Gå till innehåll

Stejk fråga


archtila

Recommended Posts

Hur stor edge behöver en spelare ha över fältet för att be om ett 15% överpris för sin andel av inköpet?

 

Vad brukar standar % vara om man köper andelar av en spelare som är duktig på sin nivå men vill sälja andelar för att spela högre inköp?

 

Edit: En spelare som varit duktig på nivåer $20+2 - $30+3 ´ish vill nu lira nivåerna $100-300 på wscoop och söker stke med 15% avgift, dvs 15% extra för varje dollar man köpar av honom. Är jag knäpp som tycker han är ute och cyklar? Okej om han var solid, så kunde manju betala myckr mer för att få ta del av hans i längden princip garanterade vinnst. Men en rookie? känns som en väldigt dålig affär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är absolut ingen expert men känns riktigt saftigt att ta betalt för att spela lotto i WCOOP....tycker han borde sälja procent rakt av istället om nån vill gambla med honom...

 

Ja jag skrev detta. Detta är iofs på pokertube, vilket är en näste för fiskar. Men ingen verkar fatta detta och jag blir påhoppad för trollning och dylikt. Som tur rör det sig inte om jätte mycket pengar. Han har tydligen lyckats sälja 64% av ett gäng turneringar värt $3500´ish. Med påslaget av ca 15% är det väl en profit på ca $300-$400 om jag räknat rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter extremt kallt.

 

Du får ju riskjustera för det eventuella att han typ försvinner eller inte betalar eller vadsomhelst struligt. Risk har ett värde. SMS lån är dyrare än Nordea liksom.

 

Sen låter det EV minus rakt av också. Han borde bara vara jätteglad att få köpa dyra lotter utan påslag om han normalt spelar $20 och likande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han har bra stats så skulle jag inte vara jätteoroad över hans edge under WCOOP. Men det är svårt att veta i det här fallet utan mer information. Det största problemet är i min mening att han vill ha 15% påslag och att det dessutom är 30% skatt för dig. Sen har vi risken för scam och det faktum att fälten är väldigt stora så variansen kommer vara enormt hög. Men vill folk betala såna priser så är det ju bara att gratulera honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar hänga på Australienskt stake forum där man köper och säljer andelar och när det gäller tex flera turneringar/combo som tex 6-10 WCOOP turneringar har jag som köpare inga problem att betala en premie på upp till 30% för bra spelare. Skulle dock max betala 15-20% för enstaka turneringar.

 

utveckla varför du bara betalar 15-20% för enstaka men 30% för ett packet av fler turneringar. Vad är din tankeprocess där?

 

Sen tycker jag att även 30% låter mycket för etablerade spelare, jag tycker det mer borde handla om hur pass mycket man äger den nivån man spelar på, men det kanske var det du menade. Tex hade jag köpt andelar av Barry grennstein in en 1 000 000 buy in turre mot rika miljadärer för en 30% avgift men inte betalt en 30% avgift i en fullspeckad turnering med enbart topp proffs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...