Jappx Postad 14 Oktober , 2011 Rapport Postad 14 Oktober , 2011 Om man coachar spelare, måste man skatta på pengarna man drar in då ? Eller hur funkar sånt ? Citera
mr-flow Postad 14 Oktober , 2011 Rapport Postad 14 Oktober , 2011 Någon får gärna bekräfta men har svårt att se något annat än ett ja här. Någon betalar för en tjänst av dig. Ungefär som om du betalar städhjälp eller en revisor, skattepliktigt alltihop ingen större skillnad. Citera
Esactun Postad 15 Oktober , 2011 Rapport Postad 15 Oktober , 2011 Teoretiskt sett ja, men vilken poker coach gör det i praktiken, jag skulle tippa max 1%, för du får knappast ett kvitto på att du betalat för coachning. Citera
Jappx Postad 15 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 15 Oktober , 2011 Precis så jag tänkte med =) tyty Citera
Poddna Postad 15 Oktober , 2011 Rapport Postad 15 Oktober , 2011 Om man coachar spelare, måste man skatta på pengarna man drar in då ?Eller hur funkar sånt ? Ja. Intäkter från coaching är skattepliktiga. Teoretiskt sett ja, men vilken poker coach gör det i praktiken, jag skulle tippa max 1%, för du får knappast ett kvitto på att du betalat för coachning. Jag vet flera pokercoacher som betalar skatt. Dock bara två som är från Sverige (mitt sample på svenska pokercoacher är iofs inte så stort). Jag vet inte vad som är lättast att göra men ska man coacha mycket är det nog bäst att starta en enskild firma. Jag håller själv på att starta upp ett "pokerprojekt" och kommer snart att starta en tråd med lite frågor kring bolagsskapande. Ska först samla på mig all info jag kan. Citera
Dustylove Postad 8 Januari , 2012 Rapport Postad 8 Januari , 2012 Ja, det ska man. Har tänkt kolla upp det där lite närmare så sitter och tittar lite i kommentarerna till inkomstskattelagen eftersom jag tänker starta egen firma för lite motsvarande grejer och som jag förstår det kan man dra av ganska mycket skoj. Citera
Recommended Posts