Gå till innehåll

Vunna pengar som minderårig


Recommended Posts

Vann lite småpengar som minderårig på en spelsida inom EU. Idag är jag inte det längre och pengarna tog jag ut för flera år sen. Kan jag bli bestraffad på något sätt nu eller får de skylla sig själva? Hur fungerar det? :-)

 

Edit: Jag gjorde alltså ett konto med ett fejkat personnummer. Någon koll gjorde de inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg: Jag skulle börja vilja spela på sidan igen, är det lugnt att skicka in bekräftade uppgifter om riktiga personuppgifter och be dem ändra till det, eller kan de hitta på något tråkigt då? Det bästa vore att spela safe och ge fan i sajten, men den lockar :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som har nån information eller kan länka någon artikel om han som klonka nån stor turnering på pokerstars eller vart det var nyligen och bara var 17 år? Tror han vann nånstans runt 500k dollarz, farsan hade tydligen gått in och sagt att det var han som spelat osv..

 

Någon som känner igen?

 

edit: hittade lite artiklar http://www.mpcpoker.com/who-won-the-500000-father-or-son/

 

http://www.chipmeup.com/forum/3/topic/56567/general-ot/17-year-old-sunday-million-finalist-illegal?page=last

 

http://www.bankrollking.com/news/world-of-poker/500-000-confiscated-from-an-underaged-player

 

"He registered at PokerStars using a fake birthday date and tried to change it after his victory to be able to withdraw the winnings.

 

PokerStars has decided to confiscate the winnings and donate the whole amount to charity that prevents gambling against minors. While doing so, PokerStars has referred to its Terms and conditions"

 

Fyfan va surt för pojkstackarn, kan verkligen känna hur han försöker förgäves ändra sitt personnummer..

Undra om man någonsin kan släppa en sådan händelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg: Jag skulle börja vilja spela på sidan igen, är det lugnt att skicka in bekräftade uppgifter om riktiga personuppgifter och be dem ändra till det, eller kan de hitta på något tråkigt då? Det bästa vore att spela safe och ge fan i sajten, men den lockar :-P

 

gör nytt konto använd bara en annan mailadress!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan va surt för pojkstackarn, kan verkligen känna hur han försöker förgäves ändra sitt personnummer..

Undra om man någonsin kan släppa en sådan händelse?

 

 

På pokerstars kan man väl skicka pengar till andra användare ? Borde han inte helt enkelt kunnat skicka alla pengar till ett konto hans far/mor skickat o sedan kunde de tagit ut pengarna? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg: Jag skulle börja vilja spela på sidan igen, är det lugnt att skicka in bekräftade uppgifter om riktiga personuppgifter och be dem ändra till det, eller kan de hitta på något tråkigt då? Det bästa vore att spela safe och ge fan i sajten, men den lockar :-P

 

Regga nytt konto med ditt riktiga personnummer och allt sånt? :idea:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På pokerstars kan man väl skicka pengar till andra användare ? Borde han inte helt enkelt kunnat skicka alla pengar till ett konto hans far/mor skickat o sedan kunde de tagit ut pengarna? :S

 

mm jag vet inte om det skulle funka..

Men sexig brud på din pic fyfan!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På pokerstars kan man väl skicka pengar till andra användare ? Borde han inte helt enkelt kunnat skicka alla pengar till ett konto hans far/mor skickat o sedan kunde de tagit ut pengarna? :S

 

Tror det granskas ganska kraftigt om ett microkonto dingar $500K och plötsligt kör över pengarna till någon annan användare. Han skulle helt enkelt gett fan i att snacka öppet om att han var minderårig, och skött det snyggt.

 

TS: Maila till siten och säg som det är. Du har ett gammalt konto med felaktiga uppgifter, och vill justera dessa till dina riktiga. De flesta sajter ser mellan fingrarna i sådana fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägg det kontot på is, skapa ny gmail, du har ju egna valida personuppgifter nu. Dra hem till en kompis skapa kontot. Det är INGET som antyder på att det gamla kontot som är på is och det nya skall vara samma person. Du hade ju fejkade uppgifter? Namn etc är vanligt att det är lika, de kommer inte höja på ögonbrynen.

 

Spela på som vanligt. När du cashar ut så är du snäll och skickar in ID/Pass i vanlig ordning om de begär det och njuter av att du numera är laglig.

 

Du är laglig nu, många har spelat olagligt och klarat sig, de agerar inte justice avengers i efterhand särskilt ofta...

 

my 2,

 

edit: överför pengarna till stars (om det är det skinnet) via mb eller något, kan tänka mig cc-infon kommer jävlas om du depositade på det viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm å sen när han ska ta ut pengar så ser de att hans nya konto spelat på samma IP adress och på samma dator som hans gamla konto.

Därmed låser de båda kontona och ber båda personerna skicka legitimation osv.

Finns ju hur mycket trådar som helst om detta på 2+2. Läser ni inte där eller försöker ni blåsa killen?

 

Det är idioti att försöka göra ett nytt konto om du har tänkt spela från samma IP adress eller med samma dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm å sen när han ska ta ut pengar så ser de att hans nya konto spelat på samma IP adress och på samma dator som hans gamla konto.

Därmed låser de båda kontona och ber båda personerna skicka legitimation osv.

Finns ju hur mycket trådar som helst om detta på 2+2. Läser ni inte där eller försöker ni blåsa killen?

 

Det är idioti att försöka göra ett nytt konto om du har tänkt spela från samma IP adress eller med samma dator.

 

Varför ska dom be han skicka ID från hans gamla konto som varit inaktiv i X antal år? Du menar alltså att person Y ska drabbas för nåt som person P är ansvarig för och kanske t om avliden?

 

Skärp dig nu!

 

Skapa ny mail nytt konto och smile!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Jag har ju haft identiskt korrekta uppgifter till det nuvarande kontot bara det att födelseåret är ändrat. Det känns därför lite oroväckande att göra ett nytt. Att maila dem och säga som det är vore kanske det bästa men då ser de ju direkt att jag har tagit ut pengar som minderårig, och att då skicka in kopia på legitimation ger dem ju ett direkt intyg på detta. Förmodligen ändrar dem och låter mig spela vidare men jag är så nojig så det känns fortfarande som att jag bör försöka spela på andra sidor, så slipper jag oroa mig. Det är heller inte klienten jag vill åt, utan det är sidan som är nice..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Jag har ju haft identiskt korrekta uppgifter till det nuvarande kontot bara det att födelseåret är ändrat. Det känns därför lite oroväckande att göra ett nytt. Att maila dem och säga som det är vore kanske det bästa men då ser de ju direkt att jag har tagit ut pengar som minderårig, och att då skicka in kopia på legitimation ger dem ju ett direkt intyg på detta. Förmodligen ändrar dem och låter mig spela vidare men jag är så nojig så det känns fortfarande som att jag bör försöka spela på andra sidor, så slipper jag oroa mig. Det är heller inte klienten jag vill åt, utan det är sidan som är nice..

 

Även om det är samma namn och adress på det andra kontot har du ju aldrig skickat in några papper som verifierat att det är du? Alltså kan de aldrig säga säkert att det är ditt konto och du kan blåneka till att det är du som har skapat det.

 

Det enda du behöver tänka på är att använda en ny emailadress, annat kort/betalmetod och kanske även ett annat bankkonto för uttag om du tog ut till bank tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vara helt säker regga dig på någon du litar på, sambo/fru/mor/far osv, men måste fråga, vilken sida är det som det gäller? Du verkar ju obv helt såld!

 

En enkel fråga: Hur många minderåriga har fru? Jag var iallafall 19 fyllda, när jag gifte mej.:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ska dom be han skicka ID från hans gamla konto som varit inaktiv i X antal år? Du menar alltså att person Y ska drabbas för nåt som person P är ansvarig för och kanske t om avliden?

 

Skärp dig nu!

 

Skapa ny mail nytt konto och smile!

 

Det är väll inte jag som skapar reglerna?

När Full tilt var öppet så var det var och varannan dag en ny tråd startad av någon som försökt göra som TS.

Eller som haft någon kompis över på besök som bara loggat in en snabbis.

De kopplar ihop alla konton som varit inloggade från samma ställe. Låser de ett låser de ofta alla.

Inte mitt fel att det är så.

 

Stars är nog lite lika hårda på detta som full tilt. Men risken finns ändå där.

Nätverk däremot tror jag inte har någon koll överhuvudtaget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väll inte jag som skapar reglerna?

När Full tilt var öppet så var det var och varannan dag en ny tråd startad av någon som försökt göra som TS.

Eller som haft någon kompis över på besök som bara loggat in en snabbis.

De kopplar ihop alla konton som varit inloggade från samma ställe. Låser de ett låser de ofta alla.

Inte mitt fel att det är så.

 

Stars är nog lite lika hårda på detta som full tilt. Men risken finns ändå där.

Nätverk däremot tror jag inte har någon koll överhuvudtaget...

 

Så om min kompis loggar in på sitt konto hemma hos mig, låser dom bådas konton?

 

Skulle få mig att avinstallera klienten och aldrig mer röra i den med tång!

 

Inte konstigt full tilt är där dom befinner sig idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...