Gå till innehåll

De 10 budorden (Hu Plo @ SvS)


Harry_Pottodds

Recommended Posts

Spelade lite live på klubben ikväll med mycket sköna personer. Runt 2-tiden på natten var det lustigt nog bara jag och 2 gubbar på 74 och 69 år kvar vid bordet. En hade nyss genomgått en bypass och den andra hade lite krämpor han med. De berättade massa historier och det var ett riktigt nöje att se hur levnadsglada de var och hur lyckliga de verkade vara trots att de var långt ifrån all time high så att säga :-D Älskar då gamlingar går igång med sina berättleser och syner på livet och döden osv.

 

Själva liret var holdem 5/10 kr och min stack åkte upp och ner som en jojo. När jag räknade markerna på slutet var jag +300kr, men det var som sagt inte pengarna som kändes betydelsefullt ikväll.

 

 

Spelade också lite SvS då jag kom hem men de stängde just klienten för underhåll. Hann iaf vinna ett inköp först. Vad tycks om spelet i denna:

 

Microgaming, $1.00/2.00 Omaha Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BB: $258.09

Button: $133.50

 

Dealt to BB 4:heart: 6:spade: A:heart: 9:club:

 

Pre-flop:

Button raises to $5, BB calls $4

 

Flop: ($12) 4:club: T:spade: 3:heart: (2 Players)

BB checks, Button bets $12, BB calls $12 <--Ok peel?

 

Turn: ($36) 8:heart: (2 Players)

BB checks, Button bets $36, BB raises to $144 <--bättre med call?

 

 

Sov gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 117
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag tog det bara 88 händer att maxa ut spelstoppet :-( Sprang ganska kasst och gjorde lite dåliga spel. Postar 2 händer som var är lite speciella:

 

1

Microgaming, $1.00/2.00 Omaha Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Button: $553.30

BB: $484.12

 

Dealt to BB T:heart: 9:diamond: J:club: T:diamond:

 

Pre-flop:

Button raises to $5, BB raises to $16, Button calls $12

 

Flop: ($36) 4:spade: J:diamond: 6:heart: (2 Players)

BB checks, Button bets $36, BB calls $36

 

Turn: ($108) 9:heart: (2 Players)

BB checks, Button bets $108, BB raises to $430.12

 

Inte jättenöjd med mitt 3bet pre med den handen men tycker det kan vara okej ändå. På flopp väljer jag att checka av fel anledning. Jag var rädd för att bli raisad och bli tvungen att folda och tyckte det var smartare att syna ett bet ist - vilket såklart är dumheter... lika bra att bet-folda här med sån taskig hand, enkelt lir är bäst i längden. På turn träffar jag ju det näst bästa kortet jag kan få och såklart degar jag in. Åskiter?

 

 

 

 

2

Microgaming, $1.00/2.00 Omaha Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BB: $326.84

Button: $356.18

 

Dealt to Button 2:spade: 8:diamond: 6:heart: 5:spade:

 

Pre-flop:

Button raises to $5, BB raises to $16, Button calls $12

 

Flop: ($36) 9:spade: K:heart: T:spade: (2 Players)

BB checks, Button checks

 

Turn: ($36) 7:diamond: (2 Players)

BB checks, Button bets $27, BB calls $27

 

River: ($90) 7:heart: (2 Players)

BB checks, Button bets $67.50, BB raises to $281.84, Button calls $214.34

 

flopp ser jag ingen anledning att beta, handen står sig fint mot allt som inte vill få in degen och de riktiga bra händerna kommer han bara att check-raisa och vi tvingas vika.

Turn är ju guldkort då nästan inte kan ha JQ och J8 blockar jag lite samtidigt så tror jag inte han kommer check-raisa med den handen heller. Då han synar turn sätter jag honom på en hand i stil med AAxx, AKQx eller KTJx utan (eller med lågt) FD. Detta baserat på hans låga 3bets% samt att han mestadels kommer beta flopp med hans troliga 3betshänder + FD.

Rivern är ett lurigt kort men det känns verkligen blankt. Han borde inte ha så många kåkar här och han har visat sig herocalla tidigare. Sen tror jag inte heller att han kommer checkraisa underkåkar, men just det resonemanget kan vara helt fel eller vad säger ni? Är det rimligt att gå för checkraise här med typ T7, 97 osv?

Hursomhelst så går jag för värde och hoppas på en hero av hans AA, AK, KQ händer osv. Då jag blir rasiad så känns allt så skumt... Vad reppar han? Jag går för att han gör om sin AK/KQ eller missat FD till en dålig bluff och blir själv den som hjältesynar.

 

calling slowboy, JackVegas mfl :lol:

 

 

Torskade även 100kr i en vadslagning mot tjejen om vilken sjorta jag hade på mig vid ett visst tillfälle. Det sved ofc sjukt mycket, konstigt ibland hur man kan vara så övertygat säker på något så att man är beredd att satsa hus och hem - för att sedan få reda på att man haft fel :roll: Hjärnan jobbar lite lustigt ibland.

 

 

Nya tag med ett nytt spelstopp efter kl 24:00 :-) hejja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack :-D Ja det har gått bra sedan jag startade ny dagbok. Tror mycket beror på att jag nu insett hur mycket jag suger på allt utom just headsup PLO, där jag bara suger litegrann :lol:

 

Kul att se dig skriva igen, var länge sedan som sagt. Spelar du något nuförtiden?

 

Tog ett långt uppehåll ifrån pokern samt varit ute och rest lite i världen. :-)

Har tänkt att börja spela lite Omaha igen, men är pank atm. Ska försöka fixa lite pengar på något sätt först.:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 - Som du säger är ju B/F det absolut bästa, nu är det ju bara dega in som spelat =)

Hand 2 - Viker nog river, känns inte som han gör om nån hand till bluff när river parar och det finns egentligen inga drag han kan ha =), Gör det lite mindre på river också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ett långt uppehåll ifrån pokern samt varit ute och rest lite i världen. :-)

Har tänkt att börja spela lite Omaha igen, men är pank atm. Ska försöka fixa lite pengar på något sätt först.:-(

 

Okej det lät ju härligt :-) Jag vill också resa men hur gör man då man har ett arbete och en tjej som pluggar som man inte vill vara ifrån? Kör man på och reser någon stans på semester 4-5v om året eller vad tar man sig till? Jag ska inte klaga men på ett sätt sög det att ha sån himla tur att få nytt jobb direkt efter mitt gamla.. Ilandsproblem i guess :lol:

 

Hoppas du kan gräva fram lite cash att lira för också btw :-) GL!

 

Vad har du satt spelstoppet till?

Det står i första posten av dagboken. Kör 800bb just nu = 1600kr på nuvarande nivå.

Känns sjukt bra att det finns den funktionen på SvS. Jag som antingen spelar rätt okej eller misärdåligt kommer ju de bra dagarna att plussa rätt fint och de dåliga dagarna finns det typ inget hopp för mig om jag inte turar - Då kommer spelstoppet och räddar mig :-)

 

Hand 1 - Som du säger är ju B/F det absolut bästa, nu är det ju bara dega in som spelat =)

Hand 2 - Viker nog river, känns inte som han gör om nån hand till bluff när river parar och det finns egentligen inga drag han kan ha =), Gör det lite mindre på river också.

 

tack facit :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej det lät ju härligt :-) Jag vill också resa men hur gör man då man har ett arbete och en tjej som pluggar som man inte vill vara ifrån? Kör man på och reser någon stans på semester 4-5v om året eller vad tar man sig till? Jag ska inte klaga men på ett sätt sög det att ha sån himla tur att få nytt jobb direkt efter mitt gamla.. Ilandsproblem i guess :lol:

 

Hoppas du kan gräva fram lite cash att lira för också btw :-) GL!

 

Med din situation så blir det nog lite svårt att spontan resa:-) . Men annars går det väl att göra så som du skrev. Föresten är det många som spelar HU på svs nu förtiden eller får du ofta vänta på action?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du några tips för att hålla NSDW uppe så mycket som du gör?

 

Försök vinna varje pot, gå på sina reads och följ dom även om det kanske kostar något inköp om man skulle ha fel och våga ta över matcherna.. typ :-)

 

 

2 händer från idag:

 

1.

Microgaming, $1.00/2.00 Omaha Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Button: $549.56

BB: $602.97

 

Dealt to Button 3:club: A:club: 5:heart: 3:heart:

 

Pre-flop:

Button raises to $5, BB raises to $16, Button raises to $24, BB calls $12

 

Flop: ($55) 6:club: 8:spade: 9:club: (2 Players)

BB checks, Button bets $25, BB raises to $110, Button calls $85

 

Turn: ($250) 3:diamond: (2 Players)

BB bets $220, Button raises to $409.56 <----Standard?

 

 

 

 

2

Microgaming, $1.00/2.00 Omaha Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Button: $1,293.47

BB: $446.79

 

Dealt to BB 9:diamond: T:club: 3:spade: A:diamond:

 

Pre-flop:

Button raises to $4, BB raises to $13, Button calls $10

 

Flop: ($30) 2:heart: Q:spade: J:diamond: (2 Players)

BB bets $30, Button calls $30

 

Turn: ($90) 4:diamond: (2 Players)

BB checks, Button bets $90, BB raises to $360 <--- Godkännt?

 

 

Hejja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rät dålig action i denna dagbok kan man säga utan att överdriva... Tror det är endast 3 personer som kommenterar händerna jag postat sedan dagbokens start, måste väl vara fler som lirar omaha på detta forum? Just nu så ger det nästan inget att skriva här även om jag tycker det är kul att ha lite händer och grafer sparat om man vill kolla igenom någon gång :-) Ska ta en funderare om det är värt att skriva mer efter helgen.

 

Trevlig helg allihopa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej är också reg på 1/2 hu och 6max omaha gillar denna dagbok starkt o tänkt börja kommentera lite nu, vet inte riktigt hur jag tycker om 1a handen är det inte svårt att få ut värde på färgen om du träffar den genom att bara syna flopp? förstår också varför du inte shippar den så deep är en svår situation, turn är bara och dega in som du gjorde när du träffar set i 3or .Andra handen gillar jag verkligen höjningen på turn då du har fold eq samt en helt okej hand mot nöt händer med tanke på vad som ligger i potten så wp där. Hoppas du fortsätter skriva då ja tänkt börja kommentera när jag har tid även om det kanske inte blir dom bästa råden du får från mig:lol:

 

Mvh en kille som hatar poker program o spelar på känsla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, tack till er som kommenterade. Jag var så tilt i de där händerna att jag inte ens tänkte på hur mycket preflopp sög :-)

 

ingen graf eller händer då jag som många andra har stora problem med holdem(omaha) manager. Jag vet att man ska avinstallera de där 4 säkerhetsuppdateringarna och stänga av automatisk uppdatering. MEN, liksväl vill windows installera dom såfort jag stänger datorn. Och det går inte att avsintallera alla på en gång, det blir alltid error på den sista så jag måste starta om och först då går den sista också att ta bort. Sen får jag starta om igen för att det skall fugera. Alltså 3 omstarter och massa jobb för att få igång skiten som jag vet inte kommer fungera igen efter nästa avstängning :-( Någon som har tips på hur jag ska komma till bukt med problemet?

 

Den gångna pokerveckan kan iaf sammanfattas med ett ord: ANUS

 

 

tror 4 dagar i rad med maxat spelstopp och sedan liveback utav det (för mig) lite större slaget.

 

 

Svenska spel: -5800kr

Live: -4000kr

Bomben: -200kr

 

Totalt: -10000kr

 

 

Riktigt suskigt dåligt, inte en hand har fått stått känns det som och jag har spelat riktigt dåligt sista 2 dagarna. Till råga på allt är en helt underbar semester slut på måndag med, lite småångest på det :evil:

 

Men är ändå glad :mrgreen:

 

Nu blir det surströmming med släkten, trevlig kväll!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...