archtila Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 Min HM graf ser helt wierd ut Allin EV är runt +8k men showdown winnings är down drygt 8k på över 40k händer. Min non show winnings är +4k. Hade postat bild om jag visste hur mangör, om nån förklarar lite snabt så laddar jag upp. Min fråga är om jag bara ska köra på som vanligt och att jag helt enkelt bara har världens otur eller vad som kan vara felet? Citera
Penils Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 Hade postat bild om jag visste hur mangör, om nån förklarar lite snabt så laddar jag upp. Tryck print screen -> öppna paint -> klistra in (tryck CTRL+V) -> klart. Citera
archtila Postad 25 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2011 Tryck print screen -> öppna paint -> klistra in (tryck CTRL+V) -> klart. denbiten kan jag men hur klistarar jag in den här? infoga bild rågar efter URL adress.... Citera
JohanLj Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 denbiten kan jag men hur klistarar jag in den här? infoga bild rågar efter URL adress.... När du har sparat den i paint så laddar du upp den på tex imageschack. Kopiera där direct link och klistra in den via infoga bild. Citera
Harry_Pottodds Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 spelar du på svenska spel? Isf är all in EV missvisande, man får ju ofta inte se motståndarnas kort vid all in om man är först att visa, du kommer därför alltid vara massor under EV då ditt programm inte kommer registrera de vunna händer men däremot räkna på de förlorade då du är AI ur position... hoppas jag förklarade rätt nu =P Citera
archtila Postad 25 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2011 spelar du på svenska spel? Isf är all in EV missvisande, man får ju ofta inte se motståndarnas kort vid all in om man är först att visa, du kommer därför alltid vara massor under EV då ditt programm inte kommer registrera de vunna händer men däremot räkna på de förlorade då du är AI ur position... hoppas jag förklarade rätt nu =P okej i see, så jag e för loose helt enkelt? jag vet att min showdown till river e för hög. Citera
owster Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 okej i see, så jag e för loose helt enkelt? jag vet att min showdown till river e för hög. Ja exakt. Citera
Opteron Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 okej i see, så jag e för loose helt enkelt? jag vet att min showdown till river e för hög. Behöver inte vara så, är bra att ta sig till showdown mycket om man gör det med rätt händer. Citera
archtila Postad 25 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2011 Behöver inte vara så, är bra att ta sig till showdown mycket om man gör det med rätt händer. jag gör väl det antagligen med fel händer då eftersom jag gå back? Citera
Penils Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 jag gör väl det antagligen med fel händer då eftersom jag gå back? Eller med rätt händer fast fel motspelare Citera
OsantVassSpelare Postad 26 Juni , 2011 Rapport Postad 26 Juni , 2011 Vetefan om non-showdown winnings och showdown winnings i HM funkar på sidor där det inte blir showdown vid all-in, ska inte säga för mycket dock. Citera
Anref Postad 26 Juni , 2011 Rapport Postad 26 Juni , 2011 lägg ner pokern, det är kört!! 2late fisken är för bra alla har dött rejken käkar upp dig, cheferna blir rikare, tack vare dig mig och du, köp inge mer marker ta dom med dig lämna nu och börja knega, vad sägs om lagerjobb på ikea! NU KÖR VI GLHF! Citera
hubbahubba Postad 26 Juni , 2011 Rapport Postad 26 Juni , 2011 Vetefan om non-showdown winnings och showdown winnings i HM funkar på sidor där det inte blir showdown vid all-in, ska inte säga för mycket dock. Det stora problemet är väl att räkna ut EV när man inte vet vilka kort som ska matchas mot varandra. Citera
OsantVassSpelare Postad 26 Juni , 2011 Rapport Postad 26 Juni , 2011 Det stora problemet är väl att räkna ut EV när man inte vet vilka kort som ska matchas mot varandra. Jo EV:et funkar ju inte alls utan showdowns det är givet, men hur blir det showdown/non-showdown winnings när du t ex vinner en hand all-in innan river och motståndarens hand muckas eftersom han förlorade, räknas den till non-showdown då? Citera
hubbahubba Postad 26 Juni , 2011 Rapport Postad 26 Juni , 2011 Hur det är i praktiken vet jag inte men i teorin borde programmet kunna behandla händer där motståndarens (förlorande) hand muckas korrekt. Handen har ju gått till showdown oavsett om korten visas eller ej. Citera
OsantVassSpelare Postad 26 Juni , 2011 Rapport Postad 26 Juni , 2011 Hur det är i praktiken vet jag inte men i teorin borde programmet kunna behandla händer där motståndarens (förlorande) hand muckas korrekt. Handen har ju gått till showdown oavsett om korten visas eller ej. Samma grej kan ju sägas om EV:et isåfall, och det funkar ju uppenbarligen inte. Citera
okocha Postad 26 Juni , 2011 Rapport Postad 26 Juni , 2011 Samma grej kan ju sägas om EV:et isåfall, och det funkar ju uppenbarligen inte. nej Citera
DrRoland Postad 27 Juni , 2011 Rapport Postad 27 Juni , 2011 Jag ligger inte ens i närheten av mitt All-in EV på FT iaf och där visas korten vid showdown, så det går knappast att skylla på det. Citera
Hjort Postad 27 Juni , 2011 Rapport Postad 27 Juni , 2011 Jag ligger inte ens i närheten av mitt All-in EV på FT iaf och där visas korten vid showdown, så det går knappast att skylla på det.Det absoluta avståndet kommer ju alltid öka i snitt, skumheten är ju om det proportionella avståndet konstant öka. Då är dret rejält tjall någonstans. Citera
Slaskpelle Postad 27 Juni , 2011 Rapport Postad 27 Juni , 2011 Eller med rätt händer fast fel motspelare Det händer mig också hela tiden ... Citera
Penils Postad 27 Juni , 2011 Rapport Postad 27 Juni , 2011 Det absoluta avståndet kommer ju alltid öka i snitt, skumheten är ju om det proportionella avståndet konstant öka. Då är dret rejält tjall någonstans. Jag har ju redan förklarat att sajterna ljuger om ditt All in EV för att *du ska tro att du är bättre än du är och fortsätta spela där. *Inte just du, utan rent generellt alltså. Citera
Slaskpelle Postad 28 Juni , 2011 Rapport Postad 28 Juni , 2011 Jag har ju redan förklarat att sajterna ljuger om ditt All in EV för att *du ska tro att du är bättre än du är och fortsätta spela där. Ser inte riktigt att sajterna KAN ljuga om detta. Du har ju dina egen handhistorik och att räkna ut din All-In EV är ju enkelt gjort. Citera
Recommended Posts