller liknande.

 

Mina tankar.

 

Lycka till med spelet och din kommande operation. Kommer gå som smort :-)

 

Tack för tankarna :) kanske inte den världens bästa hand nej då jag har inte har mycket outs för att bli bättre. Förstår hur du menar och ska nog inte göra mig på detta spelet så mycket mer kanske då han enbart synar med bättre hand och då är jag ganska död :) Thx!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte köpa in för mer :( har 1000kr i gräns, har tagit bort nu men tar ju tid. Testa nl200 ;)

 

Största svspotten!

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Boss

BB ($41)

($406)

UTG ($1,126)

UTG+1 ($312)

Hero ($304)

 

BB posts (SB) $1

 

Dealt to Hero A:club: A:spade:

 

UTG raises to $7, fold, Hero raises to $24, fold, raises to $75, UTG raises to $162, Hero raises to $304 (AI), fold, UTG calls $141

 

FLOP ($684) 5:heart: 4:spade: 6:club:

 

TURN ($684) 5:heart: 4:spade: 6:club: 8:diamond:

 

RIVER ($684) 5:heart: 4:spade: 6:club: 8:diamond: 6:spade:

 

Hero shows A:club: A:spade:

 

Hero wins $669

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

Bara släng upp en massa händer, man lär sig en hel del om man tar åt sig av kritiken imo :)

 

Haha, helt sjukt, på bet24 torskar jag allt, 80% förlorar jag hela tiden medans jag vinner som fan på svs. Men får försöka lägga upp lite händer som är lite mer kluriga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aight, du kan ju kolla in det iallfall :)

 

Vad tycks om detta spelet?

 

firre: 37/25/24%

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) On Game

SB ($122)

Hero ($65.87)

UTG ($51.60)

UTG+1 ($45)

CO ($67.63)

BTN ($84.99)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 8:club:

 

UTG raises to $1.50, UTG+1 raises to $4.02, fold, fold, fold, Hero calls $3.52, fold

 

FLOP ($9.79) 2:spade: K:heart: 6:spade:

 

Hero checks, UTG+1 bets $5.99, Hero calls $5.99

 

TURN ($21.77) 2:spade: K:heart: 6:spade: K:spade:

 

Hero checks, UTG+1 bets $9, Hero raises to $48.77, UTG+1 folds

 

Hero shows 8:diamond: 8:club:

 

Hero wins $37.79

 

457_blue_freezing_centaur_shivering_from_the_cold.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir riktigt sur på mig själv när jag ser en sån här hand,

 

här måste det rätta vara att syna turn och antigen check/raise river eller bet?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

BB ($199)

Hero ($256)

UTG ($222)

UTG+1 ($269)

CO ($112)

 

BB posts (SB) $0.50

 

Dealt to Hero 6:diamond: 4:diamond:

 

fold, fold, CO raises to $2.87, fold, Hero calls $1.87

 

FLOP ($6.24) K:heart: 5:diamond: 3:spade:

 

Hero checks, CO bets $4.68, Hero calls $4.68

 

TURN ($15.60) K:heart: 5:diamond: 3:spade: 7:diamond:

 

Hero checks, CO bets $11.70, Hero raises to $40.95, CO folds

 

Hero shows 6:diamond: 4:diamond:

 

Hero wins $38.03

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips 2: arbeta fram lite stabila ranger.

 

Om du ibland kallsynar 64s ur position här så kan jag lova dig att du inte gjort det lönsamt, givet att du fått in lite volym.

 

Förklara lite mer tack ;)

 

Nej, det är ju klart att det inte är världens bästa att syna in sig med 64 ur pos, men gör så ibland och det kanske kostar mycket i längden, sånt man får lära isg :) thx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...