Gå till innehåll

NLT - Lågt överpar på enfärgad bräda


Tao136

Recommended Posts

#Game No : 2277107161

***** Hand History for Game 2277107161 *****

$50 NL Hold'em - Tuesday, June 28, 14:22:57 EDT 2005

Table Table 36775 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

 

Seat 1: MrLuckieee ( $208.05 )

Seat 2: Tao136 ( $81.44 )

Seat 6: FISH_KILLERZ ( $50.1 )

Seat 3: TigerCash ( $48.5 )

Seat 5: Kukfettarov ( $0 )

Seat 4: bigdog_ks ( $41.4 )

 

FISH_KILLERZ posts small blind [$0.25].

MrLuckieee posts big blind [$0.5].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to Tao136 [ 9 :diamond: 9 :spade: ]

 

Först ut och har hittat par i 9:or. Försöker se floppen biligt och hoppas att jag träffar set.

 

Tao136 calls [$0.5].

TigerCash folds.

bigdog_ks calls [$0.5].

FISH_KILLERZ calls [$0.25].

MrLuckieee checks.

 

Pot: 2$

 

** Dealing Flop ** [ 2 :club: , 7 :club: , 3 :club: ]

 

gaybeatKING has joined the table.

FISH_KILLERZ bets [$2].

MrLuckieee folds.

Tao136 calls [$2].

bigdog_ks calls [$2].

 

Ingen drömflop direkt, 3 klöver dock inga överkort. Synen här är faktiskt riktigt svag från min sida. Bör ju höja upp till 4-6$ för att se vart jag står i handen. Har dock på känn att Fish har träffat färgen så igentligen ska jag folda eftersom jag iprincip drar dött i sådant fall. Helt klart tomtevarning på mitt spel på floppen :)

 

Pot: 8$

 

** Dealing Turn ** [ 9 :heart: ]

 

FISH_KILLERZ bets [$7].

Tao136 calls [$7].

bigdog_ks folds.

 

Här går dock hjärncellerna igång. Träffar mitt set och resonerar följande runt min syn. Hans pot bet gör mig rätt övertygad om att han har träffat färgen (har han inte färgen leder jag). Jag har 10 outs på att slå färgen, 9 för kåken och en för fyrtal, inte riktigt tillräckligt för en syn. Dock räknar jag med att ha god chans på att kunna ta hela hans stack om jag träffar så jag borde ha implicita odds, rätt eller fel tänkt här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att läsa de nya postningsreglerna innan du postar: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483

 

Gör en snabbfix av din post.

 

Själv lutar jag åt att folda på floppen eftersom du helt enkelt inte kan träffa något bra kort på turn som gör att du kommer få in mycket pengar med bäst hand och du behöver runner-runner för att vinna en stor pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig pott! Om du antog att du skulle ta hela hans stack om kåken (eller fyrtalet) satt på rivern så hade du till och med odds för ditt spel när du satte trissen... och varför lägga ett överpar för 2 dollar, visa mig ettt överpar som inte är värt de?? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold. Varför riskera mycket med så osäkra förutsättningar och så liten pott? Kommer ett bättre läge i nästa hand. Om du däremot fått möjlighet att beta först efter floppen hade det varit en annan sak, då hade i alla fall jag betat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg inte att det fanns ny postningsregler, sorry :oops:

 

Att det igentligen är en solklar fold på floppen håller jag med om eftersom jag sätter honom på en flush i det här fallet (huvudet var någon annanstans när jag synade). Dock tycker jag det inte är helt fel att höja upp hans bet för att se om han försöker köpa potten om man misstänker det, sitter ju ändå på ett överpar.

 

Nu gör jag en dålig syn och träffar trissen på turnen. Hur skulle ni ha spelat den om man nu lyckats sätta sig i denna situation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg inte att det fanns ny postningsregler, sorry :oops:

 

Att det igentligen är en solklar fold på floppen håller jag med om eftersom jag sätter honom på en flush i det här fallet (huvudet var någon annanstans när jag synade). Dock tycker jag det inte är helt fel att höja upp hans bet för att se om han försöker köpa potten om man misstänker det, sitter ju ändå på ett överpar.

 

Nu gör jag en dålig syn och träffar trissen på turnen. Hur skulle ni ha spelat den om man nu lyckats sätta sig i denna situation?

 

Nu blir det ju en annan sak. Jag skulle nog ha synat. Det finns en viss (ganska stor) chans att han bluffar, och det ger dig odds att syna enligt mitt sätt att se det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det ju en annan sak. Jag skulle nog ha synat. Det finns en viss (ganska stor) chans att han bluffar, och det ger dig odds att syna enligt mitt sätt att se det.

Sannolikheten att han bluffar turn måste ju vara väldigt mycket mindre än sannolikheten att han bluffade floppen. Skillnaden är att vi trissen ger bra möjlighet att dra ut om han inte bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det ju en annan sak. Jag skulle nog ha synat. Det finns en viss (ganska stor) chans att han bluffar, och det ger dig odds att syna enligt mitt sätt att se det.

Sannolikheten att han bluffar turn måste ju vara väldigt mycket mindre än sannolikheten att han bluffade floppen. Skillnaden är att vi trissen ger bra möjlighet att dra ut om han inte bluffar.

 

Jag tänker så här: De rena pottoddsen räcker inte till för syn om vi sätter honom på färgen. De implicita oddsen är däremot bra, speciellt om fi sitter på högsta färgen, och rättfärdigar förmodligen en syn. Eftersom Harrington (jag är lite insnöad på honom nu, läser boken ;) ) menar att chansen för bluff alltid är minst 10% väger det nog över för syn. Dessutom tror jag att bluffchansen är högre än 10% med tanke på den skrämmande brädan. Jag betar ofta på sådana brädor, i alla fall om jag möter motståndare åt det veka hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte riktigt se att chansen att han bluffar skulle vara mindre på turn, än på floppen. Snarare tvärtom.

Mitt resonemang om han bluffar:

Han kör han ett potbet på floppen. Får syn av två personer, men ingen höjer. Om jag försökte bluffa, skulle jag tolka det som att min motspelare, som bara limpade in, inte heller har färgen.

Turn, hjärter 9. Inget direkt scarecard skulle jag resonera som.

Jag betar pot igen (ungefär), ( det visar sig att en lägger sig o en hänger på).

 

Givetvis kan ha sitta på färgen, kanske till och med färgen med esset i topp, och försöker få in lite pengar i potten.

 

Om jag själv hade spelat handen, så hade jag nog lagt mig för den floppen med mitt par i nior måste jag erkänna. Men, om jag nu synat floppen, så skulle jag syna turn också. OM jag får kåk, kan jag nog sno hela hans stack. Finns väl 10 outs till det. Dessutom finns chansen att han försöker bluffa, alternativt semibluffar och bara sitter med Ac 7x.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte riktigt se att chansen att han bluffar skulle vara mindre på turn, än på floppen. Snarare tvärtom.

För att han ska kunna bluffa en hand på turn så måste han ha bluffat floppen med den handen, så det absoluta antalet bluffar kan helt enkelt inte vara större på turn än på floppen. För att proportionen bluffar ska vara större på turn så måste han fortsätta med fler bluffar än med värdebet, vilket kan stämma, men jag ser som otroligt eftersom det krävs rejäl optimism för att fortsätta bluffa in i två personer som har synat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det är en fold på floppen, men hellre det än call. Tycker inte man kan syna i det läget eftersom:

- Du ger honom gratiskort om han ligger efter (katastrof)

- Du får ingen information (inte bra)

 

Jag skulle nog göra en skaplig höjning på floppen istället så man fpr reda på hur det ligger till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...