Gå till innehåll

Spela lägsta set på dry board SH


Recommended Posts

Rent hypotetisk hand.

 

1. Du har :2g::2b: på UTG+1, du öppnar med standard raise.

2. Foldas fram till knappen med 100BB som callar, resten foldar. HU pot

3. Floppen är :2w::6b:Jack of Hearts rainbow.

4. Du cbettar normalt flop, BTN reraisar.

5. ????

 

Två alternativ;

Knappen är Reg

Knappen är unknown/fisk

 

Så mina tankar går kring vad som är mest +EV.

 

Så om knappen är Reg, vad ska han ha liksom om han reraisar, Jx,99,JJ? Vi vill ju att han ska ha överpar, men eftersom han är reg så är det väldigt konstigt att han inte 3bettat preflop med +QQ. Jag kan tänka mig att eftersom det är just en Reg så är det korrekt spel att raise-calla flop, sen check-call turn och sen evaluate på river.

 

Om nu knappen är unknown/fisk så ser jag inge fel i att 3betta flop. Man får antagligen 5bet/shove.

 

Hela poängen är alltså att det är dry board och att BTN callar preflop och sen pushar på floppen.

 

Vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent hypotetisk hand.

 

1. Du har :2g::2b: på UTG+1, du öppnar med standard raise.

2. Foldas fram till knappen som callar, resten foldar. HU pot

3. Floppen är :2w::6b:Jack of Hearts rainbow.

4. Du cbettar normalt flop, BTN reraisar.

5. ????

 

Två alternativ;

Knappen är Reg

Knappen är unknown/fisk

 

Så mina tankar går kring vad som är mest +EV.

 

Så om knappen är Reg, vad ska han ha liksom om han reraisar, Jx,99,JJ? Vi vill ju att han ska ha överpar, men eftersom han är reg så är det väldigt konstigt att han inte 3bettat preflop med +QQ. Jag kan tänka mig att eftersom det är just en Reg så är det korrekt spel att raise-calla flop, sen check-call turn och sen evaluate på river.

 

Om nu knappen är unknown/fisk så ser jag inge fel i att 3betta flop. Man får antagligen 5bet/shove.

 

Hela poängen är alltså att det är dry board och att BTN callar preflop och sen pushar på floppen.

 

Vad tycker ni?

 

Helt utan historik på fi så tycker jag din linje funkar. Nu är ju han på knappen iof. Finns ju några händer han kan göra det med för att kunna checka turn och potkontroll. Jx 77-TT. Men tror ändå det är det mest lönsamma då vi inte kommer kunna stacka någon på flopp med sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får reggen bara in det med set på flop? Du är ute och cyklar lite nu, vi floppade set och självklart spelar vi för stack alla dagar i veckan. Flata flop obv och utvärdera turn, men aldrig aldrig fold 100 bb djupt imo.

 

Det var ungefär det här jag letade efter. Det som är mest +EV i denna hand måste ju vara att inte försöka få in det på floppen, för att hålla andra kort inne(samt bluffar). Som tidigare sagt så är det inga kort på river/turn som vi är rädda för om det inte blir en runner runner.

 

Och ja, reggen får väl bara in det med set och överpar på flop. Varpå överpar är +QQ som villain inte 3bettade preflop, vilket jag då utesluter att han kan ha.

Jag ser ingen annan hand som en reg är beredd att betala av med på flop, om inte han nu har uppfattningen att jag är torsk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Passa på att googla upp följande termer när du ändå är i gång:

bet, raise, re-raise, 3bet, 4bet, 5bet. Tydligheten i dina poster hälsar och tackar. Och som bonus kan du även passa på att leta fram frasen 'biggest nit ever'. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passa på att googla upp följande termer när du ändå är i gång:

bet, raise, re-raise, 3bet, 4bet, 5bet. Tydligheten i dina poster hälsar och tackar. Och som bonus kan du även passa på att leta fram frasen 'biggest nit ever'. Lycka till!

 

När jag fiskar så tar jag alla abborrar som finns och sedan lägger på mackan. Gör du det? Om inte, right back at ya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
nej det är min lover, visst är hon snygg?

 

Ja. Tar hon den i 2:an? :-)

Skicka gärna vidare om hon ledsnar på dig...

 

OnT: flatta flopp-höjningen, check-syna turn och hoppas det händer nåt kul på river så vi får in degen. Nu är det ju iofs bara 100 bb djupt så vi kanske inte hinner till river utan att få in det, men det är ju bara bra.

 

Hur handen bör spelar beror ju väldigt mycket på hur Fi spelar. Reg/fisk/spew osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen skillnad i strategi? Har du spelat poker alls?
Har du gått gymnaiset? Läst Svenska A? Funderat på saker i största allmänhet? Eftersom jag inte vet vart det går fel lägger jag till: Övrigt?

 

Bred generalisering av typen fisk/reg innebär ingen skillnad i strategi eftersom du behöver djupare information om motståndares irrationalitet för att avvika från en så här tydlig strategi (syn).

 

Rekommenderar att läsa lite mer, tänka lite mer och skriva lite mindre. Det är en sak att komma med konstiga saker du hittat i sopkorgen eller i bästa fall lägga upp lite matrester på bordet. Har heller inget problem med att det av någon anledning görs med stolthet. Att däremot börja kombinera det hela med att samtidigt försöka underminera grejer som faktiskt bygger på någon form av hjärnaktivitet är lite mindre civiliserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bred generalisering av typen fisk/reg innebär ingen skillnad i strategi eftersom du behöver djupare information om motståndares irrationalitet för att avvika från en så här tydlig strategi (syn).

Jag snackar om hela brädan. På individuella gator kan strategin naturligtvis vara exakt samma, om än möjligtvis av olika anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...