Gå till innehåll

FLT - KJs i mörkförsvar


Bjorn_

Recommended Posts

Crypto $1/2 Hold'em (8 handed)

Ingen speciell read på den fi som är relevant. Annars typiskt cryptobord, semilöst preflop och vekt postflop.

 

Preflop: Hero is SB with K :diamond: J :diamond:

UTG folds, MP1 folds, MP2 folds,MP3 raises,CO folds, Button folds, Hero calls, BB folds

 

När någon öppnar med en höjning från MP3 känns det givet att syna från lilla mörk med KJs. Själv höjer jag först in från MP3 med alla broadway utom kanske JTo, alla Axs, alla Kxs, 55+, Q9s, J9s och diverse liknande händer.

 

Flop: 7 :diamond: 2 :club: K :spade: (5 SB) (2 players)

Hero checks, MP3 bets, Hero raises, MP3 reraises, Hero reraises, MP3 calls

 

Brukar betta ut här men varierar i detta fall med en checkraise. När han trebbettar så finns ju helt klart risken att jag är slagen av en dominerande hand. Väljer dock ändå att höja igen, resonerar som så att är jag efter så sparar denna extra lilla bet ofta in en stor bet på senare gata och är jag före så vill jag ju självklart få in maximalt med deg i potten. Är detta överaggresivt?

 

Bör tilläggas att på crypto tas cappen bort när det blir heads up. Han hade altså kunna fembetta här men valde bara att syna.

 

Turn: Q :heart: (6 BB) (2 players)

Hero bets, MP3 calls

 

Leder jag vill jag ju inte ge frikort. Kommer dock bara syna en eventuell höjning. (Kanske ska man t.o.m. lägga sig mot en höjning här?)

 

River: 5 :club: (8 BB) (2 players)

Hero checks, MP3 checks

 

Bedömmer att chansen att han synar med en hand sämre än min TPGK är låg. Väljer därför att knacka och ge han chansen att försöka bluffa.

 

Tycker ni att jag spelar handen OK eller övervärderar jag vad som egentligen inte är en så extremt stark hand?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bör tilläggas att på crypto tas cappen bort när det blir heads up. Han hade altså kunna fembetta här men valde bara att syna.[/i]

 

/Bjorn

 

Är du säker på det? Jag trodde det bara var så på river, isåfall visar han ju ingen svaghet genom att inte fembetta. Men jag är inte helt säker och det kan ju också variera de olika skinsen emellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bör tilläggas att på crypto tas cappen bort när det blir heads up. Han hade altså kunna fembetta här men valde bara att syna.[/i]

 

/Bjorn

 

Är du säker på det? Jag trodde det bara var så på river, isåfall visar han ju ingen svaghet genom att inte fembetta. Men jag är inte helt säker och det kan ju också variera de olika skinsen emellan.

 

Hade en hand så sent som i förrgår som blev sexbettad på floppen.

 

Jag: J :spade: J :club:

Flop: J :heart: 5 :heart: 2 :heart:

Han: K :heart: K :spade:

 

Ska väl tilläggas att han bara hade dessa sex små bets kvar i stacken, annars hade nog varken jag eller han gått så långt men jag resonerade som så att de gånger jag är efter kommer jag ändå bli tvungen att syna ner långt nog för att sätta honom all in och då tyckte jag det var lika bra att gasa direkt?

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du spelade rätt, jag brukar dock relativt ofta 3-betta redan preflop i detta läge för att ge sig själv chansen att vinna potten mot Ax om båda missar.

 

EDIT : jag läste fel och trodde du satt i BB, i SB skulle jag vilja säga att jag nästan alltid 3 bettar om jag går med i detta läge. Dels av samma anledning som ovan men också för att ta bort BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bör tilläggas att på crypto tas cappen bort när det blir heads up. Han hade altså kunna fembetta här men valde bara att syna.[/i]

 

/Bjorn

 

Är du säker på det? Jag trodde det bara var så på river, isåfall visar han ju ingen svaghet genom att inte fembetta. Men jag är inte helt säker och det kan ju också variera de olika skinsen emellan.

 

Stämmer! Du kan raisa obegränsat HU.

 

Bjorn jag brukar inte cappa med KJ out of position, men det händer tyckte du spela den bra. Hade nog även jag checkat rivern om han inte var en känd knäppis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...