thorn Postad 29 Juni , 2005 Rapport Postad 29 Juni , 2005 Egentligen är det en väldigt vardaglig hand, men det är ganska ofta man hamnar i en liknande situation. Jag har svårt att se hur handen bör spelas för att maximera vinstchanser/minimera förlust. Jag hoppas det är läsbart. tred1 posts small blind [$0.5]. ogglethorp posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to arosengren [ Jh Jc ] MAD_GAL folds. Mags1000 folds. irem_mats raises [$2]. tiffster calls [$2]. Baggie222 folds. Graciep0o folds. TonyRome333 folds. arosengren raises [$3]. tred1 folds. ogglethorp folds. irem_mats raises [$2]. tiffster calls [$2]. arosengren calls [$1]. ** Dealing Flop ** [ 4c, 8c, 7s ] irem_mats bets [$1]. tiffster calls [$1]. arosengren calls [$1]. ** Dealing Turn ** [ 7h ] irem_mats bets [$2]. tiffster calls [$2]. arosengren calls [$2]. ** Dealing River ** [ Ks ] irem_mats checks. tiffster checks. arosengren checks. Ja, vad ska man säga. Jag blir rädd, passiv och synar ner. En bluff på rivern kanske jag borde slängt in, och en raise på floppen för info är kanske bra, men hur ska man reagerra om han reraisar igen då? Ska man anta att man drar till två outs och folda på turn? Även om det är en väldigt "enkel" hand, så tycker jag den är svår att analysera. Hur applicerar man matematiken här? Tacksam för all feedback! * RP - QoS * Citera
iremmats Postad 29 Juni , 2005 Rapport Postad 29 Juni , 2005 Jag satte dig på AK när du inte höjde mig på floppen eller turn. JJ fanns i bakhuvudet med eftersom du reraisade mig preflop. När kungen kom bestämde ville jag inte riskera att bli reraisad utifall du hade kungen. Men du hade synat en bet va? Citera
thorn Postad 29 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2005 Ja, det hade jag antagligen. Det känns som en sådan hand där man vet att om du inte har AK så är man körd på floppen, men man (jag) synar oftast ner ändå, vilket antagligen är ett misstag. Citera
iremmats Postad 29 Juni , 2005 Rapport Postad 29 Juni , 2005 Jo, men jag är just minst lika skiträdd att du sitter med AA eller KK. Fast när du visade svaghet på floppen och turn kändes det ganska bra. Men det blir ju så att handen kommer synas ner, oavsett. Citera
morberg Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Vet inte om det är QoS som har ändrat titeln, men vad är det för motstånd du möter? Ett bet på flop efter cap pre-flop är inget motstånd, det är normaltillstånd. Höj floppen. Om den blir återhöjd kan du börja fundera på att syna eller cappa. Jag hade inte lagt ner JJ på denna brädan. Skulle turn komma en klöver med bet från irem_mats och en höjning från tiffster hade jag lagt handen, men som den ser ut nu är det bara att syna ner. Om det checkas fram till mig på turn satsar jag. Check på river är rätt tycker jag. Mot en motståndare kan du fundera på en bluff, men det ska mycket till för att lägga ner QQ här (vilket jag antar att irem_mats har). Citera
toppace Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 varför höjer du inte floppen? bra att inte beta på river. /Toppace Citera
Jessica Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 jag hade reraisat flop för enligt egen erfarenhet borde de ha typ AK-AJ eller PP högt och inte så jävla ofta man har AA/KK/QQ vilket iofs du kunde fått talat om för dig om du reraise floppen. Citera
cheunce Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Jag hade också höjt på den floppen. Får du en "åter höjning" så får man ju börja fundera om man är uppe mot triss eller högre par. Citera
Bjorn_ Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Tycker du måste höja på floppen. Dels för information men också för värde. Även om vi utgår från att fi är tighta nog att bara spela AK, AQs samt AA-JJ på det här sättet så är det ändå bättre än even money att du är uppe mot två överkort snarare än ett överpar. Sedan så vill jag bara säga det att du kan INTE bluffa på den rivern. Bettar du där med JJ är det som ett rent värdebet, ingen kommer slänga en hand som slår dina knektar för en bet i en tiobetspott. (Eller ja gör dom det är dom idioter.) /Bjorn Citera
cheunce Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Spelade jag bra? Vad hade du för kort? Citera
thorn Postad 30 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2005 Tack för svaren, det verkar vara samlad majoritet för att höja floppen i alla fall. Jag vet inte varför jag agerar som jag gör, irem_mats hade spelat ganska tight preflop och jag respekterar väl hans reraise på floppen för mycket. Den andra spelaren kände jag inget hot alls ifrån, han synade ner med i stort sett allt. Om jag höjer på floppen och får en reraise till mig, ska man anta att man har två outs och agera efter det eller är potten generellt stor nog för att syna ner både turn och river? Som sagt, jag har svårt att se "matematiken" här. Tack igen, det hjälper! Citera
iremmats Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Jag hade nog iskallt räknat med att du skulle reraisa mig på floppen, jag hade dock reraisat tillbaka, för information. Hade du reraisat tillbaka hade jag synat ner handen, annars hade jag fortsatt beta. Citera
morberg Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Spelade jag bra? Ser ok ut även om jag personligen nog hade provat en CR på floppen. Men ibland är jag lite för trixig för mitt eget bästa. Citera
toppace Postad 30 Juni , 2005 Rapport Postad 30 Juni , 2005 Men ibland är jag lite för trixig för mitt eget bästa. jag vet inte om det är någon tröst morberg men du är inte ensam med den talangen. /Toppace Citera
Recommended Posts