Crappy Postad 6 Oktober , 2011 Rapport Postad 6 Oktober , 2011 Då har jag fått äran att vara ombud och presentera årets roligaste turnering Ace of Clubs arrangerar traditionsenligt deras återkommande lagpokerturnering Ace of Clubs höstparty Arrangör: AceOfClubs Datum: 5 november Tid: 14:00 Plats: Borås omnejd Spelform: Texas NLH Freezout - 2 mannalag Inköp: 600+0 Sek/spelare Startstack: 20,000/spelare Deltagare: Max 24 st lag Först till kvarn Uppdatering status 18 lag helt klara se nedan (om jag räknat rätt?) Da Shib Team EH PopEye Futt Buckers Hellström Team VeMy Snoken och Jag Hjunke Ginger Löve Sandsäter Backstreet Boys Bjoelle 1 Bjoelle 2 Labans Fiskar Nilsbarn Lag gul Team "fulfisk" 50% of Crap Behöver konfirmation: Kannibal Ängeln Har dessutom 4 st på klubben som jag väntar svar i från. Citera
Efig Postad 6 Oktober , 2011 Rapport Postad 6 Oktober , 2011 Kan du berätta mer om hur turneringen spelas. Citera
Aceofclubs Postad 6 Oktober , 2011 Rapport Postad 6 Oktober , 2011 TROR man kan kalla det klassisk lag-poker. - Man är två personer i varje lag med 20k i startstack. - Man kan aldrig vara på samma bord. - Varje lag måste alltid ha en representant på "huvudbordet" - Varje blindsperiod är 30 mins. - Mellan varje blindsperiod så kan man flytta 5 % av sin stack åt något håll. - Man spelar tills det är heads-up på "sido-bordet". Då bryter man det bordet och dom 2 lagen som satt på det bordet har då två alternativ. Antingen slår dom ihop sina stackar till en stor på "huvudbordet" eller så lägger man undan en stack som man kan ta i spel om man skulle råka bli utslagen med sin "huvud-stack". - Varje plats är bunden till LAGET och inte spelaren. Skulle man ha lust att byta plats med varandra inom laget så kan man göra det i pausen mellan varje blindsperiod. Dock är själva stacken låst till platsen. (förutom de 5 % man får flytta) - När man bara har en plats i spel så får man lov att byta spelare antingen i break eller när man är dealer. Är båda platserna i spel får man bara byta i pauserna. Ställ frågor om oklarheter så får jag komplettera allt eftersom. Citera
Crappy Postad 7 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2011 Då tar vi och drar igång anmälningslistan Klubbmedlemmarnas lag får du fylla på AoC Lag: Crappy T-F Sandsater Heroxz Citera
Aceofclubs Postad 7 Oktober , 2011 Rapport Postad 7 Oktober , 2011 Har sju lag anmälda från klubben hitills..... Lag Patrik Shibby Hasse Martin Henke Camilla Johan He Citera
heroxz Postad 7 Oktober , 2011 Rapport Postad 7 Oktober , 2011 Ifall någon åker förbi eller nära västervik får ni gärna plocka upp mig och min medspelare. Citera
fraallan Postad 8 Oktober , 2011 Rapport Postad 8 Oktober , 2011 Jag anmäler ett lag för mig å polarn lagnamn= labans fiskar. Citera
bjoelle Postad 8 Oktober , 2011 Rapport Postad 8 Oktober , 2011 Kan regga 2lag från mitt håll, dvs 4pers. Citera
Crappy Postad 17 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2011 Jag får det till 14, men vet att det är ett par till som är anmälda men inte helt klara än Citera
Kannibal Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 jag kan nog fixa ett till två lag ! återkommer ! Citera
Aceofclubs Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Om jag inte räknat fel så ska vi vara 16 anmälda lag plus ett antal "återkommer" Citera
TotalFarsa Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Craps, du kommer ihåg att ola och jag spelar ihop, right? Vad ska vi kalla oss... Lag Amarone kanske? Citera
Aceofclubs Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Craps, du kommer ihåg att ola och jag spelar ihop, right? Vad ska vi kalla oss... Lag Amarone kanske? Låter som ett bra namn. Får Ola något att göra när han åker ut efter fyra händer. Skall jag boka en sovplats under bordet åt dig TF? Citera
TotalFarsa Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Låter som ett bra namn. Får Ola något att göra när han åker ut efter fyra händer. Skall jag boka en sovplats under bordet åt dig TF? Höll på att skriva "yes, please" men kom på att jag ska köra hem efteråt. Morsan o hennes gubbe knyter amors band på söndan kl 11 och det är beordrad närvaro. Citera
omalley Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Craps, du kommer ihåg att ola och jag spelar ihop, right? Vad ska vi kalla oss... Lag Amarone kanske? NavurrAmarone? Citera
bjoelle Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 NavurrAmarone? Backstreet Boys borde dom OBV heta... finns fan inga andra alternativ. Citera
Ängeln17 Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 - Varje lag måste alltid ha en representant på "huvudbordet" . Detta innebär att det är maximalt 10 lag som kan spela i så fall (om ni inte har bord för fler antal spelare? Ovanstående blir i annat fall svårt beroende på: Om jag inte räknat fel så ska vi vara 16 anmälda lag plus ett antal "återkommer" Sen min fråga. Hur många lag är max? Försöker ragga partner/resesällskap då min partner inte gillar att göra det live . Citera
Aceofclubs Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Detta innebär att det är maximalt 10 lag som kan spela i så fall (om ni inte har bord för fler antal spelare? Ovanstående blir i annat fall svårt beroende på: Sen min fråga. Hur många lag är max? Försöker ragga partner/resesällskap då min partner inte gillar att göra det live . Blir två "huvudbord" vid 10-16 lag och tre "huvudbord" vid 17-24 lag. Man stänger alltså "sidoborden" allteftersom någon i laget blir utslagen. Därav "huvudbord" och inte finalbord. Vi kommer nog sätta taket vid 27 lag. Fler än 6 bord får vi inte in och fler än 24 gör det lite trängre, men det är "lösbart"...... Citera
Crappy Postad 18 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Ängeln, Det vore riktigt roligt om ni kunde fixa det Citera
Ängeln17 Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Ängeln, Det vore riktigt roligt om ni kunde fixa det Jobbar på det Citera
SantaOnTilt Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Jag reggar ett lag också! Nilsbarn blir namnet på laget, Matz och Morgan. (Jag som satte bredvid er och käkade på restaurangen på Berga Open, polare till Bjoelle) Mvh // Matz Citera
Aceofclubs Postad 20 Oktober , 2011 Rapport Postad 20 Oktober , 2011 En anmälan till hos klubben. M & M Tror vi är uppe i 19, 20 lag nu. Kanske dax att börja stämma av o verifiera. Citera
heroxz Postad 22 Oktober , 2011 Rapport Postad 22 Oktober , 2011 bumpar lite och kollar igen om det är någon som kör förbi västervik som kan plocka upp mig och min lagkamrat? Obv glada typer som betalar för bensin osv! //team heroxz =) Citera
Ängeln17 Postad 22 Oktober , 2011 Rapport Postad 22 Oktober , 2011 Ängeln, Det vore riktigt roligt om ni kunde fixa det Jobbar på det Tydligen jobbar jag inte tillräckligt bra eftersom ingen vill åka ihop med mig . Citera
Recommended Posts