Gå till innehåll

NLT - SnG, blindsteal, mediokra händer efter limpare

Recommended Posts

Postad

Spelade precis ett gäng SnG's och gjorde precis detta, snattade blinds med mediokra händer efter att en eller två hade limpat in. Neden kommer två exempel på situationer jag syftar på.

NL Hold'em $10 Buy-in + $1 Entry Fee Trny:13506445 Level:5 Blinds(75/150) - Wednesday, June 29, 12:39:49 EDT 2005

Table Table 35324 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 7

Seat 3: Hatfield_Mom ( $885 )

Seat 4: NatchCUZ ( $1492 )

Seat 5: Sharkey77 ( $605 )

Seat 6: jordanlike ( $1113 )

Seat 8: nicka999 ( $805 )

Seat 9: lurchadamo ( $2190 )

Seat 10: HERO ( $910 )

Trny:13506445 Level:5

Blinds(75/150)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Jh Th ]

nicka999 calls [150].

lurchadamo folds.

HERO is all-In [910]

Hatfield_Mom folds.

NatchCUZ folds.

Sharkey77 folds.

jordanlike folds.

nicka999 folds.

HERO does not show cards.

HERO wins 1285 chips

NL Hold'em $10 Buy-in + $1 Entry Fee Trny:13506515 Level:6 Blinds(100/200) - Wednesday, June 29, 12:53:40 EDT 2005

Table Table 39771 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: MahiMan ( $2755 )

Seat 4: BeeJames ( $705 )

Seat 5: con2macious ( $935 )

Seat 6: GrapeDrink ( $820 )

Seat 10: jones23pool ( $1429 )

Seat 7: HERO ( $1356 )

Trny:13506515 Level:6

Blinds(100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ As 8c ]

BeeJames folds.

con2macious calls [200].

GrapeDrink folds.

HERO is all-In [1356]

jones23pool folds.

MahiMan folds.

con2macious folds.

HERO does not show cards.

HERO wins 1856 chips

I båda fallen så har de som limpar hyffsat med marker kvar och bör inte syna med vad som helst. Är detta ett vettigt spel att göra mot den typiska low limit SnG-spelaren eller är det galet?

Ibland händer det säkert att man spring på slowspelade monster men jag tror inte det är spcielt ofta, de mest troliga händer som folk på denna nivån spelar så här är väl Axs och små par, vilket de bör klara av att lägga mot en all-in av en hyffsad stack.

Efter en limp på dessa nivåer så ligger det ju också ganska bra med pengar i potten och det är guld att sno ett par potter på detta vis.

* RP, lite kortare - QoS *

Postad

Gör det inte när mörkarna är så låga och så många spelare är kvar. När det börjar krypa neråt 4-5 och lägre så är din taktik det optimala sng spelet, iofs är inte A8 en medioker hand då med så spelare..

Postad
Gör det inte när mörkarna är så låga och så många spelare är kvar. När det börjar krypa neråt 4-5 och lägre så är din taktik det optimala sng spelet, iofs är inte A8 en medioker hand då med så spelare..

Mörkarna är ju jättestora och jättebegärliga att sno.

För att den här typen av spel ska vara korrekt så måste du vara hyffsat säker på att det är en idiot du spelar mot, alltså någon som synslaskar trotts höga mörkar (och helst lägger sig mot omslag). Men om det är någon som du vet är vek och synar för mycket preflopp (dvs över huvud taget) så är det en klockren all-in.

Postad

Det är knappast låga mörkar, i båda händer jag postade så ökade jag min stack med ~25%.

För att den här typen av spel ska vara korrekt så måste du vara hyffsat säker på att det är en idiot du spelar mot, alltså någon som synslaskar trotts höga mörkar (och helst lägger sig mot omslag). Men om det är någon som du vet är vek och synar för mycket preflopp (dvs över huvud taget) så är det en klockren all-in.

Alla som synar med dessa blindsen kan väl mer eller mindre klassas som idioter, om de inte sitter på monster och är säker på omslag då. Grejen är att de synar ganska sällan på ett omslag faktiskt, och när de synar och inte sitter på monster så är det långt ifrån omöjligt att man leder med en hand som A8o.

Postad

Tycker de synar alltför ofta med skräp även om man ställer in.

Tex KJ 55 Ax Kx mm

För det mesta räcker det med en skaplig hand så leder man ju.

men JTs kanske inte e så bra va? Svårt att leda på den vid syn.

• 3 weeks later...
Postad

nu är det ett tag sedan jag spelade 10+1 men jag gillar inget av dina spel. tycker att du har tillräckligt med marker för att vänta lite till...

Omslaget med A8 känns extremt farligt om du inte vet att Villan spelar typ 50%+ av händerna. I TJs handen finns det många att agera efter dig + att du är underdog mot all händer de tänkbart skulle syna med. två klar folds för mig, iaf på 30+3.