Bjorn_ Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Pokerstars $0.25/0.50 FL7CS/8, 7 manna (0.05 ante, 0.10 bring in) Inga reads. Hero is BI 3rd street (1 SB) Hero: (J 6 ) 2 Brings in low BI+1: ( X X ) A fold BI+2: ( X X ) J fold BI+3: ( X X ) 5 call BI+4: ( X X ) 8 fold BI+5: ( X X ) 5 fold BI+6: ( X X ) Q Raises to full bet Hero calls, BI+3 calls Här borde jag väl definitvit lägga mig, men jag gillar inte när folk försöker köpa min mörk/bring-in och det har hänt ett par gånger nyligen när det här sker så jag "principsynar" för ett halvt bet. 4th street (4 SB) BI+6: ( X X ) Q T bets Hero: (J 6 ) 2 4 calls BI+3: ( X X ) 5 7 calls Med tre till en färg som är hyffsat live och tre till en 6-4 känns det som att jag borde ha odds att fortsätta dra. Synar därför. 5th street (3½ BB) BI+6: ( X X ) Q T T bets Hero: (J 6 ) 2 4 A calls BI+3: ( X X ) 5 7 J calls Fortsätter att träffa i princip perfekt. Hade det varit heads up kanske man borde höjt för att få ett gratiskort på sjätte men som det är nu vill jag gärna ge BI+3 chansen att översyna med vad jag tycker luktar väldigt mycket (drag till) näst bästa låg och näst bästa hög. 6th street (6 BB) BI+6: ( X X ) Q T T 8 checks Hero: (J 6 ) 2 4 A 5 bets BI+3: ( X X ) 5 7 J 6 calls BI+6 calls Inte oväntat (givet hur min bräda ser ut) så knackar BI+6 och jag har en helt obligatorisk bet här. River (9 BB) BI+6: ( X X ) Q T T 8 ( X )checks Hero: (J 6 ) 2 4 A 5 (J ) bets BI+3: ( X X ) 5 7 J 6 ( X ) calls BI+6 calls Självklar värdebet, är ju inte garanterad halva men väldigt, väldigt nära. Tredje gatan är det ju rejält slaskigt att syna det inser jag ju själv (men Hjort lär väl skälla på mig ändå). Är främst nyfiken på vad ni tycker om mitt spel på fjärde och femte. /Bjorn Citera
ades_va Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Tredje gatan var som sagt ruskigt slaskig, du har ju inte så jättestor chans till position genom hela handen heller då han bara visar Q, men 4:e och framåt spelar du ungefär som jag hade gjort (Jag hade kanske raisat på 5e dock, du ligger väldigt bra till där och har en chans att få in lite mer pengar till ifall du träffar färgen - eller få gratiskort på missad färg) Citera
Hjort Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Spontant så tror jag inte alls att du behöver hålla så hårt i bring-in som i mörken i hold'em, särskilt som det redan blivit limpat och därmed är otroligare att vara en ren steal. Sen har du ju en riktig skithand. Här är lite equitysiffror (inräknat döda kort) Tredje: Qs Qd 9d 0.454 6c 2d 5h 0.388 2c Jd 6d 0.158 Fjärde: Qs Ts Qd 9d 0.398 6c 7d 2d 5h 0.404 2c Jd 6d 4d 0.198 Femte: Qs Ts Qd Td 9d 0.441 6c 7d 2d Jh 5h 0.178 2c Ad Jd 6d 4d 0.381 Om du får killen i mitten att folda så hoppar din equity upp till .435, så vad jag kan se så kan en höjning nästan bara ha positiva konsekvenser. Antingen så synar nissen med den kantiga lågen (om han nu har en kantig låg) och du får lite värde. Eller så foldar han och din equity hoppar upp ett snäpp. I båda fallen maskeras din hand en aning och du har hyffsad potential att få gratiskort. På sjätte gatan och framåt betar du så klart. Din jäkla riverrat! Citera
Recommended Posts