Gå till innehåll

Pokerböcker bland Amazon's Top 100 bästsäljare!


Henkeman

Recommended Posts

Kan inte vara varje dag som två pokerböcker ligger på Amazon.com's topplista över 100 mest sålda böckerna ?! :)

 

på 88:e plats ligger Winning Low Limit Holdem av Lee Jones och på 98:e plats ligger Theory of Poker av David Sklansky.

 

Man kanske ska ta och köpa WLLH iaf då... "håll dina vänner nära men dina fiender närmare"? ;)

 

* Kortar ner rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förhoppningsvis kommer det dyka upp nya fiskar också iofs.

Så länge det är stora potter i turneringarna så kommer det komma många lycksökare.

 

Tittade idag igen på Amazon.com's bästsäljarlista.

Theory of Poker på 75:e plats

Holdem Poker for Advanced Players på 81:a plats

Winning Low Limit Holdem på 90:e plats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fish är relativt, det finns alltid någon över dig som är fiskare och där du själv är fish (nåja inte alltid)

Men helt relativt är det ju inte, misstagen som de riktiga ultratomtarna gör är ju extremt stora och extremt kostsamma, efterföljande misstag kostar helt enkelt inte lika mycket.

 

Alltså säg att jag spelar mot en riktig ultratomte och kan pressa honom på $100/h i HU 5-10 fixlimit live eftersom han bara är så jävla dålig. Nu byter vi ut honom mot någon av världens bästa HU-spelare som proportionellt sett är lika mycket bättre än mig som jag var bättre än ultratomten; han kommer inte kunna pressa mig på $100/h eftersom jag helt enkelt inte gör de enorma misstagen som ultrafisken gör (exempelvis cappa varje gata med AK och sedan lägga sig på rivern för ett bet för att man missat paret). Jag kommer ju naturligtvis också bli knäckt men det kommer att ta längre tid för världsstjärnan att knäcka mig än det tog för mig att knäcka ultratomten.

 

Så de som lärt sig grunderna kommer aldrig att bli lika lönsamma för sina motståndare som de som är fullständigt galna är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bara amazon säljer mer pokerböcker, på hyllorna i akademibokhandeln såg jag idag WLLH av Jones och HPfAP och ToP av Sklansky & co. För en månad sedan fanns bara pokerhandboken och en massa bridge och schackböcker. :D

 

Internet i all ära, men man vill ju gärna bläddra genom en bok innan man köper den... Det kanske tom blir ett impulsköp av ToP imorgon! Den är en femtilapp dyrare än på adlibris iofs.

 

Klart är i alla fall att det säljs mer och mer pokerböcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag ligger "Super System" av Brunson på 59:e plats, "Play poker like the pros" av Hellmuth på 71:a plats, "Caro's books of tells" av Caro på 84:e plats, "The Theory of Poker" av Sklansky på 89:e plats och "Holdem poker for advanced players" av Sklansky på 94:e plats

 

5 pokerböcker på top 100 :)

 

Jag tror alla bokkedjor har en riktig rush efter pokerlitteratur..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Winning low limit hold'em köpte jag, läst den och läser den igen, mycket bra bok som jag rekomenderar till alla som spelar fixed limit, framförallt ring games, men om man kan skillnaderna mellan shorthanded och ring games så ger den mkt för en shorthanded spelare (jag är shorthanded spelare exklusivt). har också läst sklansky's "hold'em poker" , sämsta crapet jag har läst, den gav mig ingenting alls, inte ett smack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...