Gå till innehåll

Know when to hold 'em, know when to fold 'em


Menacio

Recommended Posts

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är med i gruppen. Personligen så åker jag från köpenhamn, kommer ta en enkelbiljett så får jag se ifall jag eventuellt stannar lite längre. Det är en kille från GBG som åker ner till Växjö dagen före så tar vi tåget tillsammans härifrån till Köpenhamn, går på två timmar bara. :)

 

Schysssst! Jo men samma här, enkelbiljett då jag har förhoppningar o vara iväg ett tag efter nyår :) Dock har jag hört att man måste visa upp ett hemresedatum där nere på plats. Vet du något mer om det eller chansar du på boka en enkel bara? (för i vissa fall behöver man inte visa upp ngt hemresedatum)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag inget om, första gången jag hör det faktiskt men det är ju inte helt omöjligt att det faktiskt är så. Menar det kan ju inte vara olagligt att ta en enkelresa till fili så de lär ju inte kräva att man visar upp något intyg. Om så är fallet så kan man väl bara säga att man åker hem om 6 månader eller något så drar man när man vill inom den tiden oavsett?

 

Jag fastnade när jag flög in till Indonesien för något år sedan.

Jag hade visum för 3 månader och en flygbiljett hem från Bombay ett halvår senare, men kunde inte på platsen visa någon biljett som gällde utresa från Indonesien.

Blev lite tjafs och sen $50 till passkontrollanten och sen var det lugnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fastnade när jag flög in till Indonesien för något år sedan.

Jag hade visum för 3 månader och en flygbiljett hem från Bombay ett halvår senare, men kunde inte på platsen visa någon biljett som gällde utresa från Indonesien.

Blev lite tjafs och sen $50 till passkontrollanten och sen var det lugnt.

 

Samma för mig när jag åkte till Singapore.

 

Var tvungen att boka en biljett från Singapore i Frankfurt som jag sedan fick avboka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma för mig när jag åkte till Singapore.

 

Var tvungen att boka en biljett från Singapore i Frankfurt som jag sedan fick avboka.

 

Men det räcker med att visa upp att man ska ngn annanstans där nere på plats?

 

Alltså att man t.ex. ska till Davao och då kan man genom ngt litet indonesiskt/asiatiskt flygbolag boka en billig trip till signapore så man kan visa upp den där nere i Davao? Och sen obv, kan man bara avboka den.

 

Det funkar, right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det räcker med att visa upp att man ska ngn annanstans där nere på plats?

 

Alltså att man t.ex. ska till Davao och då kan man genom ngt litet indonesiskt/asiatiskt flygbolag boka en billig trip till signapore så man kan visa upp den där nere i Davao? Och sen obv, kan man bara avboka den.

 

Det funkar, right?

 

Jag är lite på fyllesidan atm men ska försöka svara förstå och svara...

 

Hade biljett till Singapore och sedan en biljett hem från Kuala Lumpur.

 

Eftersom jag inte fick åka till Singapore utan biljett ut så hjälpte dem mig boka den billigaste dom kunde hitta, vilket i mitt fall var Singapore - Bangkok som jag sedan avbokade.

 

Då fick jag komma in i landet och bokade en egen biljett därifrån.

 

Sedan måste jag lägga till att min kompis, som åkte dit 1 månad innan mig, inte behövde visa en biljett ut.

 

Förstår inte det och jag blev extremt överraskad när jag stod i Frankfurt och var tvungen att punga ut ytligare 1.5k för att ens få ta mig ner.

 

Så... Jag vet faktiskt inte, haha.

 

Långt inlägg som inte direkt leder någonstans :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Sista uppdateringen innan vi beger oss

För nu återstår det endast 5 dagar innan flyget avgår och det enda jag har kvar att göra är att packa. Med det sagt så kan jag nog minsann njuta av min sista helg i Sverige på ett par månader med ett eventuellt krogbesök med mera.

 

Ni må bli strandade här i kalla Sverige men som tröst så kan ni förvänta er täta uppdateringar från Filippinerna och värmen.

 

Inte får vi glömma pokern

Jag har spelat klart för månaden och tyvärr så gick det inte så bra som jag hade hoppats men vad gör det, för nog har jag nått mina mål åtminstone och vad som blir, det blir. Vi får helt enkelt ta nya tag inför oktober. Här följer månadsgrafen samt några uträkningar.

 

I framtiden så kommer jag bjuda på mer frekventa uppdateringar med resultat då jag har som plan att följa mitt resultat på en veckobasis.

 

September

  • Händer: 22,446
  • Resultat: -82€
  • Resultat med RB: +400€+
  • Ev: -375.17€
  • Ev med RB: +100€+

 

Totalt

  • Händer: 25,781
  • Resultat: +174€
  • Resultat med RB: +750€+
  • Ev: -135€
  • Ev med RB: +450€+

 

Det är synd att klaga när jag fortfarande plussar i och med RBn, särskilt när jag dessutom valt att avrunda RBn neråt, men nog hade jag hoppats på en något bättre start på min nysatsning. Man tar vad man får helt enkelt, har ju åtminstone gjort en vinst på över 750€ såhär långt.

 

Graf för September

sepgraph2.jpg

 

 

 

Vad händer i Filippinerna? Pokerhus? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...