Gå till innehåll

NL - Flytta upp i limits?


jellesi

Recommended Posts

tjena tjena!

Har grindat ett bra tag nu, nästan aldrig högre än 5 10nl. Nån gång och då har det gått åt skogen. Jag vill upp till 10-20nl om jag ska fortsätta spela men jag saknar något viktigt, nämligen guts. Behöver komma in i tilten om jag ska känna att 2k hit eller dit inte spelar någon roll.

Ni som har tagit steget har ni några tips som kan hjälpa en att våga?

Jag har tillräcklig rulle för att sitta på dessa bord men det känns ändå jävla mycket att sitta med kanske 6k i rullning på 3 bord. Hur får man bort den känslan?

 

Sett en kille på ladbrokes (_therock_) senaste dagarna som verkar hittat sjuka rushen, från 5 10 till 25 50 på mkt kort tid med bra resultat. Det är man ju lite sugen på såklart.

 

---

 

_TheRock_ från Göteborg ja..

 

Såg han på ladbrokes, duktig kille.. Vem är "Nadja" från Göteborg då?

 

Finns många man vill veta vilka de är.

 

;)

 

Hade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Ta ett skott och se hur det går. Det brukar jag göra. Du ska ha klart för dig att motståndet inte alls behöver vara så vasst på även mkt höga nivåer. Va dock noga med att hitta nån bra site, dvs undvik ladden och multipoker. Lycka till!

 

efan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var för ett tag sedan i samma sits som dig, fast hade problemet på NL 5/10. Grindade upp 5 inköp som jag avsatte för att testa mig på 5/10 och lära mig att komma in i pengarna och bettsen.

Gick ganska omgående back några inköp, pga dåligt spel. Var inte van vid pengarna och det skrämde mig lite. Kunde inte spela mitt A-game.

Efter några tusen händer kändes det bättre och jag började ta tillbaka inköp efter inköp och plussade istället. Nu har det gått mycket bra och jag vet att jag är vinnande på 5/10 och nivån känns allt mer behaglig.

 

Tycker du ska göra något liknande. Sätt av fem inköp för 10/20 som du är inställd på att ta som "inlärningskostnad". Torskar du dem är det inte hela världen och börjar du vinna direkt så är inte heller det hela världen :). Då går du bara ner och grinda upp fem nya inköp för 10/20.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Hjort är min bror så om du dissar mig så bannar han dig direkt! För övrigt så krossar jag han i HU 10/20 fixed playmoney.

 

Heter du också Hjort?

Ett par saker som bör påpekas:

 

* Jag spöar skiten ur brorsan HU.

* Dissning av honom uppmuntras

* Önska honom lycka till i main event nu!

 

Va dock noga med att hitta nån bra site, dvs undvik ladden och multipoker.

Jag är rätt säker på att partynätet har det största utbudet på den nivån så jag tycker det känns lite dumt att inte spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...