MaiPenRai Postad 20 Juli , 2011 Rapport Postad 20 Juli , 2011 satt här och funderade lite.. betta lite större på floppen och ställa turn eller betta rätt smått tre streets? finns ju fördelar & nackdelar med båda.. PS det är mot fiskar så behöver inte balansera någonting. $0.50/$1 No Limit Holdem 4 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: CO ($99) BTN ($83.30) HERO (SB) ($100) BB ($105.50) Pre-Flop: ($1.50, 4 players) HERO is SB A:club: A:spade: CO raises to $3, BTN calls $3, HERO raises to $12, 1 fold, CO folds, BTN calls $9 Flop: 5:spade: 2:heart: 5:heart: ($28, 2 players) HERO ($88)? ____________________________ $0.50/$1 No Limit Holdem 6 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: UTG ($21.51) UTG+1 ($81.80) HERO (CO) ($105.63) BTN ($54.70) SB ($97.50) BB ($115.24) Pre-Flop: ($1.50, 6 players) HERO is CO A:diamond: A:club: 1 fold, UTG+1 raises to $4, HERO raises to $12, 3 folds, UTG+1 calls $8 Flop: 9:heart: 5:club: J:heart: ($25.50, 2 players) UTG+1 checks, HERO ($93.63)? $18-19 och ställa allin på turn kanske är bättre, tankar? squeezar normalt till $14 eller $15 i hand #1 btw, men det känns för stort så börjat köra lite lägre Citera
okocha Postad 20 Juli , 2011 Rapport Postad 20 Juli , 2011 Checkshovear första och betar 19 i andra Citera
Jimmy_Pistol Postad 20 Juli , 2011 Rapport Postad 20 Juli , 2011 betar 19 i första och betar 19,01 i andra FYP Citera
BDG1 Postad 21 Juli , 2011 Rapport Postad 21 Juli , 2011 Checkshovear första och betar 19 i andra vilka händer (förutom AA) checkshovear du i första handen? Citera
Yxel Postad 21 Juli , 2011 Rapport Postad 21 Juli , 2011 vilka händer (förutom AA) checkshovear du i första handen? "PS det är mot fiskar så behöver inte balansera någonting." Citera
ClownX Postad 21 Juli , 2011 Rapport Postad 21 Juli , 2011 Första handen hade jag gått för det på flopp eller turnn känns som att chech shove flop är ok. Bet flop- all in turn är ok också imo. Andra handen hade jag mjölkat tre gators värde! Citera
MaiPenRai Postad 21 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2011 Första handen hade jag gått för det på flopp eller turnn känns som att chech shove flop är ok. Bet flop- all in turn är ok också imo. Andra handen hade jag mjölkat tre gators värde! kan nästan tycka att det borde vara tvärtom då #1 är jäkligt torr så där kan man säkert mjölka tre gator då vi inte är rädd för något. hand #2 är ju relativt dragig så kanske få in pengarna där redan på turn? vad tror du om det? Citera
MaiPenRai Postad 21 Juli , 2011 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2011 Checkshovear första och betar 19 i andra låter bra, gör så nästa ggn Citera
ClownX Postad 21 Juli , 2011 Rapport Postad 21 Juli , 2011 kan nästan tycka att det borde vara tvärtom då #1 är jäkligt torr så där kan man säkert mjölka tre gator då vi inte är rädd för något.hand #2 är ju relativt dragig så kanske få in pengarna där redan på turn? vad tror du om det? Jag tror att i första handen är det inte jätte många händer du kan få värde av. Kanske ett FD eller ett PP. I andra handen finns det fler möjligheter vilket innebär att du kan vara slagen/ bli slagen oftare. Positionen gör att du kan värdera varje gata beroende på vad som landar. Pott kontroll blir viktigare då. Finns ju en del turn / river kort vi vill skjuta ner på och checka bakom. Så jag tänker iaf. Citera
Poddna Postad 22 Juli , 2011 Rapport Postad 22 Juli , 2011 Jag förespråkar bet/bet/bet i båda händerna eftersom: #1 - Föreslagen bet size: 18$ (notera mindre size procentuellt) + Vi kommer få väldigt många check bakom oss. Beror ju lite på hur aggro FI är men jag upplever sällan att folk bettar i denna spot utan en bra hand som ändå betalar av tre gator. Sitter vi själv med 44-TT hade jag inte bettat i FIs läge. Bettas det väldigt marginellt kan jag föredra en C/R. + FI kommer troligvis floata några AQ liknande hand som annars också checkar bakom. - Vi missar lite värde från skräphänder som försöker stjäla potten på flop när vi checkar till dom. #2 - Föreslagen betsize 19$ + Dragig bräda, FI kommer syna väldigt brett på floppen. FI kommer ha många händer han vill checka bakom en gata (KQ, 9x, JX... osv). + Vi träffar inte denna floppen så ofta med vår 3bet range som många andra typer av brädor. Därför är det bra att betta när vi väl har en hand i detta läge. - Kan finnas någon mer hand som gör misstaget att betta/stacka av oss om vi tar C/R men som foldar river vid bet/bet/bet. Detta eftersom det är tänkbart att du kan ta en C/R linje med ett färgdrag. Citera
Recommended Posts