bananuz Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Full Tilt - $0.50 NL (2 max) - Holdem - 2 players Hand converted by PokerTracker 3 SB: $96.25 Hero (BB): $38.90 SB posts SB $0.25, Hero posts BB $0.50 Pre Flop: ($0.75) Hero has 2:club: A:heart: SB raises to $1.50, Hero raises to $4.50, SB calls $3.00 Flop: ($9.00, 2 players) J:club: J:diamond: 2:heart: Hero bets $7.00, SB raises to $15.50, Hero raises to $34.40 and is all-in Tankar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akim Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Full Tilt - $0.50 NL (2 max) - Holdem - 2 playersHand converted by PokerTracker 3 SB: $96.25 Hero (BB): $38.90 SB posts SB $0.25, Hero posts BB $0.50 Pre Flop: ($0.75) Hero has 2:club: A:heart: SB raises to $1.50, Hero raises to $4.50, SB calls $3.00 Flop: ($9.00, 2 players) J:club: J:diamond: 2:heart: Hero bets $7.00, SB raises to $15.50, Hero raises to $34.40 and is all-in Tankar? syn pre. check flopp som spelat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schteeket Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Backligan tycker att de är cpkallt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JackVegas Postad 18 Juni , 2011 Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Ganska dum hand att bara posta sådär med ett frågetecken på slutet. Behövs många anledningar och starka sådana för att spela handen som du gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 18 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Backligan tycker att de är cpkallt.Låter ju bra att inte "Backligan" gillar det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 18 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 18 Juni , 2011 Ganska dum hand att bara posta sådär med ett frågetecken på slutet. Behövs många anledningar och starka sådana för att spela handen som du gör.Tja, det är alltså HU, vi har spelat kanske 100-150 händer, väldigt restriktivt med 3bets efter floppen vad jag kan minnas. Ingen har visat upp några stora bluffar direkt. Jag 3betar för det mesta Ax pre då han spelat runt 50/30, cbetar sen då jag träffar min tvåa. När han höjer tänker jag att han sällan har en J och jag konverterar min hand till en bluff då han borde få svårt att syna med typ 33-TT. Jag tänker mig att hans synrange inskränker sig till Jx eller överpar, och överpar borde han 4beta med pre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schteeket Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Låter ju bra att inte "Backligan" gillar det Backligan gillar de bara om fi foldar Mycke eller synar in med för mycke. Glhf med pokern och suP mycket. De är gött! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pele08 Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Tja, det är alltså HU, vi har spelat kanske 100-150 händer, väldigt restriktivt med 3bets efter floppen vad jag kan minnas. Ingen har visat upp några stora bluffar direkt. Jag 3betar för det mesta Ax pre då han spelat runt 50/30, cbetar sen då jag träffar min tvåa. När han höjer tänker jag att han sällan har en J och jag konverterar min hand till en bluff då han borde få svårt att syna med typ 33-TT. Jag tänker mig att hans synrange inskränker sig till Jx eller överpar, och överpar borde han 4beta med pre. Du missar en sak i ditt resonemang. Om han slår om på flop med 33-TT är det inte som bluff han gör det utan för värde/inducering och kommer såklart inte att folda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 19 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Du missar en sak i ditt resonemang. Om han slår om på flop med 33-TT är det inte som bluff han gör det utan för värde/inducering och kommer såklart inte att folda.Jag håller inte med, han har 50% inne av effektivt stackdjup och tror inte han gärna synar in sig för resterande hälften med mellanpar här, iaf inte efter flopspelet varit bet-raise-3bet. Han höjer säkert floppen för värde med 77 såklart men problemet med det spelet är ju just om det blir en 3bet/AI tillbaka, vilket ju polariserat mina händer till stål/luft som jag ser det och jag har svårt att se att han har mellanparen i 3betssynrangen särskilt ofta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sqzsumsleep Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Köp in fullt. Syna flopraisen och få in det alla turns. Fold pre. Även om det vore fantastiskt, så raisar sällan standard NL50 motståndaren 33-TT på floppen här, han är för dålig för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 19 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Köp in fullt. Syna flopraisen och få in det alla turns. Fold pre.Även om det vore fantastiskt, så raisar sällan standard NL50 motståndaren 33-TT på floppen här, han är för dålig för det. Du ser att det är HU va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sqzsumsleep Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Du ser att det är HU va? Du ser att vi har A2o OOP 80bb djupt va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akim Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Du ser att vi har A2o OOP 80bb djupt va? givetvis foldar vi inte a2 pre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sqzsumsleep Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Skojar ni med mig eller!?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sqzsumsleep Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 edit: tänkte håna OP men kom på att jag hade fel. kändes weird Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 givetvis foldar vi inte a2 pre. A2of kan man absolut slänga pre OOP. A2-A8 är problemhänder som oftast antingen vinner oss en liten pott eller förlorar en stor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akim Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 A2of kan man absolut slänga pre OOP. A2-A8 är problemhänder som oftast antingen vinner oss en liten pott eller förlorar en stor. vi spelar hu och ska du folda a2-8 kommer du få stora problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JackVegas Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 seriöst vad fan snackar ni om? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sqzsumsleep Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 vi spelar hu och ska du folda a2-8 kommer du få stora problem. Varför är det bra att syna A2o OOP 80bb djupt? Är du medveten om begreppet reverserade implicita odds? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JackVegas Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 vi spelar hu och ska du folda a2-8 kommer du få stora problem. news to me Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Memory Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 vi spelar hu och ska du folda a2-8 kommer du få stora problem. Det tror jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Det tror jag inte. +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 19 Juni , 2011 Författare Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Folda Ax pre från BB HU är skitdåligt såvida fi inte är väldigt tajt. Kan vi gå vidare? Tankar om andra gator? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pele08 Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Jag håller inte med, han har 50% inne av effektivt stackdjup och tror inte han gärna synar in sig för resterande hälften med mellanpar här, iaf inte efter flopspelet varit bet-raise-3bet. Han höjer säkert floppen för värde med 77 såklart men problemet med det spelet är ju just om det blir en 3bet/AI tillbaka, vilket ju polariserat mina händer till stål/luft som jag ser det och jag har svårt att se att han har mellanparen i 3betssynrangen särskilt ofta. Har han väl höjt floppen med 33-TT så kommer han knappast att släppa de fall du pushar. Du skriver ju själv att han höjer säkert floppen med 77 för värde. Varför skulle han då folda om du pushar. Han lär väl knappast förvänta sig du kommer enbart syna med hand som han har slagen där med stackdjupen ni har. Och att du har polariserat dina händer till stål/luft är dessutom bara en fördel för honom om han just har höjt 33-TT i det läget. Betydligt jobbigare för honom om du har en bredare pushrange på floppen för värde än just stål. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 19 Juni , 2011 Rapport Share Postad 19 Juni , 2011 Jag håller inte med, han har 50% inne av effektivt stackdjup och tror inte han gärna synar in sig för resterande hälften med mellanpar här, iaf inte efter flopspelet varit bet-raise-3bet. Han höjer säkert floppen för värde med 77 såklart men problemet med det spelet är ju just om det blir en 3bet/AI tillbaka, vilket ju polariserat mina händer till stål/luft som jag ser det och jag har svårt att se att han har mellanparen i 3betssynrangen särskilt ofta. Varför höjer han mellanparen på flop då? Folda Ax pre från BB HU är skitdåligt såvida fi inte är väldigt tajt. Kan vi gå vidare? Tankar om andra gator? Tack för facit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts